Onze dochter van 14/1 maakt een aardig inhaal slag met de BV. We hebben 2 erg moeizame weken achter de rug en sinds een dag of 5 gaat ze eindelijk goed aan de borst. Ik voed op verzoek. Nu heeft ze sinds een paar dagen volgens mij last van ( verborgen) reflux. Na sommige voedingen pruttelt ze enorm als we dr neerleggen, gorgelt, gromt, etc. Ze geeft dan ook mondjes melk op. Nu is het lastige dat ze enorm veel wil drinken. Ik heb forse productie, en ze drinkt momenteel iedere 3 uur beide borsten soepel. Ik heb dr met de voeding rond 6.00 wat tegen gehouden, omdat ik wilde voorkomen dat ze weer zo'n last kreeg. Nou last had ze alsnog en ze was not amused tot ze weer mocht drinken. Moet ik dr gewoon laten drinken wat ze wil en accepteren dat er wat teruf komt?
Herkenbaar wat je schrijft. Ik kreeg de tip om te gaan blokvoeden, dus 1 borst per voeding geven (evt wel met verschonen tussendoor). Hierdoor is mijn productie iets minder geworden zodat onze dochter de melkstroom beter aan kan. Ze krijgt zo ook echt de vette achtermelk binnen. Verder ken je vast de tips bij reflux, het liefst verschonen voor een voeding, lang rechtop houden na een voeding, bedje omhoog zetten etc. Iedere baby heeft wel wat last van reflux, waarbij er soms melk terug komt. Als ze er echt pijn van heeft of afvalt, moet je naar een arts gaan. Bij ons gaat het al steeds beter met de reflux, hopelijk bij jullie ook snel. Succes!
Dank je voor de tips! Blok voeden ken ik niet, zal me daar eens in gaan verdiepen. Ze krijgt nu in principe ook 1 borst, en als ze daarna nog honger heeft de tweede. Verschonen doen we tussen de voeding door omdat ze ook nog in slaap valt tijdens een voeding ( ook voordat ze genoeg binnen heeft). We moeten dinsdag naar de kinderarts met haar omdat ze heel gek in m'n buik lag en erge pijn in dr nek had de eerste dagen. Kan het dan altijd nog even vragen aan hem/haar.
Bij onze oudste dochter verschoonden we ook altijd tussendoor om die reden. Uiteindelijk belangrijker dat ze goed drinken dan dat ze op het aankleedkussen tussendoor wat melk terug geven. Wat sneu van die pijn zeg. Succes dinsdag bij de kinderarts
Ha madelein, we blijven elkaar schrijven he, haha. Hier heeft die kleine ( nja kleon,klein... 5 weken en bijna 6 kg inmiddels en 57 cm.... Kleine grote dan)er ook last van. Slapenloze nachten voor ons beide achter de rug. Hij krijgt nu en aantal keer per dag wat afgekolfde melk met johannesbroodpitmeel, dat dikt de voeding wat in. Een wereld van verschil!! Ik heb weer een blije baby. Ik kolf dan voor ik hem voed snel 40 cc ong. En doe een half schepje van dat spul erin. Dat drinkt hij op uit de fles en dan verder aan de borst. Om m aan de fles te leren drinken kolf ik zn laatste voeding helemaal en krijgt hij die dus in de fles. Nu kan k me voorstellen dat een fles na zo veel moeite doen voor de borst niet echt de voorkeur heeft maar je kan en mag er ook een klein papje van maken en dat met een lepeltje geven. Tycho weigerd dat, haha. Maar wellicht t proberen waard Verder kreeg ik de tips om tussendoor een aantal keer goed te laten boeren en na de voeding minsten een half uur rechtop houden Ook kan je t hoofdeinde van t bedje wat ophogen zodat die kleine niet plat ligt. Ik leg tycho tegen alle adviezen in ook op zn zij te slapen, helpt ook heel veel. Liefs! Hoe gaat het verder met jullie??
Johannesbroodpitmeel kan wel erge darmkrampen veroorzaken (of dit werkt is nooit bewezen) ook valt dit zwaar op het gevoelige baby maagje waardoor je baby zich voller voelt en minder voeding gaat drinken (niet goed voor je productie uiteindelijk) dus dit lijkt mij niet de geschikte oplossing voor dit probleem. Wat eerder genoemt is als antwoord zoals blokvoeden zou ik dan mee beginnen als dit geen verbetering geeft dan kunnen de refluxklachten ook komen door een tekort tongriempje/lipbandje. Dit kun je laten controleren door een lactatiekundige. Ik hoop dat je probleem snel is opgelost en dat je kleintje geen last meer heeft. Ik heb deze informatie van familielid die bij de VBN(vereniging borstvoeding natuurlijk) heeft gewerkt.
