Hardloop kluppie

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Joehoe.. ik ben er wel!:D

Yukl.. balen zeg! Heb je de motivatie om te lopen werkt je lijf niet mee!:x Fijn dat je dan een moeder hebt die er verstand van heeft. En wat moet je nu doen?

Zojuist lekker gelopen. Zou eigenlijk 20-10 met 1 minuutje wandelen tussen door doen. Maar ik ging zo lekker dat ik maar ben doorgelopen. Totaal van 30.35 minuten gelopen. En hierin 4,55 km afgelegt. ( 8.9 km per uur)

Lekker rustig aan begonnen, daarna kwam ik in een goed looptempo wat ik vast heb kunnen houden. Ben best trots op mezelf!:D

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wow wat knap zeg mamavesmee! Je hebt gewoon je doel al gehaald! Snel zeg!!! Ben wel een beetje jaloers hoor :D Hier zit dat er echt nog niet in :(

Mja mijn moeder zei dat ik het moet masseren. Maar je buik masseren voelt een beetje gek. Heb niet het idee dat het helpt ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi!

Ik ben er wel! Even geen puf gehad om te schrijven, heb ook niet erg bewust meegelezen ook.

Yukl, balen van je blessure, hoop dat je er snel vanaf bent! Het is zo balen als je lekker bezig bent en door zoiets even rust moet nemen.

MamavEsmee, jij hebt lekker gelopen zeg! Ik zit er ook aan te denken om te stoppen met Evy en met m'n eigen muziek te lopen. Ben niet zo te spreken over haar muziekkeuze, vooral de 2e serie niet. Redelijk rustige, voor mij onbekende nummers met een raar ritme, loopt niet lekker. Maar moet eerst even wat muziek downloaden dan, dus tot die tijd doe ik het maar met Evy.

Ik heb een paar dipdagjes gehad, rond hardlopen en afvallen enzo, viel een tijdje niets af, maar van het weekend weer goed begonnen met gezond eten en hardlopen, gisteren ook weer gelopen en dit keer niet rondjes door de straat, maar door de wijk (durfde het toch aan ;)). Dat liep een stuk lekkerder! Ik moest 36 minuten achter elkaar lopen, maar heb er 38 gelopen, ging echt lekker. Ik ga nu om de dag lopen, die kilo's moeten er toch echt af en het gaat echt lekker. Ik verheug me er zo op dat het straks om 20 uur nog licht is, kan ik nog veel leukere routes lopen.

4. MamavEsmee

Snoopy.. Ik kan je aanraden om met eigen muziek te lopen. Ik loop veel beter met mijn eigen muziek op. Balen dat het met afvallen/bewegen even niet zo goed ging. Fijn dat je het toch weer goed hebt kunnen oppakken.

Heb me aangemeld op runnersworld en daar kun je een eigen logboek bij houden. Je looptijden etc staan dan in een grafiek. Best grappig! Ook kan je weers omstandigheden etc invoeren.

Welke muziek vinden jullie lekker om op te lopen?

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mamavesmee: handig is dat! Mijn moeder heeft een hartslagmeter van garmin (met gps ingebouwd) en haar hartslagmeter stuurt alle gegevens automatisch naar een website. Heel gaaf! Maar is wel behoorlijk prijzig zo'n hartslagmeter. Ik geloof dat die van haar zo'n 250 euro heeft gekost. Maar ze zijn er ook wel goedkoper geloof ik.

@ snoopy: wat vervelend dat je even een dip had! Maar fijn dat je er weer uit bent :D Het blijft echt al lang licht he? Heerlijk! Nog ruim een week en dan wordt de klok verzet geloof ik.

@ muziek: ik heb verschillende soorten muziek in mijn lijst staan. Ik hou wel van urban en heb oa dj chuckie, partysquad en timbaland in mijn lijst staan. Maar ook angie stone. En banquet van bloc party vind ik ook leuk lopen. Wisselend dus ;)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Net weer 18-10 gelopen en het ging gelukkig goed. Geen steek gehad, hooguit een zeurend gevoel in de laatste 5 minuten. 8,14 km/u gelopen. En een nieuwe route ontdekt die best leuk is!

