8 maanden dip?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Cin85, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,526
    14,030
    113
    Female
    Hey,
    Sinds een week of 3 merk ik dat mn bv langzaam terug loopt. Eerst kolfde ik overdag 150 cc en 's morgens 200 cc, maar nu is dat al terug gelopen naar 100 cc overdag en 's morgens maar 150 cc.
    Moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk alles afkolf om te kijken hoeveel meneertje binnen krijgt omdat ik helaas bekend ben met te weinig bv wegens medicatie, ik geef dus altijd al een half tot een heel flesje kv bij. Maar als dit zo doorgaat zal ik dus nog meer kv moeten gaan geven, iets wat ik het liefste wil verkomen!
    Ik kolf om 07.00 13.00 19.00 en voor het slapen gaan.
    Al ik niet hoef te werken leg ik mn zoontje ook gewoon wel eens aan de borst en kijk of hij erna nog honger heeft.
    Mn zoontje krijgt als bijvoeding tussen de middag een boterham, 's middags fruit en 's avonds eet hij met de pot mee (mits we babyproof eten anders maak ik wat anders).

Al een paar dagen word ik wakker met steeds minder stuwing, maar vanmorgen had ik deze helemaal niet meer!
    Is dit normaal met deze leeftijd of dat niet? Heb zelf al een neusspray in huis gehaald, maar gebruik het liefst helemaal geen medicatie omdat ik zelf al genoeg troep slik. Domperidon is ook geen optie omdat ik dat zelf niet mag hebben.
    Heeft iemand nog een oplossing, is dit tijdelijk of naderd het einde van mijn bv? Wil namelijk het liefst tot een jaar doorgaan...

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Drinkt je kindje niet gewoon minder? Ik kolfde vanaf dat moment ongeveer ook minder maar haar behoefte werd ook minder.
    Stuwing heb ik al heel lang niet meer.
    Mijn dochtertje dronk volgens mij vanaf 9 maanden op dezelfde tijden, met 8 maanden denk ik nog om 11 en 15.00u voeding.
    Hier dronk ze nog wel 's avonds laat en 's nachts, inmiddels niet meer.
    Helaas wil ze vanaf haar 1e verjaardag de borst niet meer, ze krijgt nu nog om 8.30, 13.00u en 19.30u een flesje.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,526
    14,030
    113
    Female
    Dank voor je reactie.
    Helaas drinkt mn mannetje niet minder, hij drinkt nog steeds 180 cc per keer of het nu bv of kv is...
    Hij komt 3 of 4 keer per dag dus ik kom nu echt flink te kort.

Balen dat je dochter nu opeens niet meer aan de borst wil maar ik vind dat je trots mag zijn dat jullie het tot die tijd wel gedaan hebben!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ga je niet toevallig binnenkort weer ongesteld worden? Was hier een regelrechte dip, (die hier dan wel weer opgelost werd omdat we toevallig toen van de dietiste terug moesten op volledig BV, wegens KMA-verdenking).

Maar ik zou er wel wat op durven zetten, dat het daarvan komt ;)
    Wil je je productie behouden, dan misschien een paar dagen tot een week inlassen met extra kolven, anders ben je straks idd zo van de Bv af.... :(

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Dat zou ook kunnen ja. Hier ook steeds een dip als ik ongesteld moet worden.

Share This Page