Hallo ! Ik ben morgen precies 35 weken zwanger , en alles gaat tot nu toe prima in mijn zwangerschap. Op wat bekken en rugklachten na.. Nu merk ik dat ik de laatste paar weken veel sneller een hardebuik heb.. Het is zelfs zo erg , dat als ik opsta hij meteen al hard is.. Nou is die kleine nogal erg aan het rommelen daarbinnen , en sjeest van de ene naar de andere kant , Maar het probleem is dat ik soms niet kan voelen of het nou echt een hardebuik is of de baby .. Hij wurmt zig graag in 1 hoek , maar dan ook is mn hele buik hard.. Ben ik nou de enige die het verschil niet voelt ? En waneer moet ik de verloskundige bellen.. ? Alvast bedankt
Ik loop soms ook hele dagen met een bowlingbal voor me.. Vaak voel ik bovenin iets wat ( denk ik) een voetje/kontje is.. Dat voel ik wel.. maar soms is babs rustig en de buik nog hard.. Een harde gespannen buik.. niet pijnlijk iig. Dus heb ik mezelf maar verteld dat t ook geen voorweeën zijn.. 't voelt ergens naar "niks" gewoon gespannen/strak.. Ik ben wel een beetje "t gaat wel weer over"-type.. gelukkig is t smorgens dan weer weg.. om halverwege de ochtend terug te komen..voor een groot deel van de dag
zolang het geen pijn doet en niet regelmatig komt dus om de zoveel minuten dan zijn het geen weeen lijkt mij. Je vk kan hier ook niets aan doen, hoort er een beetje bij. Ik heb hetzelfde gevoel en hou het dan maar op oefenweeen of harde buiken. Deze kun je ook krijgen als je kindje heel druk aan het bewegen is terwijl jij stil zit. Niets aan te doen helaas.
Ik zat zelf precies met dezelfde vraag... Mijn buik is vaak heel hard omdat de baby anders gaat liggen. Dus ik voel het verschil eigenlijk niet helemaal met een harde buik...
zolang het geen pijn doet en er geen regelmaat inzit hoef je niet te bellen. ik had er ook veel last van en volgens de vlos komt het doordat er flink veel gewicht nu in je bm en aan je banden zit. als je dan van houding wisselt kan dat een harde buik opleveren.