wanneer echo's?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door anastasia, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    bij 8 weken wordt de 1e echo gemaakt bij ons, de 2e echo is echter dan pas bij 20 weken!
    Dit vind ik wel erg ver gezien het feit dat er daartussen vaak genoeg wat mis kan gaan.
    Nu wil ik dus weten of het mogelijk is dat er mbij 12 a 13 weken een 2e echo wordt gemaakt, kan dit of kan dit alleen als je een nekplooimeting laat doen bijvoorbeeld?

    En wat zijn de kosten verbonden aan een echo? worden die vergoed door het ziekenfonds?

    Ben benieuwd
     
  2. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik zelf heb mijn 1ste echo met 10 weken gehad en omdat ik het ook lang vond duren voordat ik mijn 20 weken echo kreeg ben ik zelf naar een echoburo gegaan.
    Die echo heb ik gedaan toen ik 15 weken was en ik heb 50 euro voor 30 min betaald.
     
  3. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Oh ja dat is ook een goed idee, een echobureau! er zit er 1 bij mij op de hoek, dus dat is zeker een optie!
     
  4. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    dat is geheel normaal hoor meid...Heb ook bij 10 weken een echo gehad en toen pas bij 21 weken...
     
  5. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is normaal dat je er 1 krijgt om te zien hoever je bent (termijn echo) en die 20 wkn echo.

    wil je ook die nekplooimeting zal je vk dat (tegenwoordig) aan je vragen en die moet je dan zelf bekostigen, die is tussen week 12 en week 13,4 dat die wordt gedaan.

    dus als je die wilt doen, moet je er zelf om vragen als zij het niet aangeeft bij je.

    succes
     

Deel Deze Pagina