Hoi, Sorry moet even mn verhaal kwijt.. Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van een 2e en weet niet zo goed wat ik nu moet. (1e is nog maar 1,5 ongeveer) Ik zat gewoon aan de pil ik ben er nooit 1 vergeten dus dit is balen. Ik ben niet samen met de papa van mij 1e is er ook niet voor de kleine. En de 2e is na een wilde nacht met iemand anders en die gaat me echt niet helpen. Ik ben tegen abortus maar vind het wel eng om alleenstaande mama van 2 te worden niet dat ik het niet aan kan dat kan ik denk ik wel.. Zijn er meer mama's die zo iets hebben gehad wat hebben jullie gedaan en wat was de reactie van de mensen om je heen? (Sorry dat hij er 2x op staat die andere had ik volgensmij verkeerd geplaatst)
Wat de reacties van anderen gaat zijn moet je echt schijt aan hebben. Geen ervaring, maar wil je wel succes wensen!
Inderdaad, schijt aan meningen en reacties van anderen, iedereen vindt wel wat. Ik snap dat je schrikt, ongepland en geen partner, ik kan me voorstellen dat dit heftig is en dat je moet wennen aan het idee en hoe nu verder. Verder ben ik wel zo van; als je seks hebt, weet je dat er een kans is dat je zwanger kan worden, dus pak je verantwoordelijkheid. Maar volgens mij doe je dat ook wel. Je kan meer hebben dan je denkt en ik zou zoveel mogelijk mensen om me heen verzamelen die je kunnen helpen en supporten. Succes meid!
Ik snap dat je schrikt, ongepland en geen partner, ik kan me voorstellen dat dit heftig is en dat je moet wennen aan het idee en hoe nu verder. Verder ben ik wel zo van; als je seks hebt, weet je dat er een kans is dat je zwanger kan worden, dus pak je verantwoordelijkheid. Maar volgens mij doe je dat ook wel. Je kan meer hebben dan je denkt en ik zou zoveel mogelijk mensen om me heen verzamelen die je kunnen helpen en supporten. Succes meid![/QUOTE] Ja klopt zo denk ik ook ik heb zelf seks gehad dus moet nu ook verantwoording nemen en er gewoon het beste van maken. Ik wil ook heel graag bepaalde mensen het wel vertellen alleen nu nog niet en de enige die ik het wel wil vertellen is zelf al een tijd bezig om zwanger te raken en dat lukt steeds niet en dan moet ik vertellen dat zo zwanger ben geraakt ben ik bang dat ik haar kwets.
Ja klopt zo denk ik ook ik heb zelf seks gehad dus moet nu ook verantwoording nemen en er gewoon het beste van maken. Ik wil ook heel graag bepaalde mensen het wel vertellen alleen nu nog niet en de enige die ik het wel wil vertellen is zelf al een tijd bezig om zwanger te raken en dat lukt steeds niet en dan moet ik vertellen dat zo zwanger ben geraakt ben ik bang dat ik haar kwets.[/QUOTE] Misschien nog even laten bezinken, tot je er zelf helemaal achter staat en misschien ook blij mee kan zijn? Kan me voorstellen dat ik het nieuws dan nog enthousiaster zou kunnen brengen Wat betreft die vriendin, dat is super vervelend en zwaar voor haar, maar jij kan daar niks aan doen. Misschien is het voor haar even slikken, maar als je je verhaal en gevoelens heel dichtbij jezelf houdt, is er (wat mij betreft) niks mis mee om het met deze vriendin te delen. Misschien juist heel fijn voor jou, als je je verhaal met haar kan delen!
Vervelend zeg! Lijkt me even heel pittig voor je! Wat andere denken is jammer... Jij hebt je verantwoordelijkheid genomen door de pil te slikken... Daar doorheen zwanger is gewoon dikke vette pech! Ik ben wel van mening dat je de vader ook een kans moet geven iets voor je te kunnen betekenen, je was immers niet alleen in die wilde nacht en zo te lezen heeft deze persoon zijn verantwoordelijkheid van een condoom niet genomen.. laat deze persoon een kans hebben om je bij te staan... Heel veel sterkte!
Ben heel blij dat er ook zo'n reactie tussen staat!! de verantwoording wordt altijd bij de vrouw gelegd, maar waar is de man in zo'n verhaal ?! Je nam je verantwoording door de pil te nemen.. Lijkt me heel moeilijk die keuze.. wat andere mensen denken moet je zoveel mogelijk los laten. Die hebben toch altijd wel een mening, over alles.. doe vooral waar jij je goed bij voelt!