Welk boek is aan te raden?

Discussion in 'Borstvoeding' started by klavertje44, Apr 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

Jul 31, 2007
    648
    0
    0
    Bij mijn dochter heb ik de cursus gevolgd en had (ja had ja) een mooie paperback die heel handig was en nuttige informatie bevatte.

Nu ben ik op zoek naar een goed voorlichtingsboek over borstvoeding zodat ik alles weer een keer kan nalezen en indien er wat is ik het kan opzoeken. Dit keer wil ik het echt laten slagen!

Dus welk boek raden jullie mij aan?

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ik heb het boek borstvoeding geven van kinderen,
    had er echt wat aan,dus die zou ik je wel kunnen aanbevelen,en hij was ook niet zo duur.(13.50)

3. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    - Handboek borstvoeding van La Leche League.
    - Borstvoeding geven, een antwoord op heel veel vragen van Adrienne De Reede-Dunselman

Die twee vind ik echt heel erg goed.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb meerdere boeken over bv gelezen maar vond er niet 1 heel super van.

Ben je lid van de VBN ? Daar hebben ze n.m. een uitgebreide bieb waarvan je boeken kunt lenen. Staan veel belovende titels bij.

5. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    LLL heeft hele goede, beknopte folders; kun je volgens mij bestellen via de site en anders via het consulatiebureau.
    Een goed boek vond ik "Borstvoeding geven"; ik heb het geleend bij de bieb; weet de auteur helaas niet. Maar dat was heel uitgebreid!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Handboek borstvoeding van LLL
    Borstvoeding geven een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
    Alles over Borstvoeding van Mary Broekhuizen (alleen nog maar via de bibliotheek)

En binnenkort komt er een nieuw boek uit van Mary Broekhuizen met een andere schrijver. Dat belooft heel wat.

7. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik gebruik ook handboek borstvoeding van LLL, ik vind hem erg duidelijk en compleet!

8. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

Jul 31, 2007
    648
    0
    0
    Nou ik heb heel wat titels om uit te kiezen! Ik hoop echt dat het dit keer wel gaat lukken!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou lekker ook weer naar een cursus gaan om het allemaal op te frissen!

Als het de vorige keer allemaal niet zo gelopen is als je wilde, probeer dan eens op papier te zetten wat er allemaal gebeurd is, en probeer dan uit te zoeken (bijvoorbeeld met hulp van iemand van VBN of LLL) wat er waar fout ging. Dan kun je je daar extra op voorbereiden en ervoor zorgen dat dat in elk geval deze keer niet zo gaat.

Share This Page