hallo ik zit even met het volgende . sinds gister heb ik last van een branderig gevoel in de bovenbuik precies waar de maag zit. maar heb geen last van brandend maagzuur,maar als ik een paar uur na die tijd gegeten heb kan ik ht nog vernemen. ik denk zelf dat van de sinasappelsap daar heb ik paar glazen van gehad, maar ik wissel wel veel af met mineraalwater. ik hoop dat jullie een paar tips hebben ,anders kan ik morgen toch even de huisarts bellen groeten
Beste Wilhelmina, er zijn inderdaad voedingsmiddelen die het brandende maagzuur kunnen verminderen. Zie de link. Ik hoop dat het gauw beter wordt.
Je kunt proberen om een flink glas melk te drinken, dit wil je maag ook nog wel eens tot rust brengen. Je hoeft niet perse last van het zuur te hebben maar toch kan je maag reageren op bv sinasappelsap. Dus ik zou zeggen lust je melk probeer het eens Heel veel succes
nou ik heb vanavond een beker met warme melk gehad en het heeft inderdaad wel wat geholpen, maar nu heb ik er weer last van. dus morgen even langs de huisarts om te kijken of ik omeprazol.
Geen sinaasappelsap meer. Melk helpt er goed tegen, of rennie, maalox oid. Die mag je gewoon innemen.
Ik had heel veel last van maagzuur tijdens mijn zwangerschap maar ben echt anti medicijnen (ookal mogen ze tijdens de zwangerschap ik begon er niet, geen pijnstillers geen anti maagzuur niets. Het voelde voor mij gewoon niet goed) en bij mij hielp melk altijd erg goed. Verder liet ik dingen zoals sinaasappelen(+sap) staan ook wekte koffie bij mij maagzuur op dus dat dronk in niet. Als ik weer een zuur aanval kreeg dronk ik een flink glas melk met soms wat droog brood en dan was het weer weg. Ik ging dan ook nooit weg zonder een pakje melk in mijn tas (vind die houdbare melk super smerig maar liever dat dan maagzuur )
ps. een leuk fabeltje (althans denk dat dat het is, geloof er niet zo in ) is dat wanneer je maagzuur krijgt je kindje zijn/haar haartjes aan het groeien zijn. Haha nou als ik die bos haar bij de geboorte van mijn dochter zag zou het best kunnen kloppen
melk, vanille vla, rennie mag je er 16 van op een dag. en geen zure dranken drinken gen sinaasappelsap of bv cola. koffie brengt het ook direct bij mij omhoog. oftewel geen caffeine drinken. Roken kan het ook erger maken.
Ik mag toch niet hopen dat er iemand rookt tijdens de zwangerschap ik weet dat er vrouwen zijn die het wel doen maar die verdienen het om heel veel last te hebben van maagzuur en weet ik niet wat al nog meer. En 16 rennie's op een dag vind ik eerlijk gezegd ook wel redelijk bizar
Toch wordt omeprazol niet echt aangeraden in de zwangerschap.. het duurt langer voordat het gaat werken. De reden om omeprazol te krijgen is vaak ivm geïrriteerd maagslijmvlies door een maagzweer of een zweer in de dunne darm of twaalfvingerige darm. Maagzuur in de zwangerschap komt doordat de baarmoeder tegen je maag aandrukt, het eten langer in je maag blijft en door het klepje tussen slokdarm en maag, die dankzij de hormonen verslapt wordt en maagzuur doorlaat. Rennies en gaviscon enzo helpen tegen maagzuur ook als het erg brandt in je maag zelf nog. Waarschijnlijk komt het over een paar weken nog wel omhoog..
ik heb er ook echt heeeeeeeeeeel erg veel last van gehad...maar ik mocht toch echt maar 6 rennies per dag hoor! en met dat haar is het dan ook mis gegaan...hahaha...meneer heeft haast geen haar! hahaha! Vermijd kruidig eten en zure dingen (sinaasappels, ananas e.d.) Bij mij hielp het goed om na het avondeten niets meer te nemen...ja als ik honger had een cracker ofzo...maar geen hele zware dingen en snacks... Ook vet eten zoals patat was bij een boosdoener!
ben inmiddels naar de huisarts geweest en ik moest inderdaad de sinasappelsap laten staan. en kon medicijnen voor de maagzuur halen maar dat heb ik toch niet gebruikt, ben er niet zo`n voorstander van om medicijnen te gebruiken bij de zwangerschap. dus ik kijk gewoon uit wat ik eet of drink en dat gaat prima heb haast geen last meer van maagzuur
Wat mij helpt is het homeopathische middel "bij zuur" dat mag gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Succes!