Kan iemand mij soms vertellen of ze het zelf gevoeld hebben dat hun kindje indaalde? Ik bedoel niet door toucheren ofzo maar door het eigen gevoel? Want ik heb de laatste paar dagen het gevoel dat mijn kindje ingedaald is maar ik weet niet zeker of dit wel kan en of ik dit wel kan voelen? Als er ook iemand dat gevoeld heeft, hoe voelde dit dat aan bij jullie?
Ik heb het niet gevoeld, ook geen weeën gehad die daar op wezen, ze was gisteren tot mijn eigen verbazing volledig ingedaald.
Ik heb het bij mijn dochter ook niet gevoeld, de vk kwam er ineens mee! En bij een tweede schijnt het langer te duren, kan volgens mij zelfs nog tijdens de bevalling (wel een eng idee!)
Nou ben van de tweede zwanger en is sinds vorige week voledig ingedaald. Maar bij een tweede kan het zelf op het laatste moment gebeuren als de bevalling zich aan diend, maar bij mij is dat dus niet het geval. Ik heb ze wel gevoeld niet zo dat ik het kindje ineens in voelde zakken, maar door voorweeen of indalingsweeen. Dus harde buiken en ik had pijn in mijn rug die van komen en gaan waren. Bij mij kun je het ook duidelijk zien want mijn buik hangt nu duidelijk tussen mijn benen en moet dus ook echt wijdbeens zitten en recht opzitten wil ook niet meer. Groetjes Anna
ik heb het ook gevoeld ik kreeg menstruatie achtige pijnen in mijn rug en krampen in mijn onderbuik. trouwens mijn broeken zaten in 1 keer niet lekker meer onder bij mijn buik daardoor merkte ik het ook.
Nooit gevoeld omdat mijn dochter pas indaalde tijdens de persweeen..hoor wel eens van vriendinnen dat het ineens voelt alsof je een kokosnoot tussen je benen krijgt..
Nou het is bij mij dat de VK zegt dat ze ingedaald is, want ik voel zelf geen verschil met 2 weken geleden.
Bedankt voor de antwoorden! Bij mij is het zo dat ik de laatste week veel harde buiken heb gekregen en die af en toe soms behoorlijk pijn konden doen! En heb s'avonds nu ook vlugger last van lage rugpijn, maar echt een gevoel dat mijn buik lager hangt ofzo heb ik niet. Nou ja, ik moet binnen 45 minuutjes naar de gynaecoloog, ik zal wel zien wat het verdict is en of ik mezelf bedrogen heb of juist aanvoel!
ik voelde wel dat het aan het indalen was. Kreeg ineens een heel drukkend gevoel. Die avond moest ik naar de verloskundige en vroeg ik of onze kleine aan het indalen was. Hij zei meteen ja hoe weet je dat? dus ik uitgelegd dat ik zo'n drukkend gevoel had gehad.
Ik voelde dus toch juist aan! De baby is aan het indalen en ze voelde al één cm opening! Het wordt allemaal zo spannend, hihihi
Bij mijn eerste was het ook rond 31 weken maar deze keer dus nog maar onlangs! Maar heb ook gehoord dat het bij een tweede soms langer kan duren vooraleer het kindje indaalt! Leuk miszmii, we zijn ongeveer gelijk uitgerekend!
Ja bij de tweede kan het kindje idd indalen als de weeën al begonnen zijn. Week 36: Het hoofd van de baby kan -als het je eerste zwangerschap is- nu af gaan dalen. Als je al eerder bent bevallen gebeurt dit iets later door de gewijzigde botstructuur.