Ik zou inderdaad maar 1 borst aanbieden zodat deze heel goed leeg gedronken wordt. Eventueel kun je je andere borst leeg kolven en zo een voorraadje melk maken. Ons zoontje spuugt ook veel. Na de voeding houd ik hem een half uur rechtop. Maar hij spuugt nog. De ene keer meer dan de andere keer. Maar lijkt van het spugen zelf geen last te hebben. Lijkt jou kindje pijn te hebben bij het spugen?
Inmiddels zijn onze dochter en ik sinds gister middag in het zh. Ze heeft gister nacht weer enorme last gehad en zich flink verslikt in dr melk die ze opgaf. Ze bleef maar onrustig gister overdag dus heb de kinderarts gebeld voor overleg. We moesten gelijk komen en R moest een nacht opgenomen worden om haar aan de monitor te observeren ivm het verslikken. Deze ochtend wordt er een plan gemaakt maar johannesbroodpitmeel is het enige wat ze als optie zien. Het is tevens het enige wat ( dmv onderzoek) bewezen helpt bij deze klachten, volgens de artsen. Lastig hoor allemaal. Darmkrampen is niks, maar een meisje huilend van de pijn in dr slokdarm, wat niet meer slaapt ( ze heeft gister van 5 uur S ochtends tot 19 S avonds niet geslapen) is ook niet goed.
Sorry? Enige optie? Bewezen? Oke, dan ga je weer de jbpm proberen. Helpt dat niet, dan ga je terug naar de KA. Laat je NIET afschepen! De ene arts zegt dit en de ander arts zegt dat, maar Ik had hier ook een zoon met reflux, ellende ellende ellende. Jbpm hielp niet, maar ik werd steeds afgescheept. Met alle gevolgen van dien. Nu is jouw kindje nog een kleintje, en is de kans dus wel daar dat het beter zal gaan. Maar volg je gevoel! Verder is het ook een goed idee om eens te overleggen met een lactatiekundige. Home - NVL | Zeker over borstvoedingNVL | Zeker over borstvoeding Samen eens kijken wat je kan doen om het voor baby wat makkelijker te maken. Vaak is daar nog best wat verbetering te vinden. Maar laat je daarbij helpen, daar is een lactatiekundige voor. Even dat steuntje in de rug. Kinderartsen hebben heel weinig kennis op het gebied van borstvoeding, die kunnen je daar niet verder mee helpen. Succes!
Ik weet het ook niet, ben geen arts en heb geen ervaring hiermee. Inmiddels hebben we besloten geen jbpm te willen geven maar het eerst te willen proberen met leefregels. Ga wel vragen of ze een paar dagen iets mag krijgen tegen de misselijkheid want ze blijft maar bellen blazen. Lk is 2x thuis geweest bij me en zh heeft ze ook weer gebeld dus die zijn er uitgebreid bij betrokken.
He meid wat vervelend zeg!! Dat is schrikken!! Ik wilde toch even zeggen dat hier t JHBPM wonderen heeft gedaan, zeker voor de nacht. Krampen vallen erg mee. Ik snap best je voorzichtigheid en twijfel maar ik heb er wel goede ervaring mee. Ik gebruik wel veeeel minder dan de verpakking zegt, een klein half schepje per keer. Dikke knuffel en sterkte ermee xx
Is je lactatiekundige gecertificeerd door IBCLC? Vraag eventueel je lactatiekundige om te kijken naar lipbandje en tongriempje of die misschien tekort zijn want dit kan namelijk ook refluxklachten veroorzaken.
Vervelend hè, reflux, hier ook eentje. Met de borstvoeding ben ik hierom na 1 maand gestopt, was niet meer te doen. Ze had zoveel pijn en de melk kwam veel te snel, een flesje met langzame speen ging vele malen beter!! De leefregels hielpen daarbij het beste icm indikken met jbpm van de biowinkel (geen nutriton) Gelukkig gaat t bij de meeste kindjes snel over. En medicijnen werken inderdaad vaker niet dan wel, is ook wat wij hoorde van de KA, er is niet veel aan te doen.
Over op kv wil ik echt niet. Ik ben zelf allergisch voor koemelk en soja en de kans is groot dat zij dit ook heeft. Medicatie hoor ik wisselende verhalen over, bij de een werkt het niet maar heb ook al heel veel gehoord waarbij het wel helpt. Vandaag Roos maar in de draagdoek gedaan, dat ging prima. Box inmiddels ook op standje schans gezet en daar ligt ze nu te slapen.
