het onderwerp zegt het al, maar hoe maken jullie die goed schoon. Dus ook tussen de schaamlipjes enzo. Doen jullie dat alleen onder de douche/bad of met een doekje. Eerlijk gezegd durf ik niet zo tussen de schaamlipjes te komen met een doekje, straks maak ik iets kapot of heeft ze een ontsteking, weet niet of dat kan maar iemand enig idee?
gewoon met water en dan droogdeppen. er zit vaak wat huidsmeer daar tussen de schaamlipjes, maar dat hoef je niet allemaal steeds weg te vegen. voorzichtig doen. van zeep kunnen ze schimmeltjes-uitslag krijgen, dat is rood en pijnlijk.
Vroeg me idd af of het daar tussen ook moest, maar dat hoeft dus niet. Staat daar mischien een leeftijd voor wanneer dat witte huidssmeer wel weg moet?
ik maak altijd tussen de schaamlipjes schoon! als ik haar savonds in bad doe en ik was haar dan dan doe ik met een schoon washandje met alleen water (geen zeep!) ertussen dan hou ik met mijn handen de schaamlipjes ietsjes aan de kant en maak ik het schoon... zo doe ik dat al vanaf dat ze een twee weken is... want in het begin moet dat witte blijven zitten maar ik heb het na anderhalve week weggehaald
van de kraamhulp hoefde ik niet schoon te maken tussen haar lipjes, die plast ze zelf schoon zei ze. Ik maak wel aan de boven en onderkan schoon, hier komt soms wat poep tussen
Ik kom er alleen aan als er poep tussen zit. Dan pak ik een pluk watten en maak daar een stevig propje van, daar doe ik (zwitsal) olie op. Wel genoeg zodat de prop goed nat is en daarmee ga ik heel zachtjes en oppervlakkig door de schaamlipjes zodat de poep blijft plakken aan het watje.. In ieder geval moet je daar niet met geparfumeerde doekjes gaan schoonmaken Wat een uitleg...maargoed zo heb ik het geleerd van mijn kraamhulp. En het badje is verder gewoon voldoende.
klopt hoor evon het smeer wat er zit is ter bescherming als je kleine meid gepoeperd heeft wel schoonmaken maar met een wattedoekje met wat olie caitlin is nu anderhalf en heeft er ook nog smeer zitten heeft niets te maken met niet goed schoonmaken oid, puur bescherming voor het weke gedeelte daar
lees net hoe jullie het allemaal doen. maar het kan toch wel gewoon met een billendoekje. als ik jildou smorgens was, dan doe ik dat ook indd met een schoon washandje met water. en poep haal ik gewoon weg met een billendoekje. alleen merk ik wel dat jildou last heeft van haar vagina, als ik er met een billendoekje bij langs ga.
Ook ik moest het schoonmaken van de kraamhulp. Zij deed het voor het eerst en toen was Sam al wel 12weken, dus 12 niet goed schoongemaakt. Ik doe het niet elke dag uitgebreid, maar af en toe kijk ik wel hoe het er allemaal uitziet.
sorry maar als je het laat zitten gaat het dan niet ruiken? dat had ik op een gegeven moment wel en daarom maak ik het elke dat als ze in bad gaat schoon met water.... en als ze gepoept heeft gewoon met een kontdoekie
Allemaal bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee... Ik deed het zelf ook alleen als ze had gepoept met een billendoekje schoonmaken en onder de douche met alleen water. Dus ga ook eens proberen om met een watje en wat olie het beter schoon te maken, want soms ruik ik dr wel eens..
Ik maak het meestal zo'n keer of 2, 3 per week schoon met een watje en wat water. En ik kijk altijd als ze gepoept heeft of er wat tussen zit natuurlijk.
Ik vind mijn dochter van ruim drie maanden soms erg onprettig ruiken van onderen. Eerst was het haar naveltje waar nog een stukje wild vlees zat, wat ik dacht te ruiken, maar nu dat allemaal weg is komt de geur meer uit haar vagina. Iemand enig idee? Ik maak het gewoon schoon met washandje en water... Ze gaat om de dag in bad de rest van de dagen doe ik het met billendoekjes..
ik heb dit ook gehad en deed het net zoals jou toen hoorde ik dat als je te schoon bent op de vagina dat het dan ook gaat ruiken dus nu doe ik aleen als ze gepoept heeft met een billedoekje ertussen en verder smorgens en savonds met een nat washandje wassen en verder niet nu is de geur weg en is haar vagina mooi schoon.... dus mischien niet teveel met een doekej erbij gaan misschien helpt dat? heeft mij wel geholpen.... ik doe wel altijd als ze een natte luier alleen heeft eventjes een kontedoekie erbij langs voor het idee(omdat je jezelf ook altijd afveegt ) maar dan ga ik er niet tussen