Moet het even kwijt. Krijg net een brief van Nestle. (Geen flauw idee hoe die aan mijn adres komen) En irriteer me er zo gigantisch aan, ten eerste ik ben niet getrouwd dus ik heb geen "dubbele" achternaam. En ten tweede ik wil helemaal niet stoppen met borstvoeding. Staat er dat ze een of andere actie hebben verlengt van 31 december 2007 (wat moest ik toen met opvolgmelk? was ik nog zwanger..) tot 1 juli 2008, dan is hij ook nog geen half jaar... En dan staat er een schema hoe ik borstvoeding moet afbouwen (hij is 3 maanden...) en dat ik als ik Nestle H.A. 2 ga gebruiken tenminste weet hoeveel mijn kindje drinkt... Dat weet ik nu ook... GENOEG! Oh ja en dan irriteer ik me er nog aan dat ze gewoon weten hoe mijn kind heet, hoe komen ze in godsnaam aan die gegevens? Sorry moest het even afreageren..
Dat vraag ik me ook af. Hoe komen ze aan je gegevens ? Heb je toevallig niet zo'n (zwangerschaps)doos aangevraagd ? Je kan natuurlijk altijd even "vriendelijk" mailen/bellen/schrijven. Ik kreeg laatst post van de disneyclub. Met mijn getrouwde naam erop. Ik heb wel dozen aangevraagd alleen dat was op mijn meisjes naam. 2x post gehad en ongeopend weg gegooid. Daarna werd ik gebeld vraag 2 hoe komen ze aan mijn telnr. Het meisje wat mij belde kon mij dat niet vertellen. Heb ze vriendelijk maar dringend gevraagd mij uit hun bestand te halen.
Dat soort gegevens komt overal terecht op het moment dat je babydozen aanvraagt of meedoet met een prijsvraag of enquete op internet.... niks is ECHT gratis in dit land
Ja heb wel een zwangerschapsdoos aangevraagd, maar altijd met mijn eigen naam. En hoe weten die dan hoe mijn zoontje heet? Echt belachelijk.. Staat er: "Beste mama van ... Jij en je kindje. Al weken onafscheidelijk. Heerlijk! Alles staat in het teken van je baby: je dagindeling, je nachtindeling en natuurlijk het (borst)voedingspatroon. Maar het "gewone" leven dient zich weer aan. Je kleine is niet meer zo super kwetsbaar" en dan zo verder.. Net alsof ik geen hobby's kan hebben als ik borstvoeding geef... ? Maar ja, gooi het maar gewoon weg..
Dat snap ik. Maar ik heb echt nergens maar dan ook echt nergens met mijn getrouwde naam iets aangevraagd/aan iets meegedaan.
Hebben wij geluk dus, ik heb nog nooit van die 'troep' gekregen. Alleen soms bij de kinderen en ouders van nu, maar dat gaat gewoon de container in . Niet te druk over maken zou ik eigenlijk zeggen, en gewoon lekker weggooien!
Misschien kun je hier wat mee. Het gaat allemaal zo gemeen zonder dat je het door hebt. Slimme marketingpraatjes totdat je het doorhebt... http://www.borstvoeding.com/columns/oproep-doe-wat.html
Vaak belt een week of wat na je uitgerekende datum een 'aardige mevrouw' die informeert hoe het gaat en hoe je kindje heet. Kan best zijn dat jijzelf die telefoon niet eens beantwoord hebt, maar dat iemand die in huis was dat deed. En op die manier weten ze de naam van je kind.
Ik ben bang dat je inderdaad zulke mailings krijgt vanwege een babydoos die je hebt aangevraagd... Maar het werkt ook andersom, zo maakte ik (wekelijks) een pak kv open waarin een foldertje zat met de tekst: moedermelk is de beste voeding voor je baby en een foto van een moeder met haar kindje aan de borst. Ik irriteerde me daar verschrikkelijk aan. Steeds weer werd ik eraan herinnerd dat ik geen bv heb kunnen geven en die irritatie sloeg om in verdriet en schuldgevoel. Als ik jou was zou ik dus met trots en een glimlach die folders in de papierbak gooien, want jij geeft je kindje het beste dat er is!
flesvoedings fabrikanten zijn verplicht om die folders in die voedingen te doen, omdat borstvoeding de beste voeding is voor je kindje, en dan houden ze helaas geen rekening mee met moeders die geen borstvoeding kunnen of willen geven. Helaas is het nog steeds zo geregeld in de wet Daarbij mogen flesvoedingsfabrikanten geen reclame maken voor flesvoeding onder de 6 maanden!. Ik zou als ik jouw was even een belletje geven en de nodige vragen stellen, en vriendelijk vragen of ze je uit hun bestand willen halen.
