Hoi dames ben vandaag 10+4 weken zwanger maar durf niet te genieten van deze zwangerschap (ivm 3 eerdere miskramen) terwijl ik al 2 goede echos heb gehad op 7+1 weken en op 9+2 weken maar ben zo bang voor een teleurstelling bij mijn volgende echo op 4-12. Dit is dan mijn 3e echo en zal dan 11+1 weken zijn Ben voor t eerst na mijn miskramen nog niet zo ver gekomen. de miskramen zijn de groei niet verder gekomen als 6+5 weken wel klopend hartje gezien. Nu lees ik ook dat t vaker goed gaat en zeker na 2 goede echos maar waarom blijf mijn angst terwijl de echo vrouwtje ook zij dat het er allemaal heel goed uitzag hartje klopte goed de groei was mooi op termijn alles rondom de baarmoeder en erin verder geen vreemde dingen dus conclusie van haar heb alle goede ingrediënten zo noemde ze het haha. en toch nog die angst. Verder voel ik me wel zwanger vlagen misselijk pijnlijke borsten maar weet ook dat dit niet hoeft te betekenen dat t goed zit ook voel ik zo nu en dan steekjes in me baarmoeder en denk dan dit zal vast de groei zijn dus zit wel goed haha.
Ik was de eerste 13 weken erg onzeker. Na 13 weken werd het minder. Na 20 weken werd ik eindelijk rustig. Vertrouw op je gevoel. Mijn partner heeft me goed kunnen gerust stellen. Bij de gyn kreeg ik ook voldoende steun om mijn angsten te bespreken. heb jij dat ook?
Ik wil je graag geruststellen maar alleen weer een echo kan dat doen. Het is heel moeilijk om met die ongerustheid/angst om te gaan. Je bent echt niet de enige! Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap 37 weken lang gehad. Toen het eerste trimester voorbij was, was ik bang voor vroeggeboorte...toen de 24 weken voorbij waren was ik bang voor vroegtijdige zwangerschapsvergiftiging, daarna voor een hartje wat ermee stopte of een knoop in de navelstreng of doodgeboorte of een ziek kindje. Vreselijk vermoeiend. Heb ook hulp gehad gelukkig vanaf 17 weken om ermee om te gaan, maar helemaal weg is niet gegaan. Houd je angsten in de gaten en probeer ook om te kijken of je gedachten en angsten reëel zijn. Is de kans echt heel groot dat de volgende echo niet goed gaat zijn? Nee, je bent nu zover gekomen de kans dat het goed gaat is veeeel groter! Probeer vertrouwen te hebben in je lijf meis! Maar ik spreek uit ervaring dat dit heel makkelijk is om te zeggen maar het niet zo te kunnen voelen... sterkte ermee in ieder geval!
Hier twee miskramen gehad met 5 & 7 weken. De derde keer met 6 en 10 weken mooie echo's en ondertussen 34 weken onderweg. Angsten blijven komen en gaan, maar probeer ondertussen te genieten. Succes, en veel plezier bij je echo donderdag
Meid het schijnt, als je rond 9 weken een goede echo hebt gehad, je kansen op een miskraam vele malen kleiner zijn.. Probeer ervan te genieten.. Ik heb donderdag de echo, ben ook erg zenuwachtig, eerste echo, eerste keer zwanger.....
