Dag dames, Ben bijna 35 weken zwanger en word door de dag heen onwijs geschopt door mijn baby. het doet gewoon echt zeer, geen enkele houding voelt goed, hij blijft druk. Heeft iemand tips voor mij? Hoe ik mijn baby wat rustiger kan krijgen? Al is het maar een uurtje... Alvast bedankt! Gr. Terra
Bij mij word ie de laatste tijd ook weer een stuk drukker, zou toch minder moeten worden nu hij minder ruimte krijgt mja het tegendeel is waar!!! Het is bij mij vooral heel erg als ik rechtop zit, net of hij dan wil zeggen MAM geef me eens wat ruimte en ik word dan ook helemaal bont en blauw geschopt haha mijn hele buik gaan dan woest op en neer hehe!!! Bij mij helpt het wel als ik lekker op de bank ga liggen, op mijn zij mja kan moeilijk de hele dag voor pampus gaan liggen heh!!! Ik zie het maar als een goed teken dat de kleine druk is, anders zou ik me ook maar weer zorgen maken ...!!! Liefs Nelleke
Ik heb het er vorige week met mijn VK over gehad en er is helaas niks aan te doen zei ze. Ik realiseer me ook wel dat ik juist blij moet zijn met flink leven, maar valt soms niet mee. Ik heb vreselijk last van mn rug en daarbij zit er aan de voorkant 1 met dr kont zich in mn ribben te nestelen. Dan ligt ze volgens de VK ook nog eens zo apart dat je soms zou denken dat ze overal armen en benen heeft die beuken. M'n buik gaat werkelijk alle kanten op Het meeste last heb ik nu van een 'beurse' plek net onder mn borsten precies in het midden (ehh erg duidelijk..). Voelt net alsof ik verbrand ben en een beugelbh is echt een drama. Ik probeer maar zoveel mogelijk afwisseling in houding te vinden al is liggen idd nog steeds het comfortabelste.
Wat je zou kunne proberen is een ommetje maken in de hoop dat de kleine is slaap valt maar al te veel is er niet tegen te doen. Ik heb hetzelfde en word er af en toe ook helemaal gek van. Doet soms echt mega pijn als ze haar kont in mijn ribben aan het porren is. Zitten is al een houding waar je elke 5 minuten naar een andere houding aan het zoeken bent omdat je rug of je kind op gaat spelen. Ben bang dat we tot we bevallen zijn hier wel last van houden
hmm oke, bedankt voor de reacties. Ik ben ook zeker wel blij dat ik hem voel hoor! Maar jah het is wel pijnlijk. ik had gehoopt dat iemand misschien zou zeggen dat bepaalde thee drinken rustgevend werkt bij de baby... maar zo werkt het dus niet
oef das een goeie classieke muziek ofzo. deze is ook behoorlijk druk en schopt me hele buik beurs!! auw!!
Een kommetje maken van je handen en deze om het hoofdje van je baby leggen en dan wat wiegen, kreeg dit laatst als tip en heb gemerkt dat ze er inderdaad rustiger van wordt. Gaat alleen niet altijd op, eigenwijsje ligt vaak dwars en dan is het niet zo makkelijk wiegen Ook wordt ze rustiger als mijn man zijn hand op mijn buik legt.
Ik heb ook zo'n druktemaker in de buik. Ben nu 26 weken en werd er af en toe helemaal gek van dat die ukkepuk me 's nachts wakker hield zodat ik gebroken opstond. Vorige week voor het eerst naar haptonomie geweest en geleerd om een oefening te doen waar ons pukje heerlijk rustig van word. Je moet op je rug gaan liggen en je buik en bekken helemaal ontspannen. Dan moet je met je handen op je buik contact maken met de kleine. Als je hem voelt schoppen of reageren dan verlicht je de druk van je handen door wel op je buik te blijven maar slechts vederlicht te laten rusten op je buik. Als het goed is dan blijft die kleine wel lekker tegen je handen aan liggen. Vervolgens doe je je ogen dicht en ga je langzaam in en uit ademen terwijl je je voorstelt dat je je kleine van binnenuit omringt met je bekken. Het klinkt een beetje raar maar het werkt echt. Je raakt er zelf heel ontspannen van en de kleine wordt heel rustig. Wij hebben de oefening geleerd met mijn man zijn handen op de buik zodat ik me kon concentreren of het van binnenuit ontspannen en omringen van de kleine. Maar na een paar dagen oefenen, lukt het me inmiddels ook met mijn eigen handen. Succes!!