@ mamavesmee: jeetje wat loop je snel! Ik voel me echt een slak nu Ik heb zojuist 2 broeken, 3 thermoshirts, een shirt met korte mouwen, een sportbh, 2 lampjes en een hartslagmeter zonder band gekregen van mn moeder. Die band van de hartslagmeter moet ze dus nog even zoeken. Maar heel relaxed in ieder geval al dat gratis spul! De broeken zijn alleen wel 3 kwart.
Mama van Esmee, hoe weet jij hoeveel km je gelopen hebt? Ik las hier al over een Nike app, maar die had jij toch niet, of toch wel? Ik ben nog niet op gewicht, de afgelopen 2 maanden haast niet gesport en ook niet zo op m'n eten gelet. Maar ga nu dus weer fanatiek verder Ik loop trouwens in een gewone (strakke) sportbroek, t-shirt met lange mouwen en een zwangerschaps-sportvest. Ik heb een een tasje om m'n middel met m'n telefoon, id kaart en sleutels erin en in dat vest dus genoeg ruimte zodat het tasje past. Hoe doen jullie dat, met jullie spullen meenemen? Ik vind het trouwens niet koud, heb het na een paar minuten warm zat . Maar dat komt ook doordat het veel lopen en weinig wandelen is. Hier ook een flubberbuik trouwens, echt veel erger door de 2e zwangerschap. Ik ben benieuwd of dat nog een beetje bijtrekt als ik afval en sport. Moet even een verdrietig meisje uit bed gaan halen en daarna eten, kom misschien vanavond even langs. Druk druk druk (en vanavond ook weer lopen)
Yukl.. Wat ontzettend fijn dat je de spullen van je moeder kunt gebruiken. En is dat snel? 3 km in 22 minuten? Als ik eenmaal een lekker looptempo heb gaat het i.d. wel vlot. Snoopy.. Op www.runnersworld.nl kun je bij Tools je gelopen route berekenen. Goed dat je het " lijnen" weer oppakt. Moet je er nog veel af? *** Vanmiddag dus een lekkere loop gehad. Stuk bos , helling op en stuk heuvel af meegepakt.. Heftig lopen maar wel leuk voor de afwisseling. Vind zand prettiger lopen dan asfalt. Op nog geen 3 minuten hardlopen ligt er een mooie looproute. Zal zo eens de km gaan uitrekenen..
Snoopy.. Ik neem alleen een mp3 en een huissleutel mee. Heb wel een mooi zakje in mijn jasje en shirtje zitten.
hallo, MvE, ik heb 17 lessen van de 18 gelopen van Renate, ongeveer 6 weken, maar ik heb er zo'n 3 maanden over gedaan (slecht weer, kerst, vakantie) De opbouw van Renate is veel sneller dan die van Evy. Ik denk als je voor het eerst loopt dat Evy beter is, omdat het rustiger aan gaat. Ik heb voor de kleine ook altijd gelopen, maar nu dus al ruim 2 jaar niet meer.... Hoe heb je vanavond gelopen, ging het? Snoopy, spullen meenemen?? Uhmmm ik neem eigenlijk niets mee...alleen mijn ipod shuffle, maar die klik ik zo op mijn jasje. Mijn man is altijd thuis als ik loop dus een sleutel hoef ik ook niet mee te nemen. En voor de rest zou ik niet weten wat ik mee moet nemen, zulke grote afstanden zijn het niet... En hoe heb jij gelopen, ging het lekker?? Lekker weer hè om te lopen? Yukl, lekker zeg dat je al die spullen van je moeder kan gebruiken, heeft ze zelf altijd gelopen en nu niet meer??? En naar snelheid moet je helemaal nog niet kijken, volhouden is veel belangrijker, je doet het heel goed! Ik heb een beetje last van mijn liezen, het was misschien toch even teveel vanmorgen, maar een beetje stramme spieren vind ik toch ook wel lekker, heb je iig het gevoel dat je wat gedaan hebt. Vandaag ook netjes op mijn eten gelet. Ik was na de bevalling binnen een maand mijn 11 extra kilos kwijt en daarna nog een 5 door de borstvoeding. Daar is nadat ik gestopt ben met borstvoeding toch weer 2,5 kilo van bij gekomen, jammer hoor Volgende week gaan wij de mmm weer in voor een 2e kindje. De vorige keer ben ik dus 5 kilo aangekomen in de mmm, maar dat niet echt van de hormonen, meer van het niet bewegen. Ik hoop dus dat het allemaal meevalt en dat ik nu gewoon kan blijven lopen. We zullen wel zien, maar het zou mooi zijn als die 2,5 kilo er toch nog af is voordat ik misschien weer zwanger wordt... Nou ik ga lekker bankhangen, hoop dat iedereen lekker gelopen heeft!!! XX
Morgen eens checken dan! En haha of het snel is weet ik niet, het is in ieder geval sneller dan wat ik loop Wat lekker dat je zo'n fijne hardlooproute hebt in de omgeving! Wij hebben een lange dijk waar veel renners te vinden zijn tegenover ons complex en het park zit hier ook tegenover. Dus dat is ook wel prettig. Maar heel veel variatie kan ik niet toepassen. @ snoopy: ik heb mijn iphone vastgeklikt in mijn broekzak. Maar voor mijn verjaardag over 2 maanden vraag ik daar zo'n armband voor (voor de bovenarm). De sleutel heb ik nu ook nog in mijn broekzak, maar aangezien echte hardloopbroeken vaak geen zakken hebben, ga ik daar straks een keycord voor gebruiken denk ik. @ zoe: mijn moeder is wat dikker dan een tijd terug, vandaar Sommige kleding zitten mij zelfs nog wat te strak, maar ik wil toch nog 4 kilo kwijt. Ze loopt nog steeds erg fanatiek hard, samen met haar vriend. Ik denk dat ze zo'n 2 wedstrijden per maand doet. Spannend dat je de mmm weer in gaat! Wat gaat er precies gebeuren?
