Hardloop kluppie

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Argh, ik vind die snelheid van jou maar frustrerend mamavesmee :D Ik zou toch zweren dat ik redelijk heb gelopen, maar toch maar een snelheid van 6,8 km/u :p

3,44 km in 30 minuten in ieder geval. Ging wel aardig. Ik kreeg alleen weer last van mijn zij en ergens op het einde kwam ik er achter dat ik die juist weg krijg als ik sneller ga lopen ;) Dus het laatste stukje tempo opgevoerd.

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Yukl.. sta er zelf ook versteld van. Was wel grappig want vorige keer heb ik het zelfde rondje gelopen maar dan met een les van 27 minuten. Wist dus dat ik sneller was en dat gaf vooral de laatste 5 minuten een enorme boost!:D Weetje, tempo zegt volgens mij niets. Ik bedoel: jij loopt al best hele stukken achter elkaar maar ik heb nog maar maximaal 5 minuten achtereen gelopen. ;) En jij houd al 7-8 minuten vol. Dat is toch ontzettend knap? :)

3. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Yeah! Vanavond weer proberen te lopen :D Heb er zin in!

4. MamavEsmee

Succes Elena.. Wat ga je lopen?

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ snoopy: verlof gaat inderdaad erg hard. Maar ik ben er ontzettend aan toe om weer aan de slag te gaan! Dat had ik de eerste weken helemaal niet, het was inderdaad met Pelle ook redelijk heftig. Dat gaat nu trouwens een stuk beter, pfoe! Al blijft het wel een beetje kwakkelen (nu bijv. weer drinkissues: vanochtend 20cc gedronken, en gister ook 2 keer zo weinig... en dan vervolgens niet eerder om een voeding komen en het dus ook niet inhalen... :(). Vorige week had ik echt een breekpunt, toen was ik het opeens ZO zat thuis.
    Ik las geloof ik ergens dat Lisa het in het begin best moeilijk heeft gehad op het KDV toch? Daar ben ik met Pelle zo bang voor... Hoe lang heeft het bij haar geduurd?

@ elena: ik ben heel benieuwd hoe het lopen gaat vanavond!! De pijn is helemaal weg?

@ mamavesmee: ach ja, ik ga straks aan mijn snelheid werken, als ik die 30 minuten achter elkaar kan :) Dan ga ik toewerken naar 5km in een half uur.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Pijn is zo goed als weg, heb natuurlijk nog niet hard gelopen dus heb geen idee hoe dat gaat. Vanavond geen schema maar gewoon even aankijken hoe het gaat.

7. MamavEsmee

Yukl.. Gaat vast goed komen, 5km in 30 minuten!;) Heb je eerder 5 km in 30 minuten gelopen?

Elena.. Ben benieuwd hoe het gaat vanavond.. Laat je het even weten?

8. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ga vanavond niet lopen :)
    Ik ben echt helemaal op en gaar en heb rugpijn. Duik nu lekker me bedje in en ga dan morgenochtend vroeg.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Yukl weer aan het werk! Ik kon op het einde ook niet wachten tot mijn verlof voorbij was. Even een geruststellend verhaal. Het KDV was hier vanaf het eerste moment een succes. Ik heb soms het idee dat ze het daar leuker vindt dan thuis ;). We hebben nogal een prikkelmonstertje en thuis is het saai...

Snoopy hoe gaat het eigenlijk met Liza? Heeft ze nog last van reflux? Ik weet dat je het er niet mee eens bent, maar ik vind het zo knap dat je al die tijd bent bijven kolven!

Elena schaam je diep ;). Nee hoor, ik hoop dat je lekker geslapen hebt!

Mamavesmee wat heb je snel gelopen! Echt super!

---

Met mijn voet ging het wat beter, dus toch gaan lopen. Het was echt heerlijk! Ik heb 2,3,6,6,7 gelopen en het was best makkelijk. Nu toch weer een tikje last van mijn voet, maar sportschoenen dragen helpt.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Zo vanochtend om half 7 wezen lopen :)
    Heb 25,48 minuten gelopen en 3,02 km. Ging niet zo snel als anders maar ik heb in ieder geval gelopen :)
    Was goed te doen trouwens :)

11. Trees

Trees Niet meer actief

Erg goed! Je was er vroeg uit. Heb je aan één stuk gelopen of nog met wandelpauzes?

12. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Taal 5 minuten gelopen - 5l,1w x4

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Goedemorgen!

MamavEsmee, jij dus ook gelopen met een blok in je maag. Ik zou het liefst wat vroeger hardlopen (als ik of mijn vriend thuis kom van werk) en daarna eten, maar dat is niet te doen met de kinderen, of eigenlijk, Lisa. Die moet gewoon op tijd eten anders is ze te moe.
    Ik beweeg inderdaad veel. Maandag hardgelopen, dinsdag met de kinderen ruim een uur buiten gewandeld, gisteren 3 kwartier gestept (niet te fanatiek) en vanavond weer hardlopen. Morgen helemaal niets, lekker bankhangen :)
    Op zich zou ik het wel leuk vinden om in dat andere topic mee te kletsen, maar ik kan dat echt niet allemaal bijhouden, dus ik denk dat ik het hier maar bij laat.
    Oh en jij loopt echt snel hoor!

Yukl, fijn dat het met Pelle beter gaat en dat kwakkelen met de voeding herken ik helaas wel, hier gaat het ook niet altijd even goed, heel frustrerend, maar dus wel lekker als je dan weer mag werken :). Hier drinkt/eet Lisa slecht als ze afgeleid is (als er bezoek is bijvoorbeeld) en als ze zich ook maar enigszins niet lekker voelt, of als ze wakker wordt gemaakt (om naar het kdv te gaan). Ze is daar gewoon heel gevoelig voor.
    Lisa heeft het in het begin op het kdv wel heel moeilijk gehad inderdaad, maar eerlijk gezegd kon ik het redelijk goed los laten. Het heeft een week of 3 (3 keer naar het kdv) geduurd, toen ging het beter. Maar zij zat ook met de sonde en de pleisters continue vervangen, dat hakt er ook wel in voor zo'n kleintje. Door de onrust liep de sondevoeding ook niet altijd helemaal lekker. Hopelijk gaat het met Pelle straks goed op het kdv! Nu heeft Lisa het er trouwens echt prima naar haar zin.
    En dat sneller lopen komt wel, ik red het nu ook nog niet, 5 km in een half uur, ik denk dat ik dat nu red in ongeveer 35 minuten en dat zal nog wel even zo blijven.

Elena, nog niet helemaal opgeknapt dus, lekker naar bed dan inderdaad. En lekker vroeg zeg vanochtend!

Trees, hier is dat ook met Lisa, die vindt het erg saai thuis zonder Eva. Maar gelukkig hebben we dus Eva om Lisa te entertainen :) (maar soms is het ook wel heel erg lastig, Eva wil veel te veel met Lisa en dat is nog maar een baby)
    De reflux van Lisa is al een tijdje weg gelukkig, rond de 6 maanden al, dus dat was lekker snel! En bedankt voor je compliment :). Ik vind het inderdaad helemaal niet knap, want het kost maar weinig moeite, al ben ik het inmiddels wel een beetje beu, ook al kolf ik nog maar 2 keer. Ben vooral de ochtend een beetje beu, dus die gaat er over een paar weken vanaf waarschijnlijk (als Lisa 11 maanden is). En dan als ze 1 jaar is de laatste kolfsessie afbouwen, ik wilde eerst 14 maanden borstvoeding geven (net als Eva), maar ik vind 1 jaar nu geloof ik ook wel prima :). We zullen zien.
    Fijn dat het met je voet beter gaat! En dat het lopen op hardloopschoenen werkt.

Vanavond les 25 lopen, daarna nog 2 lessen en dan ben ik klaar met de 1e serie! Moet dan geloof 5 km in een half uur kunnen lopen, maar ik denk dat het ongeveer 4 km zal zijn :).

14. MamavEsmee

Elena.. super knap dat je de motivatie hebt om zo vroeg uit bed te gaan om te gaan hardlopen. Als ik iets haat is het vroeg opstaan!:) Knap dat je meteen weer zo goed kon lopen na de val van de trap!

Trees.. Fijn dat het lopen bij jou ook weer goed gind. En 6-6-7- lijkt me lastig.. pfffff Ik ga vanavond les 13 lopen.. Ben benieuwd.:)

Yukl.. Hoe ging het met P op het kdv? Loop jij ook vanavond weer?

