Hi! Trees, nog steeds beterschap dan maar! De griep heeft je goed te pakken! Yukl, hoe is het nu met jou? Fijn dat het met Pelle goed gaat op de opvang! Het doel van de 2e serie van Evy is 10km. Maar ik vind de 5 km al behoorlijk pittig, al gaat het op zich wel prima. Hardlopen is gewoon zwaar . MamavEsmee, kan je misschien niet beter wat langzamer gaan lopen? Aangezien je toch wel last van steken en kramp hebt, misschien loop je gewoon te hard? En de stukken worden steeds langer, dus het wordt er niet bepaald makkelijker op. Maar het lijkt me ook wel lastig hoor, vaak is het tempo waarmee je begint te lopen het tempo waarin je het lekkerst loopt, maar je moet het natuurlijk wel goed vol kunnen houden. Net les 3 van serie 2 gelopen, was best pittig! Eerst opwarmen: 3 minuten joggen en met de armen zwaaien 1 minuut huppelen 3 minuten joggen en met de armen zwaaien 1 minuut huppelen Stretchen Toen 25 minuten hardlopen, waarin 4 keer een halve minuut versnellen. Daarbij begon het ook nog behoorlijk te regenen... Maar goed, het is weer gelukt, het ging ook best aardig, maar was wel zwaar! Het eerste wat mijn vriend zei toen ik thuis was: wat zie je er leuk uit zo! En hij meende het ook nog . Ik merk dat het echt zwaarder wordt, ik kan dus ook echt niet 1 rustdag hebben (wat betreft hardlopen) en dan weer gaan rennen, moet m'n lichaam dan echt wat rust geven wat dat betreft. Het is toch een hele prestatie van je lichaam (voor mijn lichaam in ieder geval ) Ik ga woensdag of donderdag weer lopen. Morgen niets, dinsdag steppen ofzo en dan dus weer lopen. En inderdaad al 15 kilo afgevallen! Ik merk dat het nu echt wel langzamer gaat de laatste loodjes (al vind ik dat nog aardig wat moet en ik ben ook echt nog niet tevreden, maar het is al een hele verbetering ). Nog 3,5 kilo dan zit ik op een gezond gewicht, dat is echt mijn eerste doel.
Snoopy.. Dat is denk ik ook mijn struikel blok. Nu het zwaarder begint te worden is mijn favo looptempo te hoog. Ik kan het wel voldhouden maar mijn lijf sputtert tegen. Heb genoeg " lucht" om te lopen dus dat is geen probleem. Maar vind ook wel dat Evy de minuten lopen ineens flink opschroeft. Van 8 ineens naar 10 en 12 minuten. De laaste kilo's gingen er bij mij ook het lastigst af. Had in eerste instantie bij mezelf het doel 72 kg gesteld. Maar ik ging niet lager als 75 kilo. Door het los te laten zit ik nu op 71-72 kilo.. In het weekend vaak wat zwaarder als op vrijdag! Misschien is het een idee om langzaamaan te gaan stabiliseren qua inname van de voeding. Dan kun je zien wat je lijf qua calorieen nodig heeft om goed te kunnen fuctioneren en op gewicht te blijven. Je hebt ook een pittige les gehad vanavond.. Je vent vind het dus leuk om je nat en vies terug te zien?! Knap dat je het hebt volgehouden. ****** Ik denk dat ik toch ga proberen om morgen vroeg te gaan lopen. En dan niet meteen als Esmee op de psz is maar eerst rustig met de honden uit ( kleine warming-up) daarna nog een banaantje eten en lopen. Denk dat mij benen dan al wat metertjes hebben gelopen en wat koolhydraatjes in mijn lijf dus genoeg brandstof om te lopen. Ga proberen om ook rustig te lopen. Ik zal het volhouden hoor!
Ik heb dat vaak ook hoor, dat ik wel genoeg lucht heb, maar mijn lijf tegensputtert, maar bij mij is het meer dat m'n lijf moe is zeg maar, verder geen pijntjes, gelukkig. Succes morgen! Hopelijk lukt het om lekker te lopen in een wat lager tempo. Ik had laatst gekeken en jouw bmi met 72 kg is hetzelfde als bij mij als ik 65 kg zou wegen. Ik zou het ook niet zo erg vinden om 68 kg te wegen, dat is in ieder geval onder de 70. Maar ik weeg nu nog bijna 74 kg, dat is gewoon echt nog te zwaar. Wat bedoel je met stabiliseren qua inname van mijn voeding? Ik eet nu gewoon genoeg en gezond en mijn idee was om dit de rest van mijn leven zo vol te houden, maar dan in het weekend wat lekkers en evt, de dag erna een balansdagje. Ik zou niet weten wat ik er nu nog aan kan doen, minder eten wil ik niet, meer eten lijkt me niet nodig. Tips zijn natuurlijk altijd welkom . Maar het kan ook best zijn dat het nu gewoon wat langzamer gaat en dat is op zich natuurlijk gewoon prima.
