Even een vraagje. Wij hebben bij de Aegon een woon- en vrijetijdpakket wat betreft verzekeringen. Nu heeft onze hond laatst onze leren bank gesloopt (2 jaar oud). Ik las bij de aansprakelijkheidsverzekering dat je schade door huisdieren aangericht vergoed kunt krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je aansprakelijkheidsverzekering vergoedt alleen schade aan derden. Dus als jou hond de bank van de buurvrouw sloopt bijvoorbeeld is dat gedekt op je aansprakelijkheidsverzekering. Er is geen verzekering die huisdieren schade bij jezelf thuis dekt. Helaas.
Ja, helaas... Onze hond had laatst mijn bril gesloopt en iemand zei dat ik dat via de aansprakelijkheids verzekering terug kon krijgen, maar was helaas niet zo.....
ik zou toch even bellen want ik heb een top dekking op mijn inboedel verzekering en daar valt alle schade onder .. is wel bij interpolis maar ik zou gewoon altijd ff bellen en navragen .. nee heb je en ja kan je krijgen ! ik verkoop ook verzekeringen via mijn werk ! dus vandaar mijn advies dat het misschien wel de moeite is om na te vragen ...
Ik ben ook verzekerd bij Interpolis, maar ze dekken het niet hoor! Eigenlijks ook wel een beetje logisch toch? Je kinderen of je man of jezelf maken toch ook wel eens wat kapot? Dat verhaal je dan toch ook niet op de verzekering? Pas wanneer derden iets kapot maken of vernielen dan kun je het declareren bij de verzekering. Tenminste zo heb ik het begrepen.
M'n schoonvader had een brandplek door sigaret in hun vloerkleed gemaakt maar die kregen het wel vergoed.
Dan zou ik gewoon even bellen hoe en wat. Misschien zit er ook wel verschil wie het doet? of wat kapot is? Mijn bril hoorde niet bij de inboedel, maar misschien kun je het met je bank wel vergoedt krijgen omdat dat wel bij je inboedel hoort. Hopelijk lukt het bij jou wel!
Een aansprakelijkheidsverzekering vergoedt ten alle tijden alleen schade die door jou, je gezin, huisdieren etc. is aangebracht aan (eigendommen van) derden. Een inboedelverzekering kan inderdaad als je de top dekking (ook wel alle onheilen dekking, all risks dekking) hebt schade vergoeden die je man of kinderen of jijzelf hebben toegebracht. Bv. als je een hete pan op tafel zet en er is schade daardoor. Dit is echter alleen bij de dus uitgebreidere dekking. Schade toegebracht door je eigen huisdieren aan je eigen eigendommen is nooit gedekt! Ik heb 3 jaar op een assurantiekantoor gewerkt en deed daar de verzekeringen vandaar dat ik dit zeker weet.
Bedankt Zora! Ik wist niet dat je zo'n soort dekking kon krijgen. Al zal je daar dan ook wel weer een flinke premie voor moeten betalen
Is inderdaad wel wat duurder, maar vaak scheelt het maar een paar euro. Altijd de moeite waard om even na te kijkenw at voor dekking je hebt.