Hardloop kluppie

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Jeetje wat balen, wel meteen goed gekoeld? Beterschap.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    @MamavEsmee; Zo goed en zo kwaad als het ging. Moest het in de auto doen. Moesten nog een uur terug naar huis rijden en het was al laat dus had het maar in de auto gedaan.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Hoe gaat het nu? Klinkt nogal al als een heftige val :$. Niet te snel weer beginnen met hardlopen of anders even een blessureschema lopen.

---

Ik zit ook weer met een koelpatroon op mijn voet. Ik heb al een weekje last van mijn voet, maar tot gisteren ging het wel weer weer na een dagje rust. Volgens internet heb ik last van een beginnende hielspoor. Is een veel voorkomende hardloopblessure en als je daar niks aan doet, kun je maanden niet hardlopen. Ik ben nu bezig met allerlei oefeningen en ik ga mijn inleghakje weer gebruiken (mijn ene been is wat korter dan de ander). Baal als een stekker, maar hopelijk ben ik er nu op tijd bij. Veel koelen en oefeningen.

4. MamavEsmee

TRees.. hopenlijk is het geen hielspoor en ben je er op tijd bij!

Morgen ga ik weer lopen.. Pak dan de 11e les van Evy..

Dag 3
    2’ lopen
    2’ wandelen
    2’ lopen
    1’ wandelen
    2’ lopen
    1’ wandelen
    2’ lopen
    1’ wandelen
    2’ lopen
    1’ wandelen
    2’ lopen
    1’ wandelen
    2’ lopen
    1’ wandelen
    2’ lopen
    1’ wandelen
    Totaal: 25’

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Heeft iemand de link van Evy nog voor me?

6. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik had dezelfde soort klachten, dacht ook aan hielspoor, maar dat schijn je niet zo snel te krijgen. Hier dus wel een overbelaste/onstoken pees in mijn hiel, maar met zooltjes van de podotherapeut gaat dat nu goed. Ik had/heb met hardlopen trouwens juist geen last (goede schoenen), ik had juist dat ik na lange tijd zitten/liggen niet meer op m'n voet kon staan. Ik heb de zooltjes nu zo'n 2 maanden en er zit verbetering in, maar ik vraag me af of het ooit helemaal over zal gaan. Op blote voeten lopen is er helaas niet meer bij (en ik ben een echte liefhebber van op blote voeten lopen ;) :().

Ik ga zometeen lopen, heb geen zin, maar ik moet! Ik moet over een paar maanden ook echt wel een beetje slank zijn weer, tijd om trouwjurken te gaan passen :). Vandaag van alles op onze trouwlocatie besproken en heb er zo'n zin in! Maar het duurt nog zo lang, maar goed, mooi de tijd om nog af te vallen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik had geen zin, maar het ging heel goed! Ik moest 10L 1W en 20L. Ik had eerst zo'n 6 minuten gelopen, kreeg toen iets in mijn oog, ben toen thuis wezen prutsen met m'n oog en lens en toen (10 minuten later) weer verder gegaan. Toen 20 minuten gelopen en dat ging zo goed dat ik er nog 7 minuten achteraan heb geplakt. Toen liep m'n telefoon vast en had ik geen muziek meer en ben toen maar gestopt. En ik liep 1 rondje in 3,5 minuut oftewel ongeveer 7,4km per uur, best netjes vind ik zelf!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Wauw wat heb je veel gelopen zeg! Welke les is dat? Ik kan me niet voorstellen dat ik dat straks ook kan.

Leuk dat je gaat trouwen. Grote bruiloft met alles erop en eraan.

Ik hoop dan dat het geen hielspoor is, maar ik zit wel wat in dubio wat te doen. Ik heb er met hardlopen minder last van, maar wel wat. Met name erna (en inderdaad op blote voeten - ik ben ook een blote voeten fan ;)) doet het best zeer. Het lukt me in ieder geval niet om helemaal normaal te lopen. Het rust geven is waarschijnlijk beter, maar ik wil zo graag lopen ;). Heb jij toen rust gehouden en zo ja voor hoe lang? Ik heb wel weer een nieuw hakje voor in mijn schoen gehaald om mijn te korte been te corrigeren. Ik heb in ieder geval hele goede schoenen nu.

Elena heb je nog veel last van je val?

Mamavesmee. Les 11 is hetzelfde als een paar lessen ervoor. Als het goed is kun je nu goed verschil voelen met de eerste keer. Ik kan me dat nog goed herinneren. Geeft een opkikker!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dit was les 24. Toen ik begon ging het ook helemaal niet lekker, toen ik het ritme eenmaal te pakken had ging het super!

Ik wilde de bruiloft heel simpel houden, maar mijn ouders niet ;). Dus ze leggen wat bij zodat we het wel wat grootser kunnen doen. Echt groot is het trouwens niet echt, maar een groot deel van de gasten (veel met kleine kinderen, er zijn straks in totaal 13/14 kinderen van 4 maanden tot 7 jaar) kan blijven slapen, vond ik eigenlijk wel een vereiste als je het ook 's avonds viert. Het is allemaal in 1 pand, heel fijn, vooral met zoveel kleine kinderen, geen gezeul en voor onszelf ook erg relaxed.