Snoopy.. Hoop ook dat ik het op een lager tempo beter kan volhouden. Betreft je voeding: Wat ik bedoel is dat je nu zo eet dat je afvalt. Op den duur moet je weer ' meer' gaan eten zodat je lijf op gewicht blijft.
Oh zo bedoel je dat. Maar ik eet niet echt weinig om af te vallen, ik eet aardig wat, ik ben gestopt met het vele snoepen, dat was bij mij echt het probleem. Dus wat ik nu eet, wil ik altijd blijven eten, maar dan af en toe (vaker dan nu) wat lekkers. Doe ik nu soms ook al hoor, gisteravond m&m's op en vanmiddag een stuk appeltaart. Nu val ik er dus van af, straks zal ik met dit eetpatroon op gewicht blijven. Tenminste, zo had ik het in gedachten Succes morgen! Ik ga zo douchen en m'n bedje in, morgen om 5:30 gaat de wekker weer!
Snoopy.. dan gaat het denk ik wel goed komen! Bij mij was de valkuil door ook weer te gaan snoepen. Want moest meer eten. Maar neem dan nu een extra boterham ipv toch een koek of snoep. Al neem ik dat in het weekend wel hoor! Moet wel leuk blijven he?! Trusten.. Je hebt een vroegertje morgen..
Mijn mp3tje was een beetje van slag. Heeft de lessen niet automatische op volgorde gezet. Dus les 21 was 15L-2W-15L-1 wandelen.. Die toch maar gelopen. En het ging wonderbaarlijk goed. Geen last van kramp en steken. Heb de wijze raad van snoopy opgevolgt en rustig begonnen en kwam vanzelf in de flow en voor ik het wist mocht ik wandelen.. En toen weer terug. 4,61 km gelopen in 33 minuten en dat is 8.2 km per uur!
Tweede Evy klinkt leuk! Beetje afwisseling houd je scherp. Jullie twee zijn goed aan het lopen (en ook het lijnen). Snoopy jij hebt ook een mooi doel. Je bruiloft! Ik voel me vandaag eindelijk weer beter. Ik heb weer eens een nacht normaal geslapen en ben een stuk minder slap. Heel misschien dat ik vanavond een stuk probeer te slapen?! Ik ga dan wel even een heel rustig lesje van Evy lopen. Straks op kinderopvangjacht. ik heb nieuwe opvang nodig na onze verhuizing, maar ik ben vreselijk kieskeurig. Ik heb zo weer twee afspraken staan, maar volgens wordt ook dit weer niks
TRees.. vanavond dus proberen een stukje te lopen. Hopenlijk gaat het goed. Je hebt de griep goed te pakken gehad he?! Jeetje zeg.. Het lopen gaat i.d. goed. Boven verwachting. Had verwacht dat ik het nooit zou volhouden maar het liep lekker.. ***** Zit vol energie, zo lekker!
Ik ben ook weer beter! Zondag eigenlijk al redelijk. Vandaag weer gelopen en gelukkig lukte mijn laatste schema van 9-9-9 nog. Alleen wel veel langzamer gelopen, maar dat vind ik niet zo'n ramp @ snoopy: haha, huppelen? Echt huppelen zeg maar? Ik zie het al voor me Ik zou me heel bekeken voelen denk ik Wat betreft het afvallen: ik ben er niet op die manier mee bezig, maar wel met op-mijn-eten-letten-en-minder-snoepen en ik merk ook dat het geen bal uit maakt voor mn kilo's, grrr. Ik blijf echt steken op dit gewicht. Kan nog steeds mijn oude broeken niet aan en daar baal ik van, omdat het de vorige keer wel makkelijk er af ging. Naja, misschien ben ik wel gewoon verwend en zal ik nu harder mn best moeten doen. Maar ik hoop nog steeds dat het mijn ongesteldheid is (de vorige keer afgelopen week heeft niet door gezet) @ mamavesmee: het tempo wat je de laatste keer hebt gelopen is heel netjes hoor! Ik zou proberen dat voorlopig aan te houden. En dan wellicht heeeel langzaam aan wat sneller gaan gedurende de komende weken, zolang het goed voelt. Je kunt ook prima wat rustiger starten en eventueel halverwege op een natuurlijke manier te versnellen als het goed voelt. @ trees: oei, KDV-jacht! Maar wel genoeg KDV's dus om op jacht te kunnen? Wij hadden gewoon geen keuze hier, ondanks dat er wel veel is. Maar goed, gelukkig wel een fijne getroffen, pfoe! Succes in ieder geval Wanneer gaan jullie nou verhuizen?
