Mijn meisje bijt :-(

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mrs Hair, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi Teddy,

Liesbeth bijt me sinds een goede week telkens bij het begin van de voeding. In plaats van normaal aan te happen, bijt ze gewoon hard, en daarna begint ze te zuigen. Ik vind het echt niet leuk :(, het doet erge pijn (ze heeft twee tandjes onderin).

Ik heb al zo vaak de tip gehoord, 'loskoppelen', dan leren ze het wel af, maar ze doet het dus aan het begín... één keer, en dan gaat ze drinken.

Is dit gewoon uitproberen, en mag ik hopen dat het snel overgaat?

Overigens, heb ik het idee dat ik sinds een week (toevallig?) behoorlijk minder melk heb. Liesbeth begint steeds meer te eten (rapley), en heeft ook zelf haar voeding vlak voor het slapen gaan laten vallen. Maar eigenlijk zie ik daar ook geen verband, als ze zou bijten uit frustratie zou dat toch ook op het einde zijn?

Ik hoop dat je een tip voor me hebt...

Mrs Hair

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Het is mijn ervaring dat kindjes gaan bijten als de melk niet snel genoeg komt. Dat "euvel" kun je een beetje verhelpen door zelf de TSR op te wekken voor je haar aanlegt. Probeer haar ook aan te moedigen om goed haar tong naar buiten te steken voor ze aanhapt. Dat kun je doen door zelf je tong uit te steken. Baby's kopieren dat soort gedrag. Als de tong over haar onderkaak ligt kan ze je niet bijten.

Bijten is vaak een tijdelijk iets. Het gaat echt weer over.

Sterkte

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Het kan geen reactie op uitblijven van de TSR zijn, want het is gewoon het allereerste wat ze doet... Of ze moet echt héél weinig geduld hebben :D

Ik hou het er dan maar op dat het een fase is...

Deel Deze Pagina