Zo werkt de industrie. Of in elk geval hun marketingstrategie. Moeders tegenelkaar uitspelen. Bij de een irritatie vanwege suggesties in mailings (onderliggende boodschap 'wat wij maken is beter/makkelijker dan wat je zelf doet' - en reken maar dat er heel wat moeders zijn die in een onzeker moment dat toch maar overstappen) en bij een deel van hun eigen klanten de pijn over het feit dat die hun product gebruiken aanwakkeren door onnodige romantische plaatjes. Want meer dan het zinnetje dat borstvoeding de voorkeur boven kunstvoeding verdient hoeven ze er wettelijk gezien niet op te zetten. Achter langere teksten en dat soort folders en plaatjes zit een bedoeling. Want door de pijn aan te wakkeren en een schuldgevoel te creeëren maken ze moeders die hun product kopen fanatieker. In de hoop dat bij een volgend kindje meteen voor het product gekozen wordt. Als je je meer in de materie verdiept dan zul je merken dat JUIST in teksten die op de een of andere manier gelinkt kunnen worden met de industrie (voorlichtingsboekjes, babysites) zinnetjes voorkomen als 'je moet je niet schuldig voelen als je geen bv geeft'. In teksten van bv-organisaties zul je weinig tot niets over schuldig voelen lezen. En dat die strategie werkt, dat kun je op dit forum en heel veel andere forums merken.
Heh, bah, dat lijkt me nou ook echt niet leuk. Ik heb die papiertjes idd ook gezien, maar eigenlijk nooit over nagedacht dat het ook op die manier zou kunnen 'aankomen'.
Ja Bolbuikje... helaas werkt het dus ook de andere kant op. Pfff heb alweer de tranen in mijn ogen staa. Sorry maar het zit me nog steeds heel erg hoog, heb af en toe het gevoel dat het slagen van mijn bv geboycot is en heb daar blijkbaar nog veel verdriet van. Sorry Lotte, ik wil jou topic niet "vervuilen".
Ik vind het rot voor je en ik vind het echt lullig dat ze zo met hun klanten omgaan. Laten ze gewoon iets schrijven van 'borstvoeding verdient de voorkeur, maar we zijn blij dat u voor ons gekozen heeft' of zo!
Maar ik heb alles met mijn eigen naam aangevraag waarom krijg ik dit dan als mevrouw L. achternaam van mijn vriend - mijn eigen achternaam? Dan kunnen ze die gegevens toch niet van mij hebben? (deze mevrouw bestaan helemaal niet.. ) Maar kan me voorstellen dat het erg confronterend is om er iedere keer mee geconfronteerd te worden dat borstvoeding het beste is voor je kind. Ik heb gewoon geluk gehad.. Irriteer me gewoon aan het feit dat ze kinderen zo gebruiken om heeeeeeeel veel geld te verdienen. En dan niet alleen de producenten van melk. Ze praten je niet alleen een schuldgevoel aan als je geen borstvoeding kan geven, maar ook als je niet de duurste maxi-cosi, kinderwagen, kleren e.d. kan kopen. En dat allemaal onder het mom van je wilt toch het beste voor je kind. Ik denk dan van laat mij (ons) toch met rust.
Hee, dan zijn ze weer een stukje verder. Ik heb altijd alles op mijn eigen naam gekregen (maar dan gaven ze de kids ook mijn naam - Dirk heet naar mijn vader, dus die kreeg dan van mij al die leuke aanbiedingen voor de Dusnieklup en zo )
Lotte; dat is wel heel erg raar inderdaad. Maar zo kreeg ik laatst post (mailing van de nierstichting) op mijn adres binnen op naam van mijn moeder die al haar hele leven in Den Bosch woont! Toen heb ik ze gebeld en gevraagd hoe ze aan de gegevens waren gekomen. De man zei me dat ergens dan toch haar naam gekoppeld was aan mijn adres maar dat is gewoonweg onmogelijk! We wonen hier pas 2 jaar. Je hebt helemaal gelijk hoor... zelfde als met bijvoeding. Op al die potjes staat vanaf 4 maanden! Ja zo kunnen ze lekker 2 maanden extra geld binnenslepen van ouders die denken oh ons kindje is 4 maanden en "moet" nu dus fruit/groente/pyjamapapje/frutapura etc.