Hardloop kluppie

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mamavesmee: wow, wat snel :$ Goed zeg!
    Het was inderdaad erg koud. Had in eerste instantie handschoenen aan, maar halverwege werd dat toch wat warm.
    Mjah, dan mag die sprong snel voorbij zijn dan! Duurt me al lang zat zo...!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Yukl.. De 4 maanden sprong is vrij heftig! En dan de overgang van mama weer werken/school, naar de opvang etc. Kan me nog herinneren dat het bij ons HELS was.;) Betreft het lopen.. Heb het eerste blokje echt rustig aan gedaan. Daarna 6-7 & 8 minuten lopen. Eenmaal in de flow vliegt de tijd! Was echt voldaan. Volgende keer 4x 8 minuten.:$

3. MamavEsmee

Vanavond dus 8L1W x4.. Vind het best wel spannend, of ik het wel vol kan houden.

Gelukkig is de sneeuw zo goed als weggesmolten.

Verder nog meiden aan het lopen geweest? En hoe ging het?

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ga hopelijk dit weekend weer een poging doen..
    Moet ook wel want ik ben echt aan het uitdijen..;) Ben aangekomen ipv afgevallen, fukkie! Als je ongesteld bent, ben je toch ook een beetje zwaarder? (vraagt ze hoopvol:D)

Yukl, 4 maanden sprong is idd erg vervelend. Heeft T. ook last van gehad. Maar nu met het kdv erbij wordt het ws alleen maar beter komende tijd. Hoop het voor je!

Trees intussen weer een beetje opgeknapt?

5. MamavEsmee

Maja.. als je ongi bent ben je i.d. vaak wat zwaarder.. Weet niet hoeveel zwaarder je bent? Meer als een kilo zal het niet zijn! :D

6. MamavEsmee

Hier inmiddels al weer terug van het lopen..

De eerste 2 loopstukken van 8 minuten ging wonderbaarlijk goed. Rustig aan begonnen en kon het betreft adem goed volhouden..Benen voelden wel wat zwaar. Tijdens het 3e loopstukje begon ik halverwege een kuitkramp te krijgen in mijn linker been. Tijdens het 4e loopstukje werd het zo erg dat ik het lopen heb moeten onderbreken door een te gaan wandelen. Ging niet over. Toen direct naar huis gelopen..

8L- 1W-8L-2W-8L-1W-3L-1W-2L

Bij elkaar 34 minuten gelopen en 4.87 km afgelegd. 8.6 km per uur gelopen.

zaterdag dus opnieuw les 20 lopen.;)

7. Trees

Trees Niet meer actief

@ MvE balen van de kramp :(. Snel weer een nieuwe poging. Fopt Evy ons wel vaker? Ik trap er dan elke keer in :)

@ Maja je houdt meer vocht (=meer gewicht) vast als je ongesteld bent. Is er volgende week vast af!

---
    blegh ik ben ziek! Ik heb 10-rittenkaart op de wc (beter gezegd een 100-rittenkaart). Over de lijn gesproken. Ik ben wel minstens een paar kilo kwijt in een paar dagen ;).

@Evy ik mis je en ik beloof er snel weer te zijn!

:D

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi!

Haha en nu is het weer zo druk dat ik het haast niet kan bijhouden ;).

@wegen en eten: ik ben dus druk bezig met afvallen, vind het dan ook niet zo gek dat ik veel met wegen en m'n voeding bezig ben. Ik ben gewoon telkens benieuwd wat m'n gewicht doet. Als ik ben afgevallen, ben ik helemaal blij :), ben ik op hetzelfde gewicht of juist zwaarder, baal ik maar ga vol goede moed op dezelfde manier verder. Ik laat me niet meer verleiden tot te weinig eten om maar zo snel mogelijk af te vallen. Ik eet gezond en genoeg, snoep haast niet, beweeg regelmatig maar niet overdreven en zo moet het gewoon gaan lukken :)

Maja, hoe gaat het nu met je knie? Lekker op de crosstrainer bezig geweest?
    En als je ongesteld bent ben je inderdaad wel zwaarder ja :D

Elena, yeah, weer beter! Hoe ging het lopen gisteren?