Pff erg he, ik heb er ook last van! Sommige mensen hebben ook van die erge onderschriften over miskramen dat je er telkens mee geconfronteerd wordt, echt niet relaxed! Het enige wat mij redelijk op de been houdt is dat mijn gevoel goed zit, maar mijn gedachten kunnen soms echt lopen f*cken Maar jij bent al zo ver en al 2 goede echo's......dan komt het echt wel goed. Ik zal blij zijn als ik de 10 weken gehaald heb, dat is voor mij wel een grens omdat je na die tijd niet zomaar meer een miskraam krijgt. En ja die welbekende 12 weken maar die haal ik dan ook wel en dan komt het helemaal goed Snel de baby voelen bewegen over 2 maanden hopelijk en dan genieten
Hoi meiden bedank voor jullie reactie ik vind genieten nog steeds moeilijk. ik weet ik kan kinderen krijgen heb al 3 oudere kinderen maar dat weegt niet op tegen de angst pfff en zeker want hier ook al benoemt word je leest zoveel onderschriften + daarbij mij eigen ervaring lijkt het of het zo vaak fout gaan. Ik denk als ik dit forum nooit gevonden had ik niet zo angstig was geweest ben namelijk nog al gevoelig voor alles wat ik lees. ben juist gaan lezen voor enige gerust stelling haha en toch zoek ik op de foute dingen oooooo zo erg. wat doe ik me zelf toch aan
Bepaalde stukken van het forum dan ook gewoon overslaan Heel herkenbaar je angst; ook ik heb een vervelend onderschrift. Nu mijn 3e zwangerschap en ik heb 2 echo's gehad die goed waren. Maar het genieten zit er nog even niet in. Vooral ook niet omdat ik me enorm beroerd voel Probeer het toch een beetje los te laten en te vertrouwen op je lichaam! Het komt goed
Ik ben nooit eerder zwanger geweest en heb dus gelukkig nooit een miskraam meegemaakt, doordat ook ik veel teveel gelezen heb hier op dit forum en internet ook natuurlijk was ik ook vreselijk angstig en bang dat het fout zou gaan. Ik was enigszins gerust na de 12 weken echo maar na de 20 weken echo had ik veel meer rust. Het blijft toch spannend allemaal vind ik maar probeer te genieten, de weken vliegen voorbij
Ik denk ook dat het niet handig is om te veel te weten. Zelf heb ik 2gezonde kinderen en nu zwanger van de 3de. In mn omgeving verschillende vervelende dingen meegemaakt wbt zwangerschappen en dat zet je wel aan het denken. Ook ik heb mn zorgen over hoe het gaat en of alles wel goed gaat. Vanavond weer controle en ik vind het toch wel spannend. Bij mn vorige 2zwangerschappen werd ik wat geruster toen ik de kleine eenmaal voelde bewegen, maar owee als het dan een keer anders was dan anders. het blijft spannend en dat is niet erg zolang het niet gaat overheersen. bespreek het met je vk, misschien kan zij wat zorgen van je wegnemen.
Ze zeggen niet voor niets: "ignorance is bliss". Ga niet teveel opzoeken... En bedenk dat mensen die een slechte ervaring hebben gehad dat ook eerder online zetten. Zo zou je bijna denken dat het 90% ofzo fout gaat. Mensen zijn geneigd om het negatieve eerder te onthouden dan het positieve en dan denk je al snel "ja waarom zou het bij mij dan wel goed gaan". Probeer positief te zijn! Aan piekeren heb je toch niets, het veranderd er niets aan of het nou goed of slecht gaat
Wat herkenbaar zeg al die onzekerheid... had gister ochtend een beetje bloed verlies nadat ik het de avond daar voor "gezellig" had gehad met ml. geen krampen gehad en het is bij dat ene beetje bloed gebleven, dus waarschijnlijk gewoon een gesprongen bloedvaatje, en dan toch maak ik me zorgen.. is dit herkenbaar voor iemand?... heb toch ook wel wat geruststelling nodig...
Dat hoor ik idd vaker na gemeenschap. Vriendin van me had ook 3 dagen bloedverlies en die baby is nu 7 maanden oud Anders gewoon even VK bellen! Weet zeker dat je meteen mag komen voor een echo (mijn VK zou dat iig wel doen)
Ik heb vorige week mijn 20 weken echo gehad, en zelfs toen hield ik mijn adem nog in tot ik het hartje zag, een week later weer in het zkh, en weer zenuwen tot ik het hartje zag. Na een miskraam is dat zo moeilijk los te laten. Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik een Angel Sound in huis, en zo afentoe ga ik gewoon even lekker luisteren. Veel mensen zullen mij voor gek verklaren, maar niets beter dan dat hartje te horen
Hoi dames bedankt voor de reacties Eindelijk vandaag me echo gehad en alles was helemaal goed gelukkig!! hoop dat ik nu kan genieten.heb nu 3 mooie echos gehad ben precies 11 weekjes probeer nu voorlopig niet te veel narigheid te lezen en vertrouwen re krijgen dat t deze keer wel goed gaat wie het wel even delen met jullie ben zooo blij