Rust is juist niet goed, je moet het op de goede manier blijven belasten en hardlopen is meestal niet belastend voor je hiel (als je goed loopt). Ik kreeg het advies om een tijdje (zo'n 2 maanden ofzo) op mijn hardloopschoenen te lopen, gelukkig heb ik werk waarbij dat wel kan, al voelde ik me er helemaal niet lekker bij, maar goed. Overdag thuis ook het liefst op hardloopschoenen en crocs mochten ook wel (het liefst alleen bij het opstaan en daarna weer hardloopschoenen). Toen ik minder last had (duurde echt wel ruim een maand voordat het echt beter ging) ben ik mijn zooltjes gaan gebruiken (die de podotherapeut speciaal voor mij heeft gemaakt) in mijn laarzen en dat gaat goed. In mijn hardloopschoenen heb ik ze niet nodig, die hebben erg goede vering en dan heb ik absoluut geen last. Ik heb al zomerschoenen gekocht waarin mijn zooltjes ook passen, want daar moet je dan wel rekening mee houden, dat het zooltje dat in de schoen zit, eruit kan. Maar ik zou dus wel even langs de huisarts gaan en die zal je dan waarschijnlijk wel verwijzen naar de podotherapeut. Als het iets anders is en je blijft ermee doorlopen ben je verder van huis...

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zie me zelf al zitten op mijn werk met hardloopschoenen. Het zou kunnen, maar volgens mij neemt niemand me dan meer serieus ;). Volgens mijn hardloopanalyse van vorige week is mijn techniek wel goed. Ik weet het niet zo goed. Elke keer als ik heb hardgelopen lijkt het juist erger. Misschien toch maar naar de huisarts, maar daar hou ik niet zo van. Ik kijk wel hoe het morgen voelt. Het zit trouwens precies in dat kuiltje aan de onderknat van mijn voet tegen mijn hiel aan.

Leuk dat iedereen blijft slapen. Is het in een soort hotel of iets dergelijks?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Klinkt wel als hetzelfde wat ik heb. Ik voelde me ook erg ongemakkelijk met m'n hardloopschoenen, maar heb wel even verteld waarom ik ze aan had. Buiten op straat (bij het kdv halen en brengen enzo) voelde ik me wel knap voor l*l staan, maar goed, het gaat nu heel goed met m'n hiel, dus ben wel blij dat ik het heb gedaan. Als Lisa 's nachts wel eens huilde kon ik niet eens naar haar toe, echt heel vervelend (gelukkig is mijn vriend 's nachts wel thuis en ze slaapt meestal door).

Ik zal wel even een linkje naar je sturen via pb met waar we gaan trouwen :)

13. MamavEsmee

Snoopy..goed gelopen zeg! Fijn dat het met een zooltje en op hardloopschoenen goed gaat met de pijn.

Trees.. Misschien is even langs de huisarts op zijn plaats. ;) Ik hoop dat ik merk dat de 2L-1W les nu beter gaat. ik vond het de vorige keer best heftig!

Maja.. Gelukt met downloaden? Wanneer ga je beginnen?

14. Trees

Trees Niet meer actief

Snoopy dat is echt een hele gave trouwplek! Klinkt als een droomhuwelijk :)
    Mijn voet klinkt lang niet zo erg als dat van jou. Vandaag voelt het alweer een stuk beter. Ik loop nu braaf op mijn hardloopschoenen. Vanavond ga ik uit eten met een vriendin, maar dan zijn ze wel uit (ja ik ben eigenwijs ;)).

Mamavesmee. Ik vond het ook veel beter gaan. De eerste keer vond ik echt zwaar en de tweede keer was het zelfs makkelijk. Dat moet betekenen dat onze condities flink verbeteren!

Ik neem vandaag nog een extra rustdag en morgen hopelijk voorzichtig weer lopen? Ik heb gisterenavond mijn 'nieuwe' hardloopoutfit van mp opehaald. Het ziet er echt super uit (zelfde kleuren als mijn schoenen) en ik zie er best sportief in uit ;).

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: echt zo balen van je val! :( Hoe gaat het vandaag? Niet het lopen gaan forceren he? Je moet wel eerst goed opgeknapt zijn.