Ik zag laatst al in de nieuwsbrief van ons stadsdeel dat een lopersvereniging met het stadsdeel de omgeving hardloopvriendelijk aan het maken is. En inderdaad, vandaag zag ik op de dijk een route voor een intervaltraining. Handig! We hebben in de stad een filiaal van runnersworld. Misschien dat ik daar donderdag even heen ga, ik ga dan toch al shoppen voor nette kleren voor mn stage.
Zoe jij was één van de duimers om mij de eerste drie maanden van de zwangerschap door te slepen! Toch? Al dat geduim heeft toen super geholpen . Yukl handig zo moeder. Ook handig voor ons al die hardloopweetjes . Alleen jammer genoeg geen hardloopkleding. Alleen een 'gewoon' trainingspak. Wel allerlei accesoires zoals een soort hardloopriem om je spulletjes in te stoppen. Je hebt trouwens ook hardloopbroeken met een klein zakje op de kont. Ik bond vroeger mijn sleutel altijd vast aan mijn schoenveter. Nu hoef ik geen sleutel mee te nemen.
Idd Trees, ik heb voor jullie geduimd, en ik ben heel blij dat het ook geholpen heeft Zo dat is handig een route voor intervallen, dat is nou meedenken! Ons zoontje is geboren na een icsi behandeling. Helaas is het zaad van mijn man niet zo bewegelijk, ze zijn met genoeg alleen blijven die sufferds op hun plekje rondzwemmen Dus voor een tweede kindje zijn we weer op isci aangewezen, maar het is heel anders dan de 1e x. Het zal ongetwijfeld nog spannend worden, maar de grote vraag of ik ooit moeder zal worden is er niet meer, we hebben echt een heerlijk zoontje en ik voel me op en top moeder.... Zo nu gaat de laptop uit, en ga ik lekker bankhangen. X
Bedankt voor de tip van de Kruidvat . Die sportriem is wel handig, ik heb nu ook zoiets. Maar mijn vriend loopt ook hard en gebruiken we dezelfde, wel handig als we er 2 hebben. We hebben allebei kleding zonder zakken. Ik neem, ondanks dat mijn vriend thuis is, wel altijd de sleutel mee, voor het geval er iets met de kinderen is en hij dan boven is, kan ik gewoon naar binnen . En m'n id kaart voor het geval er iets gebeurt. Ik loop rondjes door de straat (durf in het donker echt niet door de hele wijk of daarbuiten te lopen), maar toch, aan de andere kant van de straat weten ze niet wie ik ben en waar ik woon. Vanavond dus les 22 van Evy, was wel flink pittig! De vorige keer was het 10L 2W 10L 2W 12L 2W geloof ik, nu was het 15L 2W 15L 2W. Maar het ging gelukkig best aardig. Ik heb nog een rondje extra gelopen, mijn vriend heeft een app op z'n telefoon dat je via google maps ziet wat je gelopen hebt en hij berekent dan ook hoeveel dat was. Ik heb 2x bijna 5 rondjes gelopen: 9.5x430m=4 km. 4 km in 30 minuten dus, ik vind het best netjes. Lijkt me wel leuk om eens aan een trimloop mee te doen, 5 km moet binnenkort wel te doen zijn. Maar dan wil ik wel op m'n streefgewicht zitten ongeveer, dat betekent nog zo'n 13 kilo eraf (maar m'n eerst streven is nog 10 kilo eraf). Ik heb ook niet echt een streefgewicht, dat wat ik weeg met normaal eten en 3 keer per week sporten, dat is dan mijn streefgewicht . Mama van Esmee, ik vind 3 km in 22 minuten wel snel! Ik ben echt een langzame loper . Maar als je langere tijd achter elkaar moet lopen begin je al snel te hard, dat heb ik tenminste, dat hou ik nooit vol. Zoe, succes met de mmm! En het is misschien anders nu omdat je al een kindje hebt, maar zodra je weer bezig bent, is het misschien weer net zo spannend. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb ook altijd 2 kinderen gewild en was maar wat blij dat we in ieder geval Eva hadden, maar toen we voor een 2e gingen vond ik het al snel weer heel spannend. Gelukkig ging het een stuk makkelijker en sneller dan bij Eva. Ik hoop dat je snel zwanger bent!