Snoopy.. Het kwam afgelopen keer toevallig goed uit om te gaan omdat ik de kleding al aan had en Esmee al was gedouched. We eten vroeg ( 17.00) En Esmee ligt er om 18.30 in dus kan nog best gaan als ze net op bed ligt. Als is het ook verleidelijk om meteen om half 6 te gaan. Kan ik daarna lekker douchen en op de bank.;) Hoelaat komen jullie weer van je werk? Ik werk in de zorg dus ben onregelmatig s'avonds thuis. Vriend is om kwart voor 5 thuis.

Ga vanavond na het warm eten weer hardlopen. Denk dat ik les 13 pak.

Dag 1
    2’ lopen
    2' wandelen
    3’ lopen
    2’ wandelen
    5’ lopen
    3’ wandelen
    5’ lopen
    3’ wandelen
    5’ lopen
    2’ wandelen
    Totaal: 32'

Ik denk dat ik een rondje van 4,5 km inplan en kijk of ik dat kan redden.:D

15. MamavEsmee

Ben helemaal niet lekker en heb een kop vol snot! Hoop dat ik me kan motiveren om toch te gaan lopen..

16. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    *Stuurt motivatie naar MamavEsmee!*

17. MamavEsmee

Elena.. Thanx! Het heeft geholpen..:)

Ben na het eten toch lekker gaan lopen.

2L2W 3L2W 5L3W 5L3W 5L en toen was ik thuis.:D

Heb een rondje van 4,3 km gelopen in 30 minten precies en liep met een snelheid van 8.6 km per uur.

Al waren de laatste 5 km echt doorbijten..:)

Ben wel blij dat ik toch ben gegaan!:D

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik dacht toch echt dat ik snel ging :( Maar ik heb 3 km gelopen in 25 minuten, valt me toch weer tegen.

@ mamavesmee: hoe snel wandel jij tussen het lopen? Enig idee?

Vind het wel bijzonder van mezelf dat ik net in de regen heb gelopen :D
    Oh ja, heb 10L 2W 12L 1W gedaan. Hield het prima vol eigenlijk. :)

19. MamavEsmee

Yukl.. Ik loop wel stevig door maar wel langzaam genoeg om goed op adem te kunnen komen. Is je berekening van km wel goed? Stoer dat je in de regen hebt gelopen! Ik was gelukkig net voor de regen thuis.

Ik was trouwens nat van het zweet na het lopen.. teken dat het lopen goed ging!:D

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ trees: wat fijn dat het redelijk goed gaat met je voet! En dat het lopen dus ook goed ging.
    Fijn om ook een succesverhaal te horen :D Bij mijn oudste ging het ook direct goed, al was het slapen in het begin wel even minder. Maar na een tijdje sliep hij op het KDV beter dan thuis. Mijn man is gister even met Pelle (de jongste) naar het KDV gegaan om Tobe (de oudste) op te halen en hij vond het in ieder geval heel interessant (terwijl het best een druk moment was omdat de groep daarnaast muziek aan het maken was). Dus dat is in ieder geval al een fijn begin.

@ elena: goed dat je vandaag gegaan bent! En super zeg dat het goed te doen was!

@ mamavesmee: hmm ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee tot hoever ik de vorige keer ben gekomen :D Volgens mij wel 30 minuten achter elkaar lopen, maar ik hield toen niet mijn afstand/snelheid bij.
    Pelle gaat pas per 1 maart naar het KDV, mijn man neemt nu vrije dagen op (en ik ben ook nog een extra dag in de week thuis).

@ snoopy: ik kan me voorstellen dat die sondevoeding ook wat onrust heeft opgeleverd bij d'r. Arm meisje! Super fijn dat ze nu weer gewoon lekker zonde de sonde kan :) En ik vind het ook super knap hoor dat je al zo lang kolft! Ik heb het 5 weken gedaan bij beide kinderen en vond het echt een rotklus. Met name het schoonmaken van de kolf. Heeft ze trouwens geen moeite met eten verder? Dat is wel gewoon goed gegaan?
    Ik ben wel benieuwd hoe Pelle op het KDV zal drinken... Hopelijk op z'n minst net zo "goed" als thuis.

Share This Page