Ik ben op zoek naar een verzekering die een familiebezoek aan familie in het buitenland dekt. Dus als ik familie in Duitsland of op Aruba bezoek, hoe moet ik dit dan verzekeren, want het valt niet onder mijn reisverzekering en een deel van bijvoorbeeld medische kosten en repatriëring bij bijvoorbeeld een calamiteit in Nederland valt ook niet onder mijn ziektekostenverzekering. Hoe kan ik dit dan wel verzekeren?
Daar is toch je reisverzekering voor? Waarvoor heb je die anders? Wij hadden altijd wat vroeger zo'n reis en kredierbrief heette van de ANWB
Waarom valt het niet onder je reisverzekering/ziektekostenverzekering? Daar valt veel onder hoor, zeker in Duitsland.
JA dat dachten wij ook altijd, maar helaas zijn wij door schade en schande er achter gekomen dat een reisverzekering alleen geldig is al je een geboekte én betaalde overnachting hebt. Overnachtingen bij familie zijn gratis (tenminste bij ons wel) en de verzekering wil in dit geval de schade niet uitkeren. Nu gaat het deze keer om een schade geval, maar wat als ik of nog erger mijn dochter in het buitenland bij familie ziek wordt en ik moet kosten maken die niet onder mijn ziektekostenverzekering vallen, of er gebeurd iets met mijn ouders in Nederland, dan moet ik de terugreis zelf betalen. Ik ben erg geschrokken van deze reactie (Interpolis). Wij hebben hier nooit bij stil gestaan, maar nu willen we dus voor we naar het buitenland gaan, of zelfs voor een vakantie bij familie in Nederland wel weten hoe we dit gedekt krijgen. Voor materieële schade heb je van die "buiten-de-deur"-verzekeringen, maar ik weet niet hoe ik eventuele medische kosten in het buitenland vergoed moet krijgen.
Ik zou even de voorwaarden vergelijken van verschillende aanbieders, inclusief die je nu hebt (wellicht snapte degene die je hebt gesproken het zelf niet). De meeste reisverzekeringen zijn voor alles als je "op pad" bent, dus ook onderweg naar je werk of in de dierentuin. Wat jij schrijft heb ik nog nooit van gehoord, heel vreemd. Wij overnachten overigens ook meestal bij (schoon-) familie. Wellicht is "verblijf" niet gedekt, b.v. als je een half jaar bij je familie gaat wonen o.i.d. Maar waar de grens ligt tussen "verblijven/inwonen" en "op reis zijn" weet ik niet.
De dame van Interpolis wist mij haarfijn uit te leggen dat als ik geen bewijs kon overleggen van een betaalde overnachting dat ik de schade, in dit geval een verloren bril, niet vergoed kreeg. Dit geldt bij hun voor alle reisverzekeringen.
Loeki, ik heb net even de bijzondere voorwaarden gelezen van de doorlopende reisverzekering van Interpolis (ik vermoed dat je die hebt?) daar staat in dat alle reizen naar het buitenland gedekt worden, zowel voor privé, zaken of andere doeleinden, er staat niks over geboekt of niet geboekt. Er staat wel in dat IN Nederland zelf, ze alleen tussenkomen voor GEBOEKTE reizen. Normaal zou je dus tot 250 euro moeten krijgen voor de bril (is het maximum per verzekerde per reis dat ze tussenkomen).
Zelfs als je een kortlopende reisverzekering hebt genomen, zou dit ook vergoed moeten worden, want dan vergoeden ze zelfs dagtrips naar het buitenland ZONDER overnachting.
Ik zou idd eens vragen waar zij dat in hun voorwaarden lezen... Dan zou je namelijk ook niet met je caravan op vakantie kunnen gaan oid... Erg vreemd hoor.
Enig tijd geleden nog gebruik gemaakt van mijn reisverzekering. Toevallig ook bril en toevallig ook Interpolis. Ze hebben niet eens naar een bewijs van overnachting gevraagd! We hadden een losse treinreis met ter plaatse geboekte hotelletjes. Niet dat het uitmaakt, want heb de bon van de bril opgestuurd en drie weken later kreeg ik het volledige bedrag op mijn rekening. Het enige wat ze vroegen was in welk land ik was geweest en verder niks. Erg raar dat jullie Interpolis-madam zo moeilijk doet
Nou ja, ik snap er niks meer van. Ik zal nog eens bellen en anders moet het maar via de ziektenkostenverzekering, maar die dekt alleen de glazen en niet het montuur.
interpolis niet aan beginnen. Hier op vakantie geweest koffers kapot, maar kwamen midden in de nacht aan. Dus daar op het vliegveld was er niemand om dat bewijs te halen. Wij dus naar het hotel gegaan verkeerde kamer gekregen met zijn 6en op een kamer terwijl we 2 kamers geboekt hadden maar aangezien midden in de nacht dachten we is goed we houden het voor deze nacht zo. Dag erna in de ochtend gelijk de tour operator gebeld waar we bij zaten, en die heeft hele brief opgemaakt met schade van de koffers en die nacht en dag die we vergoed hoorde te krijgen. Wij dachten okee alles geregeld terug in nederland interpolis gelijk gebeld Nou mevrouw dan heeft u mooi pech want u had het op het vliegveld moeten doen. Wij uitleggen er was niemand en urend aar wachten met een kind van 1,5 jaar en 5 jaar terwijl het 2 uur snachst is doe je dan ook niet. Nou mevrouw dan heeft u mooi pech. Nou we konden hoog springen laag springen alles doen meerdere malen gebeld maar helemaal NIKS vergoed gekregen en 2 hele nieuwe koffers helemaal kapot! dus sorry was je vraag niet ik heb zeer slechte ervaringen met interpolis !
