Mijn dochtertje van 11 weken weigert de fles ze drinkt wel goed uit de borst maar ik wil dit langzaam gaan afbouwen of gaan combineren met flesvoeding (kunstvoeding). Nu heb ik gehoord van bovenstaande 3 flessen als zijnde een goede optie voor flesweigeraars omdat die speciale spenen hebben die lijken op de borst. Tot nu toe lukt het niet (meer) met de Difrax fles (heeft ze wel uit gedronken een paar keer toen ze jonger was). Wie heeft ervaring met deze flessen?
In het begin wilde onze meid ook van geen enkele fles weten, totdat we met de breastflow kwam. Ze hapte aan en dronk!
Breastflow is de enige fles waar onze jongste uit ging drinken na MAANDEN flesweigeren. Sterker nog, de enige fles waar ze nu (met 13 maanden) nog steeds uit wil drinken...
Tommee tippee was hier juist geen succes. Op het kdv gebruikte ze voor moeilijke drinkers een dental speen en ja hoor daar drinkt ze goed uit!
Ik had ook een flesweigeraar, en heb alle bovenstaande flessen geprobeerd, plus een heel aantal meer... Allen helaas zonder succes hier. Heb blijkbaar een erg koppig kind. Is gewoon een kwestie van uitproberen. Wie weet zit er wel iets tussen voor jullie.
hier niet nuby's avent wel flessen van ziekenhuis en nu eidnelijk difrax kersenspeen wil ze wel. ik zou zeggen gewoon proberen. elk kidnje is toch anders. ik heb 3 m gezocht voor ik een fles en speen had die ze wou mss een tip: koop maar één fles en probeer, en dan andere , anders zit je erna met veel te veel flessen ( spreek uit ervaring ) succes
Als je kind niet uit een fles kan drinken (het is geen weigeren uit onwil, het is omdat de techniek anders is en ze het gewoonweg niet KAN) dan is geduld en niet te vaak met nieuwe flessen komen het recept. Als je gaat flessen, doe er dan geen kunstvoeding in, maar gewoon je eigen melk, zodat ze in elk geval nog een vertrouwde smaak heeft. Daarnaast kan de temperatuur enorm veel verschil uitmaken. Probeer dus echt om flessen die voor je gevoel te warm of te koud zijn ook eens aan te bieden tot je iets gevonden hebt dat ze wil. Geef het tijd, ze is nog erg jong en heeft jouw borst gewoon nog hard nodig.