Sorry maar ik ben het niet met je eens. Juist omdat de meeste kinderartsen, maar ook overige zogenaamde professionals geen idee hebben hoe ze reflux op een borst-vriendelijke ipv borst-ondermijnende manier moeten aanpakken, stoppen veel moeders met borstvoeding als er reflux is geconstateerd. Om te beginnen zijn een heftige melkstroom (en de verschijnselen die baby daardoor vertoont) , en echte reflux 2 verschillende zaken. Een sterkte melkstroom, zoals in jouw geval, kan je op verschillende manier aanpakken. Het beste in combinatie met de hulp van een LK. Blokvoeden, afkoppelen bij de tsr, even wat weg laten lopen, dat soort dingen. In de meeste gevallen zal een kindje, naarmate het groeit, de stroom beter aan kunnen. Maar het heeft wel even tijd nodig. Waarschijnlijk en hopelijk gaat het zo ook bij TS. Reflux is een probleem dat niets met voeden zelf te maken heeft maar puur een klepje dat (nog) niet goed sluit. Iets wat bij veel kindjes voorkomt. Indikken dat kan, uiteraard de leefregels volgen,en zorgen dat je kindje rustig kan drinken aan de borst, in de hoop dat je daarmee de boel rustig kan houden,maar als dat allemaal niet helpt, is er nog maar 1 mogelijkheid, namelijk medicatie.Ook als je kunstvoeding geeft, is bij een flinke reflux alleen indikken en speciale voeding gebruiken niet voldoende. Dat medicatie bij de meeste kindjes niet werkt en dat er niets aan te doen is.... niet vervelend bedoeld maar dat is echt totale onzin. Ik was toch wel heeeel blij dat er gelukkig WEL wat aan te doen is, als bovenstaande allemaal niet helpt. Lees de topics op zp maar eens op na.Als ik soms lees wat sommige kinderartsen allemaal zeggen, dat blijft toch heel bijzonder. De een zegt dit en de ander zegt dat. Hier had zoon dus reflux, en het probleem was verholpen toen hij de juiste medicatie kreeg. Nergens meer last van, behalve af en toe een mondje terug geven. Had dus niets met de borstvoeding te maken. Gewoon een kwestie van het probleem aanpakken.
Stoppen met BV ga ik sowieso niet doen idd. Heb zo ontzettend veel moeite gedaan om haar überhaupt aan de borst te krijgen. Ik laat idd ook de eerste melk weglopen, en leg dan pas aan. Echt Blokvoeden was hier een slechte optie volgens de lk omdat mn borsten best heftig reageren op over of onder stimulatie. Dus dan is ze bang dat ik te weinig productie krijg. Maar als ze binnen 3 uur komt krijgt ze wel eerst de 'lege' borst. Ik doe het een beetje op gevoel. Ik heb heel erg het gevoel dat Roos haar slokdarm momenteel flink geirriteerd is door het zuur. Daarom zou ik ook zo graag medicatie willen voor haar, om dar even rust te geven en te laten genezen. Daarna verder met de leefregels zoals we dat nu doen. Denk dat we dan een heel eind komen. Ik ga maandag de ka weer bellen om dit te overleggen.
Pfoe. Ik weet dat jij alle kansen op dit forum graag aanpakt om borstvoeding te promoten, maar doe dat maar ergens anders. Je hoeft me niet te gaan uitleggen wat het verschil is tussen reflux en een snelle melkstroom alsof ik dat zelf niet weet. Dit is MIJN ervaring en MIJN kindje en stoppen was voor ONS destijds de fijnste oplossing. De stroom was hier niet weg te kolven oid, was extreem en snel drinken doet ontzettend pijn voor reflux kinderen. We lagen beide alleen maar te huilen tijdens het drinken en alles zat eronder. Met flesjes had ze al direct een stuk minder pijn en had ik een (iets) blijer baby'tje en gaat t mij om Dat bij jouw kind juist medicatie hielp is heel fijn maar bij veel kinderen werkt t dus net zo goed helemaal niet. Iedereen heeft z'n eigen ervaring, en dit is de mijne. Laat mij die gewoon vertellen zonder zo'n vaag verhaal alsof je t allemaal beter weet dan mensen die er jaren voor geleerd hebben want dat is niet zo. Iedere moeder, kindje en situatie is weer anders, een beetje respect voor een ander soort ervaring had je wel gesierd.
O ik reageer wel heftig, zie ik. Misschien niet helemaal de juiste woordkeuze maar het stoort me, want het was geen leuke tijd en vond het verdrietig haar zo overstuur te zien door iets waarvan ik dacht dat t beste voor haar was. Dus het ligt misschien wat gevoelig . Nouja. Ik zal je topic niet verder kapen, TS