Ik hou van mooie kleding. Maar ik vind het zo moeilijk om goed te slagen de laatste tijd en voel me er vaker bijlopen als een slons. Ik hou erg van rokjes en jurkjes maar trek ik in de praktijk weinig aan. Meer in de zomer. In de winter is het vaak een jeans (skinny of bootcut) met een shirt met lange mouwen erop. Vaak een vestje erover en/of een (col)sjaaltje om. Maar die shirtjes van mij kunnen echt niet meer. Zijn verwassen of echt degelijk. Ik wil wel een beetje rekening houden met mijn leeftijd, ben 33, dus geen coolcat-achtige mode meer, maar voor Miss etam voel ik me vaak toch ook nog wel te jong. Lang had H&M aan mij een goede maar ik vind de kwaliteit niet goed meer en ik merk ook dat het mijn smaak niet meer is. Ik ben nu dus op zoek naar modieuze, leuke, hippe kleding. Wie heeft dé tip? Welke merkjes/winkels? Mijn kindjes lopen er altijd zo hip bij met mooie kleertjes en zelf voel ik me zo'n slons.
Costes, WE, Vero moda, Esprit. Online heeft wehkamp veel verschillende merken, bonprix en zalando kun je ook proberen.
Only Vero moda Zara WE Superstar H&M koop ik de laatste tijd ook bijna niks meer maar wel de basic shirtjes
Ik ben iets jonger dan jij en weet niet of we dezelfde smaak hebben... maar op dit moment kan ik vaak goed slagen bij Esprit, zowel in zomerse jurkjes als in winterse vesten of nette rokjes. H&M ben ik vaak te teleurgesteld over de kwaliteit en ik vertrouw het toch niet helemaal dat het zó goedkoop is... wie is daar het slachtoffer van? Only/Vero Moda is meestal betaalbaar en wel leuk, vind ik. Superstar vind ik vaak erg mooi maar is wel iets duurder. Mango heeft ook mooie spullen, maar vaak ook wel dingen waarvan ik denk, dit kan toch alleen een model dragen? En dan heb ik maat 36 :') En wat ik tegenwoordig wel eens doe, is een 'echte boetiek' inlopen, zo'n dameszaak waar ik vroeger nooit durfde te komen omdat ze te duur en te deftig zijn. Veel van de kleding die er hangt is niet mijn stijl en het is allemaal erg duur. Maar meestal zit er wel iets tussen wat wel erg mooi is, en dan is de kwaliteit ook echt fantastisch <3 Dat vind ik dan de moeite van de hogere prijs wel waard. Oh en ligt een beetje aan je regio, maar vaak zijn er ook nog wel kleinere/individuelere winkels in de grote steden waar je heel leuk kan shoppen. Bijv in het Modekwartier in Arnhem, van lokale ontwerpers of fair trade kleding die wel hip is.
Ik koop zelf graag bij de esprit, espresso, steps. H&M, vind ik voor mijzelf echt geen mooie kwaliteit.
Ik slaag altijd bij Vero moda,only,the sting,costes en vorige week een super leuk jurkje van Vila gescoord. Ik heb op 't moment nog niet veel zomerkleding dus zal binnenkort ook weer even 'moeten' winkelen Trouwens niks mis met basis kleding hoor.. draag ik ook graag. Gewoon eenvoudig en toch netjes. Leuk spijkerjasje erop of mooi vest. Ik draag veel jurkjes met een leuke blazer erop.
Oh ja, Open32, Sting en Steps ook. Primark weet je helemaal zeker dat mensen als slaaf zijn behandeld voor jouw goedkope kleding...
En bij de andere merken ook. Alleen die maken zelf meer winst erop wat ze in eigen zak stoppen. Dussssss.....
Ja, daar heb je gelijk in... dus eigenlijk alles eerst checken via Vergelijk merken op duurzaamheid | koop duurzaam | Rank a Brand Waar overigens staat dat de Primark inderdaad even hoog scoort als de Vero Moda. Toch maar niet meer daar shoppen dan :\
Bedankt allemaal alvast voor de reacties. Voor wat betreft esprit ben ik diep teleurgesteld. Ik had voor dik 200,- in mijn winkelmandje en ik kon niet achteraf betalen. Ik vind dat zo flauw. Ik kan nou ook niet bepaald 200,- voorschieten. Dus dan maar niet. Jammer. Ik had vanwege de maat verschillende dingen dubbel besteld en dan heb je er zo een stuk of 6 broeken tussen zitten. Wehkamp heeft ook veel, maar zelfs nu niks in mijn smaak. Voor wat ik ervoor wil betalen dan. Naar de rest ga ik ook eens kijken.
Sissyboy, Fransa, b.young, WE, Mango, Zara. Kijk eens bij dress for less, merken voor minder geld. LTB heeft mooie spijkerbroeken. Je kunt je bijvoorbeeld aanmelden bij de zalando lounge en limango, dan ontvang je iedere dag goede aanbiedingen van leuke merken in je mailbox. Laatst spijkerbroeken voor 23 van ltb. Koopje! Ik probeer mijn garderobe voor ongeveer 50% uit wat duurzamere kleding te laten bestaan. Bij bijv. watmooi verkopen ze leuke jurkjes en shirtjes van bio katoen, je kan leuk slagen in de uitverkoop als je maat er tussen zit. Maar misschien is het handiger om eerst te ontdekken wat nu je style is. Succes en veel shopplezier!