Yukl.. Fijn dat je weer beter bent en dat je 9-9-9 goed kon volhouden. Denk ook dat ik het snelle lopen een beetje moet laten loslaten. Versnellen kan altijd nog! Het is immers mijn doel om 15 april 5 km in 1x te lopen. Of dat nou in 45 minuten of 30 minuten is maakt geen fluit uit. **** Morgenvroeg weer lopen.. Loop dan dus 10-12-12. Ga even een leuke route bekijken.
Het lopen ging super.. Lekker rustig begonnen om een beetje op te warmen. Daarna mijn tempo wat opgehoogt. Geen steek of pijntjes.. 5,2 km gelopen in 36 minuten 8.7 km per uur.. Ben fier op mezelf! haha...
Oja.. De komende paar dagen niet lopen, morgen gaan mijn laatste 2 verstandskiezen er uit bij de kaakchirurg. 6 weken geleden zijn de andere 2 er al uit gegaan. Hopenlijk kan ik zondag een klein lesje lopen.
Hoe is het gegaan met je verstandskies mamavesmee? Netjes gelopen trouwens! Ik baal, want ik kan deze week een keer niet lopen Normaal zou ik gister gaan, maar toen was mijn man niet thuis. En vandaag kan ik ook niet. Dus dat wordt het weekend weer, maar dan heb ik dus wel 1 keer gemist, grrr. Naja, volgende week maar weer op het oude tempo verder.
Ik ben alweer ziek! Mijn weerstand is echt prut . Yukl baln dat je niet kan lopen. Ik merk dat direct aan mijn conditie. Hoe is dat bij jou? MvE hoe is het gegaan met je verstandskiezen. Ik hoop voor je dat je er weinig last van hebt.
Yukl.. Jammer dat je maar 2x kon lopen. Voelt toch beter als je of 3x per week of om de dag kunt lopen he?! Trees.. al weer ziek? Beterschap! @ verstandskiezen.. Dat wordt zondag niet lopen ben ik bang. De onderste kies wou er niet uit dus dat was een gerop en getrek. Uiteindelijk de kies doormidden moeten splijten en toen knapte de wortel ook nog af. Nu dus veel pijn en een dikke mond. Hoop woensdag weer te kunnen lopen.
Vanmiddag toch wezen lopen.Dit ging eigenlijk best heel lekker.. vriend en Esmee gingen met de auto naar het bos (2,8 km) ik lopend ( in 1x ) En weer terug ( 2km in een andere route in 1x).. In het bos zo'n 20 minuten gewandeld. Over 4,8 km 30.36 minuten gedaan.
Netjes mamavesmee! Je bent echt goed bezig! @ trees: jee, alweer ziek?! Beterschap! Wat heb je dit keer? Ik merk het wel wat aan mijn conditie inderdaad, maar eenmaal goed opgeknapt viel de schade wel mee. Hopelijk bij jou ook. Ik heb vanochtend ook gelopen. 18-10 (2 min wandelen tussendoor). Ik dacht dat dat de volgende stap in mijn schema was, blijk ik er 2 hebben overgeslagen (en iedere stap staat voor een week, oeps) Haha. Het was ook wel wat zwaar. Ik kreeg een enorme steek en kon daardoor nauwelijks meer vooruit.
Yukl.. Heb je dan maar mooi gedaan zeg! Ik heb vandaag voor het eerst 17 minuten aan 1 stuk gelopen en dit ging prima. Denk dat ik niet meer met Evy ga lopen. Ik ga gewoon lekker lopen met mijn mp3tje.. eigen muziekje op. Liep veel leuker! En neem dan mijn sporthorloge mee om de tijd op te nemen etc. Wil dinsdag-donderdag & zaterdag lopen. Ga dinsdag 20 minuten en 10 minuten lopen. Donderdag nog een keer en wil dan kijken of ik zaterdag 30 minuten aan 1 stuk kan lopen.
Buh vanochtend gelopen en ik kreeg na ongeveer 7 minuten een enorme steek waardoor ik met 9 minuten het hardlopen gewoon heb moeten afbreken! Het was gewoon niet te doen en het ging ook niet meer weg... Gefrustreerd mijn moeder opgebeld, want zo is het hardlopen geen bal aan. Zij noemde dat ik misschien een spiertje heb verrekt daar en ik denk dat ze gelijk heeft. Ik voel het nog steeds namelijk op dezelfde plek en het was ook de plek waar ik zondag last van had (toen ik ook bijna niet meer vooruit kwam, maar dat was gelukkig pas op het einde). Ik hoop maar dat het snel weg gaat Wat is het trouwens rustig hier