Zoë.. Spannend dat je weer de MMM in gaat! En met hardlopen blijven die 5 kilo er wel af hoor! snoopy.. Je hebt dus nog wel wat kilootjes te gaan tot je streef, met hardlopen en een gezonde levenswijze zijn die er zo af hoor! Vind het ontzettend knap dat je al 10 minuten achtereen kan lopen. Het duurt nog een paar weekjes en dan is het s'avonds weer wat langer licht. Kun je ook eens een ander route lopen. Trees.. Er staat een shirt met korte mouw in en een 3/4 broek. **** Hier kan ik 2 kanten op waar ik mooi kan lopen, het bos in. Of de weg naar een andere plaats die ik mooi rond kan lopen ( zo'n 4 km) is iets voor als ik wat verder in de lessen van Evy zit.
Wat ik vandaag erg grappig vond om te merken; de eerste 2 minuten hardlopen had ik echt zere onderbenen ik dacht.. Pffff dit ga ik echt niet volhouden. Eenmaal 4 minuutjes op weg werd ik goed warm en ging het tempo ook lekker omhoog. HeerlijK!
Net bij de kruidvat een thermoshirt gekocht met 50% korting. Nu 3,50 Ga woensdag kijken hoe het loopt onder mijn runningjack. Loopt het goed dan haal ik een paar doosjes er bij op. Kan wel in de kast liggen voor volgend jaar herfst/winter. Oja, ook nog een sporthorloge gekocht met een stopwatch, oefeningmeter ( hartslag/calorie verbruik tijdens een oefening op basis van gewicht, lengte en leeftijd) hartslagmeter en een gewone klok.
Ook bij de kruidvat, die stopwatch? Handig! Misschien is dit een tip voor je: Hartslagmeter - Runner's World - Hardlopen, marathons, blessures en loopschema's Het heeft mij de vorige keer toen ik een tijdje heb gelopen (alweer zo'n 4 jaar geleden) erg geholpen snel een goede conditie op te bouwen. Mijn moeder heeft de band gevonden voor de hartslagmeter! Maar goed, voordat ik haar weer zie zijn we weer zo'n 3 weken verder gok ik (ze woont niet in de buurt).
@ zoe: ik kan me voorstellen dat de wetenschap dat je al een wondertje hebt ertoe leidt dat je nu anders de behandeling in gaat. Ik hoop voor je dat de weg naar een tweede wonder kort zal zijn! @ snoopy: hmm heerlijk zeg, dat je al op 2 keer 15 minuten zit! Dat is tenminste echt een stuk! Ik gebruik ook een app op mijn iphone (nike+), heel handig!
Dat merk ik inderdaad ook, dat als ik door een bepaald zwaar punt heen ben, het daarna een stuk beter gaat en ik het opeens nog veel langer kan volhouden.
Yukl.. thanx voor de link.. Runnersworld heeft veel goede informatie. Plan daar ook mijn routes. En de stopwatch/horloge voor 9,99. Mijn hartslag in rust ligt tussen de 68-72 Jammer dat je moeder en ij niet zo dicht bij elkaar wonen helemaal omdat jullie de zelfde hobby hebben. Loop jij om de dag of 3x per week. Ik zou evt om de dag kunnen lopen. Wat zou jij doen?
@ mamavesmee: ik loop 3 keer per week. 1 keer in het weekend, 2 keer doordeweeks. Dan zit er inderdaad 1 keer twee dagen tussen het lopen. Maar ik vind dit wel fijn omdat ik hierdoor de ruimte heb eventueel te schuiven met mijn dagen. Mijn man gaat bijv. misschien as donderdag uit eten en dan zou ik niet kunnen lopen. Dan kan ik dat eventueel verschuiven naar de vrijdag en dan zondag weer gaan. Dan blijft het dus 3 keer per week en blijft er ook minimaal 1 dag tussen zitten.
Yukl.. Is het niet te belastend om , om de dag te lopen. Als ik het kan plannen kan ik het wel doen. Ik heb het geluk dat Esmee op maandag en woensdag ochtend naar de psz gaat en ik zelf onregelmatig werk. Alleen kan ik hierdoor niet altijd in het weekend lopen. Dat is wel lastig. Ga eerst maar eens kijken of 3 keer per week haalbaar is.