Trees, jeetje wat balen dat je zo ziek bent! Tja die kilo's vliegen er dan wel vanaf, dat vond ik dan ook echt het enige voordeel van ziek zijn ;). Beterschap! Als je volgende week (hopelijk) weer gaat lopen wel rustig aan beginnen weer!

Yukl, hier zo'n 5 weken na de geboorte van Lisa een spiraaltje laten zetten, ging prima, was uiteraard nog niet ongesteld geweest. Ik voelde er echt haast niets van. Alleen had ik een kleine complicatie (ik had echt zoiets van, heb ik weer ;)), mijn baarmoedermond bleef bloeden. Kan geen kwaad, maar was wel aardig wat poeha opeens en ik wist in eerste instantie niet wat er aan de hand was, komen ze opeens met een apparaat aan. Het is toen dichtgebrand (dat stinkt!) en toen was het goed.
    Het komt goed hoor, die 30 minuten achter elkaar lopen! Jij bent volgens mij sportiever dan ik en ik kan het inmiddels na 28 lessen ook!
    Hoe ging het met Pelle bij de opvang?

MamavEsmee, mijn doel van meer bewegen is in eerste instantie om af te vallen en daarna op gewicht te blijven. En wat strakker in mijn vel te komen zitten én natuurlijk lekker gezond bezig zijn en me vitaal voelen. Toen ik nog 15 kilo meer woog was ik soms echt een lamzak, had geen puf en nergens zin in. Ook niet leuk voor de kinderen. Ik wil gewoon een gezellige, gezonde en actieve moeder zijn :).
    Het zit je niet mee met de steken en krampen! Iemand een idee hoe je dat krijgt? Ik had het vroeger met gym op school altijd heel erg, maar nu nog helemaal geen last van gehad (gelukkig!).
    Huh, sneeuw, waar???? Hier alleen maar een paar vlokjes natte sneeuw gezien.

Ik heb vandaag les 2 van serie 2 gedaan: 35 minuten hardlopen achter elkaar! Maar het ging heel goed, het is vooral mentaal zwaar en zeker als je zoals ik alleen maar rondjes door de straat loopt :D. Heb 11,5 rondje gelopen, dat is 5 km, in 35 minuten dus. Bijna 8,6 km per uur. Ben wel een beetje trots op mezelf! Wat wel heel grappig is, is dat als ik stop met rennen, mijn lichaam stopt, maar eigenlijk nog door zou willen gaan. Voelt heel gek. Morgen rustdag/bankhangavond, zaterdag overdag druk met van alles en eind van de middag/hele avond visite en zondagmiddag op visite. Ik denk maandag weer hardlopen.

9. MamavEsmee

snoopy..Wij hebben het zelfde doel volgens mij, een gezonde vitale mama! Die kramp was echt vervelend, maar mijn lijf is qua inspanning ook niets gewend. Had ooit wel verwacht dat het zou protesteren en dat gebeurde!;) Een steek in mijn zij komt door onregelmatig ademhalen en te snel van start gaan ( in mijn geval) die kramp? Wist ik het maar! Knap dat je 11,5 keer het zelfde rondje kunt lopen! :)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

#570 Yukl, 25 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2011
    Joepie de poepie, ik ben ook ziek :( En echt ziek, dat ben ik in tijden niet meer geweest! Zo niet tof :( Maar wel goed voor de lijn (haha inderdaad Trees) :D

Maar goed, ik heb gister dus moeten overslaan :( En zoals het er nu uit ziet gaat dit weekend ook niet lukken.

@ mamavesmee: gaat snel zeg, die laatste paar lessen van Evy! Vervelend is dat, als je kramp krijgt, heb ik ook wel eens gehad. Maar je hebt het prima opgelost vind ik!

@ maja: ben benieuwd hoe het dit weekend dan gaat met je knie!
    En ja, je kan vocht vast houden als je ongesteld bent! Hoeveel ben je aangekomen? Misschien moet je ook een griepje oplopen, verdwijnt je hongergevoel als sneeuw voor de zon! ;)

@ snoopy: wat is het einddoel van de tweede serie van Evy?
    En haha dat klinkt inderdaad lekker, zo'n apparaat wat even wat dicht brand :D Maar je hebt het overleefd gelukkig ;)
    Het ging goed op de opvang! Sterker nog, Pelle is er onwijs van opgeknapt! :) Hij slaapt af en toe weer wat langer (niet altijd hoor), en als hij wakker is, is hij een stuk vrolijker.