Het klopt dat je iets geboekt moet hebben. Zit zelf o.a. in de verzekeringen.Op papier moet je kunnen aantonen, dat je een reis hebt geboekt. Anders kan iedereen wel zeggen dat je op vakantie bent geweest en iets bent kwijtgeraakt etc. Wat hier eerder gezegd werd, over een Kortlopende Reisverzekering, dat dagtrips vergoedt worden is ook niet waar. Alleen wanneer er een overnachting bij zit, dan is het verzekerd. Wat je wel kan doen is je vliegticket verzekeren, met een annuleringsverzekering. Ik vind het ook erg vreemd dat de medische kosten niet onder je ziektekosten vallen, waar ben je dan wel voor verzekerd met je ziektekosten verzekering. Waar je het wel kan afsluiten in www.oomverzekeringen.nl, dit dekt het wel. Moet je maar eens een kijkje nemen op de site.
Ik werk als verzekeringsadviseur bij een tussenpersoon en heb even een deel van de voorwaarden voor je gecopieerd. Zoals Jada1984 al aangaf; www.oomverzekeringen.nl Wel moet ik zeggen dat er veel mensen problemen hebben met interpolis wanneer zij iets moeten uitkeren.. Artikel 2 Geldigheidsgebied 1. De verzekering is geldig tijdens reizen in het geldigheidsgebied dat op het polisblad is vermeld. Als Europa is vermeld, is de verzekering geldig in Europa, op de Azoren, de Canarische Eilanden en Madeira en in de Afrikaanse en Aziatische landen die aan de Middellandse Zee grenzen en tijdens reizen van maximaal 48 uur hierbuiten. 2. Binnen Nederland is de verzekering geldig tijdens reizen: - in de tijd dat de verzekerde rechtstreeks op weg is naar een bestemming buiten Nederland of vanuit het buitenland op weg is naar zijn woonadres in Nederland; - waarbij sprake is van minimaal 1 overnachting tegen betaling. De verzekerde moet ons het originele boekings- of betalingsbewijs van een reisorganisatie, hotel, pension, camping, recreatie- of bungalowpark kunnen overleggen. 3. Wij verlenen binnen Nederland geen dekking voor reizen naar: - (vakantie)woningen en - caravans, tenten en/of boten met een vaste sta- of ligplaats, die eigendom zijn van u of van een andere verzekerde of die u/hij voor een periode van langer dan 60 dagen huurt. 4. De dekking Automobilistenhulp geldt alleen binnen Europa, maar niet binnen Nederland.
Met andere woorden; buiten Nederland hoef je in principe geen bewijs van overnachting te overleggen.. (dit zijn de voorwaarden van ASR Verzekeringen, voormalig Fortis ASR)
Het staat anders wel in de bijzondere voorwaarden van Interpolis dat dagtrips naar het buitenland vergoed worden. Zal zo even de links voor je opzoeken.
http://www.interpolis.nl/particulier/va ... fault.aspx Bij downloads onderaan de pagina, kun je de een pdf-bestand downloaden, op pagina 3 artikel 2 (onderaan de pag.) lees je dat van die dagtrips... En dit staat er bij de doorlopende reisverzekering: Hoedanigheid en geldigheidsgebied Op het verzekeringsbewijs is omschreven op welke wijze de verzekerden zijn verzekerd. Dit kan zijn: - particulier - zakelijk en particulier - student en stagiaire. Onder de dekking particulier wordt verstaan: - geboekte vakantiereizen in Nederland; - reizen naar het buitenland voor privédoeleinden zonder dat er een relatie is tot een beroep, bedrijf, studie/stage, vrijwilligerswerk, school of betaalde functie. Onder de dekking zakelijk en particulier wordt verstaan: - geboekte vakantiereizen in Nederland; - reizen naar het buitenland: voor privédoeleinden, voor vrijwilligerswerk, die in relatie staan tot een beroep, bedrijf of betaalde functie. Onder de dekking student en stagiaire wordt verstaan: - geboekte vakantiereizen in Nederland; - reizen naar het buitenland voor: privédoeleinden, studie of stageopdrachten zonder dat er een relatie is tot een beroep, bedrijf of betaalde functie. Grensoverschrijdend woon/werk of schoolgaand verkeer is niet verzekerd. De verzekering is geldig in: of de gehele wereld,of Europa. Onder Europa is ook te verstaan de niet Europese landen aan de Middellandse zee, de Azoren, de Canarische Eilanden en Madeira. Op het verzekeringsbewijs staat welk geldigheidsgebied van toepassing is. In Nederland is de verzekering alleen van kracht: tijdens een geboekte vakantiereis; en als de verzekerde vanuit zijn vaste woonadres in Nederland rechtstreeks op weg is naar een bestemming in het buitenland die valt binnen het geldigheidsgebied van deze verzekering; en als de verzekerde vanuit een bestemming in het buitenland die valt binnen het geldigheidsgebied van deze verzekering, rechtstreeks op weg is naar zijn vaste woonadres in Nederland. Er staat dus niks in over een overnachting in het buitenland...