Onzeker door migraine

Discussion in 'Zwangerschap' started by Luuna, Oct 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuna

Luuna Bekend lid

Mar 23, 2017
    763
    514
    93
    Female
    Zuid-Limburg
    Hoi dames,

Wil even van me afschrijven en hoop op een beetje herkenning.

Al sinds jonge meid heb ik last van hormonale migraine, net als mijn moeder en zusje. Iedere maand hetzelfde verhaal rond mijn periode, alleen niet toen ik een spiraal had (was ook de reden om te laten zetten).

Nu ben ik 10 weken zwanger en ook al 10 weken geleden dat ik migraine heb gehad, tot gister.. Ik heb de medicijnen niet gepakt, maar met paracetamol in bed gaan liggen. Op zich te doen, mijn hoofd zeurt nog een beetje vandaag. Gister wel de hele dag plat gelegen.

Mijn moeder riep altijd dat zwanger zijn een heerlijke periode is, omdat zij toen geen migraine heeft gehad! En daar hoopte ik net zo goed op. Maar juist door gister maak ik me wat zorgen. Wat nou als de migraine een teken is dat het niet goed zit?

Maandag hebben we de volgende echo, nog even op wachten dus.. Hoop zo dat Muis gewoon goed groeit en alles in orde is.

Zijn meer meiden met migraine tijdens de zwangerschap? Hoe vaak en hoe gaan jullie ermee om?

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb sinds mijn 13e ook last van migraine met aura's. Had er een paar keer per jaar last van, idd dan steeds rond menstruatie. Voordat ik zwanger werd van mijn dochter 6 jaar een mirena gehad, met minder heftige aanvallen tot gevolg.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik echter vaker migraine gehad dan vroeger, ongeveer 15x gedurende de zwangerschap, en nadat ik bevallen ben soms dagen na elkaar telkens een nieuwe aanval. Bij de meeste vrouwen neemt de frequentie idd af, maar het kan ook hetzelfde blijven of erger worden. Helaas was het laatste bij mij het geval.
    Nu 12+4 weken zwanger en nog geen migraine gehad; zo zie je maar dat ook elke zwangerschap anders is.
    Wanneer heb je je echo?

3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    En tijdens zwangerschap is het idd uitzitten. Ik probeer zo min mogelijk medicijnen te nemen, maar met migraine aanval kwam ik toch niet onder de paracetamol uit. Verder in bed, slapen en hopen dat t snel overgaat...

4. Luuna

Luuna Bekend lid

Mar 23, 2017
    763
    514
    93
    Female
    Zuid-Limburg
    Oh,vervelend dat het bij jou juist erger werd! Maar gelukkig deze zwangerschap dan niet. Hoop voor je dat het zo blijft!

Stelt mij al weer iets gerust dat het zomaar anders kan zijn..

Komende maandag heb ik de termijnecho. Ik ben dan 11+1 volgens mijn eigen berekening. We wachten rustig af en duim dat dit de enige migraine aanval geweest is deze zwangerschap.

5. TantePollewop87

Jan 3, 2017
    28
    14
    3
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!

Hier al vanaf m'n 8e migraine, vaak met wisselende frequentie. Soms een hele tijd niet en soms één aanval per week. En idd ook hormonaal!

Momenteel ruim 39 weken zwanger en tot nu toe maar twee keer een aanval gehad. Idd met paracetamol in bed, evt met een warme washand op mn hoofd en wat tijgerbalsem in mn nek.

Het is wel echt uitzitten die aanvallen, die bij mij beide een dag of 3 hebben geduurd :(.

Succes met je verdere zwangerschap!

6. frederique19

Nov 27, 2012
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Luuna ik zou me maar niet al te veel zorgen maken dat je aanval een teken is dat er iets niet goed is. Hopelijk blijft het bij deze ene keer maar kijk als het erger wordt wel uit met je medicatie. Ikzelf heb heel veel baat bij Cefaly wat 100% veilig is voor de baby. Geniet van je zwangerschap!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik had helaas juist tijdens de zwangerschappen heviger migraineaanvallen, vooral tot 20 weken.

8. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,390
    17,332
    113
    Ik kon het laatste zwangerschap linken aan groeispurts, net of mn lijf geen energie had om te groeien en door te gaan. Na die "driedaagsehoofdpijn" was buik telkens flink gegroeid

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Ik kreeg in de zwangerschap juist meer aanvallen. Ik kreeg ook pijn op een andere plek dan normaal.
    Inderdaad paracetamol en op bed. Desnoods lekker in bad of onder de douche.

Sterkte.

10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ja heb het ook! Maar wel minder als buiten de zwangerschap. Gebruik normaal injecties.
    Nu alleen paracetamol en in bed liggen.
    Ik vind zwanger zijn sowieso geen heerlijke periode. Vast voor de mensen die er probleemloos doorheen wandelen vast wel.
    Ik zie het als een moetje om een kind te mogen krijgen. Voor mij is dat persoonlijk 9 maanden ellende. Niet alleen migraine hoor.

Share This Page