@ trees: beterschap! Bij jou is het woensdag begonnen toch? Pfoe, duurt dan ook alweer lang zat :(

11. MamavEsmee

Yukl.. Beterschap! Hopenlijk knap je snel weer op en krijgt je conditie een niet te dikke deuk.. Bedankt voor je complimentje, vond ook dat ik het prima had opgelost. Ben benieuwd of het morgen wel goed gaat met lopen.;)

12. Trees

Trees Niet meer actief

Helaas sinds dinsdag al, maar ik heb vandaag geen koorts meer (hooguit een lichte verhoging) en ben nog maar 7 keer naar de wc geweest. Vergeleken met ongeveer 30 keer per dag is het erg weinig ;). Ik ben alleen zo slap en sta al te hijgen als ik een trap oploop. Ik vrees met grote vrezen voor mijn conditie...

Wat fijn dat het met Pelle zo goed gaat op de opvang. Carmen begint al te lachen als ik haar 's ochtends wegbreng. Alle prikkels en stimuatie om haar heen, doen haar erg goed.

mamavanesmee hopelijk morgen geen kramp!

13. MamavEsmee

Trees.. Jeetje, de griep heeft je goed te pakken! Hopenlijk pak je het lopen straks vlot weer op. Zou zonde zijn als je een terugval hebt in je conditie! Al klinkt het niet best als je al hijgend boven aan de trap staat..;)

Vanmiddag als Esmee op bed ligt poging 2 van 8L-1W x 4.. ;)

Scheelt dat het leuke muziek was wat er werd gedraaid.

Moet soms ontzettend lachen om de muziek keuze van Evy.. 3 lessen geleden hoorde ik ineens een oud nummer van N'sync voorbij komen.. had echt een grijns op mijn gezicht!:D

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb hetzelfde bij het nummer van baywatch. Waan ik me weer helemaal in de nineties :D

Succes vanmiddag met lopen. Ik ben nog steeds aan de didderee :). Er wordt hier voornamelijk heel hard richting de wc gelopen ;).

15. MamavEsmee

Trees.. Baywatch zal ik 1 dezer dagen dan wel voorbij horen komen..:D Balen dat je nog steeds last van je buik hebt.. Nogmaals beterschap!:)

Jaaaaaaa... Heb de les uitgelopen. Je had niet moeten zien hoe..:) Dit keer geen kramp maar ontzettende steek in mijn buik..:( Mijn lijf is het blijkbaar niet helemaal eens met de inspanning die het moet leveren! Voelt ontzettend goed om over te zijn!

En heb voor het eerst 5 km gelopen..:D 5.19 km op precies te zijn..

Liep 8.4 km per uur.. Ben er tevreden mee!

16. MamavEsmee

Volgende les: 10L-1W-10L-1W-12L-2W.. HELP!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    MamavEsmee, komt goed ;)

Vanavond een soort intervaltraining, ben benieuwd!

18. MamavEsmee

Wat is interval?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik moet geloof ik eerst een warming up doen, dan hardlopen, wandelen en volgens mij ook stukjes sprinten (in ieder geval harder lopen dan ik normaal doe). Heel anders dan normaal in ieder geval, ben dus wel benieuwd.

Ik zit nu op de telefoon van mijn vriend te internetten, word er steeds handiger in! Maar kan dus niet echt op jullie reageren. Zijn nu onderweg van visite naar huis, straks weer druk met eten maken, eten, kindjes naar bed en dan lopen dus. Wordt flink plassen stampen ;)

20. MamavEsmee

Snoopy.. een gevarieerd lesje dus! KLinkt wel leuk.. Je bent i.d. nog druk alvorens je kunt gaan lopen.. Zie dat je al bijna 15 kg kwijt bent. Goed zeg!!:)

Deel Deze Pagina