Babyspeelgoed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by grasspriet84, Nov 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Hoi meiden,

Kunnen jullie mij tips geven over speelgoed voor kindjes van zeven maanden?

Nu heb ik knuffels met een rammel erin, maar ik merk dat hij liever in iets harders bijt (tandjes?) en ook wat rammelt. Hij speelt nu het liefst met het volgende:

- leeg zakje van luierdoekjes
    - speelgoedsleutels
    - een giraf aan een ring dat rammelt.
    - een konijn dat rammelt.

Hebben jullie nog meer tips of websites waar ik het vandaan kan halen? Ik eil hem iets geven wat goed is voor zijn ontwikkeling. Hij is nu wat snel 'klaar' met het speeltje. Behalve de speelgoedsleutels, daar kan hij rustig een half uur mee spelen.

Ik leg elke drie dagen andere speeltjes in de box en zorg dat er max vier speeltjes in liggen. De box is al niet zo groot, dus hij moet wel genoeg ruimte hebben om te rollen en zoveel prikkels tegelijkertijd lijkt me ook niet goed.

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Even kijken wat hier zoal ligt waar hij echt mee speelt:
    Bijtringen, knuffeldoekje met een knisper erin, speelgoed autosleutels, vtech vogeltje en olifant rammelaar, stapelblokken, loopstoeltje, Nijntje die praat, trekbeesten met rammelaar en zon trilstand, camera, telefoon met spiegel, auto met licht en geluid en de babygym.

3. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    @dizzy: kan jouw kleine al zelf zitten of kruipen? ZL doet dat hier nog niet. Hij rolt net namelijk 😊

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    - telefoontje met spiegel
    - zachte kubus
    - boekjes
    - trekknuffeltje die dan gaat trillen

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ooh ik leg echt niet elke 3 dagen andere speeltjes erin. Hij pakt toch wel wat hij leuk vindt. Wij hebben hier een Nijntje rol. Daar zit een balletje in wat rammelt. Kan hij op liggen, super leuk! Bij de kruitvat hebben ze ze nu ook!

Attached Files:

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een baby gym of een babykleed was hier een hit toen hij alleen kon rollen. En daarnaast alles wat knisperdeen natuurlijk stapelbekers, hij rolde dan over de grond naar toe om ze om te gooien.
    Bekers omgooien stimuleerde ook om vooruit tijgeren bij hem.

En alles met geluid, dus alles van vtech;kiekeboe speeltje, muziekboekje, telefoon.

7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Loopy links, een enorm succes, bijten, uit elkaar halen, leuke kleurtjes en op verschillende manieren te gebruiken

8. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Hier zijn stapelbekertjes favoriet, ook heb ik zo'n emmertje van Fischer price met vormpjes, vind hij erg leuk om uit het emmertje te halen! En hij is dol op de pop van z'n zus 😜 Wordt daar helemaal blij van! Ik wissel ook niet af.

9. cherubin

cherubin Bekend lid

Sep 8, 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Hier is ze fan van een kubus van Lamaze, stapelbekertjes, alles wat knispert en een speelding van de Action met allerlei kleurtjes, rammelaartjes en verschillende stofjes.

En verder idd een leeg pakje billendoekjes, een doosje thee, als het maar knispert en het in haar mond kan..

10. Tulpje34

Tulpje34 Lid

Apr 19, 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Hier waren knisperboekjes populair, en knuffelbeestjes waar een piepje en een knispertje in zaten. Ook met dingen gooien was populair, de kunststof blokjes uit de vormenstoof werden daar vaak voor misbruikt. Het leuke is dat ze nu dezelfde blokjes gebruikt om ze door de vormpjes te duwen, dus hetzelfde speelgoed speelt ze nu op een andere manier mee. Super handig, scheelt met het wisselen van speelgoed.

11. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Dank voor de tips!

Een emmertje met vormpjes lijkt me wel leuk, maar zie niet helemaal voor me hoe hij daarmee spelen moet. Dingen uit een emmertje halen, moeten ze toch kunnen zitten?

Die Nijntjerol ga ik ook eens naar kijken. Knisperboekjes, dingen die rammelen, heeft hij ook liggen. Maar dacht dat er misschien wat uitdaging voor hem moest komen

Wellicht is een emmertje met vormpjes daar dan heel goed voor. 😊

12. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Hij is nu aan het tijgeren begonnen :D zitten heeft hij echt nog geen interesse in.

13. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Speeltjes van Lamaze met verschillende texturen / materialen etc vond dl leuk, en idd zo'n vtech telefoontje. Daar speelt ze nog steeds mee (ze is nu 3).

14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Mooie babygym. Ballenbaan met licht en muziek, deze motiveerde om te bewegen. Zelfrollende muziekbal. Nijntje knuffel met bel erin. Nijntje bal met bel. Elektrisch piano dingetje.

Ons zoontje heeft vanwegen zijn broer veel speelgoed voor wat oudere kindjes, verdeeld over de woonkamer. En ook dat vind hij interessant. Hij speelt er niet op dezelfde manier mee. Maar alles heeft kleur, vorm en valt meestal wel geluid mee te maken. (Geen babyonvriendelijk speelgoed btw).

15. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,304
    10,272
    113
    Wij hadden toen van lamaze een boog waar hij onder kon liggen en wanneer je kindje groter is kon je er een huisje van maken en spelen met de poppetjes.

Quatro vond hij ook leuk (grotere versie van lego) nu nog steeds (2.5)

Fisher price heeft een keyboard dat reageert op beweging of je zet de knop om en kun je zelf muziek maken.

Verder was hij dol op samen boekjes lezen (nog steeds)

16. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Ik heb trouwens het Little tikes boomhuis besteld, lijkt me super leuk als hij kan gaan zitten en daarna kan hij er nog mee dansen etc.

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hier een Lamaze pop liggen die ze gaat krijgen. Harde en zachte dingen en rinkeltjes en gekraak. :)

Verder een kubus, zachte. Kan ze zich echt goed mee vermaken.
    Maar mijn dochter vind alles leuk.

Daarom ook een paar hele simpele rammelaars ingepakt voor sint.

18. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik ben zelf erg van het houten speelgoed en niet zo van de activity centers enzo.
    Onze dochter vond het toen erg leuk om te spelen met een kleine bal, blokken torens omgooien, idd dingen uit een bakje of emmertje halen, bekertjes ( geen idee waarom maar dat is nog steeds fascinerend), een samba bal.

19. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Hier was de houten trein (oa van de hema) toen een succes. Liggend op haar buik haalde ze alle blokken eraf. Geweldig vond ze dat :)

Daarnaast idd knisperboekjes, gekleurde rammelaars en baby muziekinstrumenten. In het elektronische speelgoed toonde ze nooit zoveel interesse.

Nu heeft ze een houten kubus met oa een telraam en houten vormpjes, die ze helemaal geweldig vindt. En boeken of puzzels met dieren. Dat zijn dus dingen die je 'op de groei' kunt kopen. Oja, een neptelefoon. Ze vindt het geweldig om ons na te doen haha :-D

20. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    O ja ik vergeet voel boekjes! Met vachtjes erin enzo, groot succes :)

Share This Page