@ snoopy: wauw, wat heb je goed gelopen zeg!! Heerlijk! :) Ik kan me nog niet voorstellen dat ik straks een half uur achter elkaar kan lopen :D
    Leuk die voorbereidingen voor je bruiloft, het klinkt echt super. September is het trouwens zo, dat gaat voorbij voordat je er erg in hebt. Lief dat je ouders wat bijleggen. En wat bijzonder dat jullie dametjes er bij kunnen zijn. Ze hebben dan al een behoorlijke leeftijd (vooral de oudste) dus maken het echt mee. Ik heb ook de bruiloft van mijn ouders meegemaakt, vond ik echt geweldig! :)

@ trees: wat balen dat je last hebt van je voet. Ik heb nog nooit van een hielspoor gehoord maar ik hoop voor je dat dat het niet is en dat in ieder geval de pijn snel weg is. Ik heb ooit last gehad van een springscheen en dat heeft maanden geduurd voordat het weg was. De enige oplossing was toen: een paar weken rust houden (ik heb op een dansacademie gezeten, en het ging pas in de zomervakantie over). Daarna heb ik er trouwens nooit meer last van gehad.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vanavond weer lopen! :) Ik denk dat ik nog een keer de 7-8-7 doe, in de hoop dat ik dit keer geen steek krijg en dus wat sneller ga ;)

Morgen is mijn verlof officieel ten einde! Ik heb nog wel wat vrije dagen staan de 2 weken hierna omdat de jongste pas per 1 maart naar de opvang gaat. Ik ben al lekker aan het werk gezet want ik moet voor maandag een vragenlijst digitaliseren, terwijl ik dat nog nooit heb gedaan. Nou maar hopen dat ik geen grove fouten maak en daarmee het onderzoek verpruts ;) In ieder geval, ik ga het weer druk krijgen, maar ik vind het wel lekker :)

17. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Met mijn voet gaat het gelukkig al beter, denk morgen toch wel weer te kunnen lopen al is het maar even.
    Lekker weer he aan het werk te gaan :)

@Snoopy; Leuk dat je ook gaat trouwen :) Ik ga 4 juli trouwen :D Heb je je jurk al?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hi!

Trees, ja ziet er mooi uit hè? Ben er zelf ook erg blij mee!
    Groot gelijk dat je vanavond geen hardloopschoenen aan doet hoor, zou ik ook niet doen ;).
    En er sportief uitzien is het halve werk :)

Yukl, ik kon het me ook niet voorstellen hoor, een half uur lopen en toen ik gisteren begon ook helemaal niet, maar het ging onverwachts goed.
    Ik vind het ook erg bijzonder dat de 2 dametjes er ook bij zijn, Eva snapt het nu ook al een klein beetje en had het er meteen over dat ze ook wil trouwen en dat ze ook een ring wil. Dus voor beide dames straks ook een ringetje, zo schattig! Ze mogen straks ook de ringen brengen.
    Wow, dansacademie, klinkt echt gaaf! Ik kan helemaal niet goed dansen, heb er de juiste motoriek niet voor zeg maar ;).
    Je verlof al bijna voorbij, gaat hard hè? Gaat het wel redelijk met de kleine P? Bij Lisa ging het toen zo slecht (en uiteindelijk dus ook in het ziekenhuis) dat ik al langer volledige ouderschapsverlof had gevraagd en dat kwam toen dus ook erg goed uit. Ik heb 4 weken écht van mijn (ouderschaps)verlof kunnen genieten, dat was erg fijn. Ik vond het wel heerlijk om weer te gaan werken, bij Eva had ik dat niet zo, bij Lisa was alles zo ingrijpend/intensief dat ik blij was dat ik af en toe ook wat anders kon doen.

Elena, Eva ziet jouw banner en zegt: de dierentuin! En de baby vindt het niet leuk dat de krokodil eraan komt.
    Fijn dat het beter gaat met je voet!
    En jij ook trouwen, leuk! Ik heb mijn jurk nog niet, ga waarschijnlijk half april kijken. Heb jij je jurk al?

Zo, nu gaat Eva even een filmpje kijken op de laptop, zit al even te zeuren dat ze nu niet Ariel kan zien omdat ik aan het typen ben. Ga ik me even bezighouden met de indeling van de kamers voor het trouwen :)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Vandaag trouwens even een rustdagje, eergister 3 kwartier gestept, gisteren ruim een half uur gelopen. Heb wel weer zin eigenlijk om te lopen, maar ik merk aan mijn lichaam dat die ook wat rust nodig heeft.

20. MamavEsmee

Yukl. Hoe ging je run? En genoten van je officieel, laatste dagje verlof?

Snoopy.. je hebt een mooi doel om tegen aan te lijnen! als je het leuk vind kom dan meekletsen in " 10 kg afvallen wie doet er mee? " Knap dat je zo lang hebt kunnen lopen. En je beweegt best veel he?

Trees.. wanneer ga je weer lopen? En inmiddels de dokter gebeld?;) Je had een etentje toch? Gezellige avond gehad?

Elena.. De val weer te boven?

Hier na het eten gaan lopen.. Had expres al een kleine maaltijd genomen maar hij lag als een blok op mijn maag. De volgende keer dan maar naderhand eten. IK ging om half 6 lopen en 17.00 gegeten.

Heb 2W 1 L gedaan over 25 minuten... Heb daarin 3,5 km gelopen en dat is 8,5 km per uur.. :D Oja.. 261 calorieen verbrand!:)

Share This Page