7. MamavEsmee

Yukl.. Je looptempo gaat lekker omhoog! Goed zeg! Fijn dat je een leuk looprondje hebt gevonden, ik denk dat ik vanavond het zelfde rondje ga lopen als dinsdag. Had al het 1 en ander gelezen over een Garmin maar laten we eerst maar eens jaartje verder zijn voordat ik zoiets aanschaf. Je hebt i.d. wisselende muziek, wel lekkere muziek!:) Ik houd vooral van up-tempo en lekkere pop & r&b.. Net mijn mp3tje even volgezet.

Vanavond dus weer 30 minuten achter 1 lopen.

8. MamavEsmee

Ik kom even balen hoor! :x

Bah bah bah.. Heb helemaal niet lekker gelopen.

Stap het stoepje af en ga iets door mijn enkel. Kon tijdens het lopen niet in de " flow" komen.. Het waaide ook vreselijk.Mijn mp3 liep vast & tot slot was ik na 15 minuten lopen helemaal op. Het nog kunnen rekken tot 20 minuten. Toen 1 minuut gewandeld en toen nog 6,5 minuut naar huis toe gelopen.

Net even gekeken naar de tijd en het aantal km. Ben veel te hard van start gegaan ben ik bang. Heb in 27.35 minuten 4.29 km afgelegt en dat is 9.3 km per uur. Zaterdag dus maar iets langzamer beginnen.;)

Maar kwam heerlijk zwetend thuis, net lekker gedouched en yoghurt met muesli op. Voel me wel voldaan!;)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha yoghurt met muesli op. Ik heb alweer zo'n 6 paaseitjes achter mn kiezen :)

Wat balen dat het niet goed ging mamavesmee! Je hebt inderdaad behoorlijk snel gelopen, ook al voelde het alsof het niet meer ging. Ik hoop voor je dat het de volgende keer beter gaat!
    Woon jij trouwens in de buurt van Enschede? En ken je de stad een beetje?

10. MamavEsmee

Woon in Nijverdal maar kom wel regelmatig in Enschede. Ga je een weekendje weg?!

Had niet zo heel veel gegeten dus yoghurt met wat muesli is dan wel lekker na het lopen. Paaseitjes is ook lekker!:D Waarom willen die kilo's er nou niet af he?!:p

Ik weet dat als ik te snel begin ik het niet volhoud.. Maar ben zo enthousiast.:) Vond de route ook niet zo leuk trouwens.. Maar weet niet zo goed waar ik dan wel heen moet ( klein dorp).

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mamavesmee: ja een leuke route is belangrijk he? Ik probeer ook mijn route zoveel mogelijk te varieren, dan blijft het veel boeiender.
    Mijn man gaat heel misschien solliciteren op een functie in munster in Duitsland. En aangezien ik niet in Duitsland wil wonen, zouden we dan naar Enschede moeten verhuizen. Vandaar :) Is dat wat denk je, Enschede?

12. MamavEsmee

Enschede is leuk hoor Yukl. Niet alleen de stad maar ook qua groen is het mooi daar! Ik ben geen stad gewend, maar als ik moest kiezen zou mijn voorkeur wel Enschede zijn. Al is Oldenzaal ook wel leuk ( iets kleiner)

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hallo!

Hier ook nog een fanatieke hardloopster :D Kom morgen even wat uitgebreider reageren, voel me nu echt niet lekker.

Fijne avond!

14. MamavEsmee

Vanmiddag weer lekker wezen hardlopen, in een shirtje met korte mouw!:D Wow wat een heerlijk weertje.

Vergeleken met de vorige keer zat ik er dit keer lekker in. Kon goed tempo houden. Vanaf 20 minuten wat het doorbijten. Eerst een doel gesteld tot 25 minuten en toch de 30 kunnen halen. Ben trots!:D Daarna 2 minuten gewandeld en nog 4,5 minuut naar huis gelopen.

Totaal: 36.37 minuten & 5.69 km gelopen. 9.3 km per uur!:)

Ik begin te snappen dat het lopen je een ontzettende kick kan geven. Alleen die rooie boei vind ik iets minder!:)

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb vandaag gelopen met mijn onderbuurvrouw. Maar haar conditie is overduidelijk beter dan die van mij. We gingen enorm hard van start, ik denk zo'n 12 km/u. Dat hield ik dus echt niet vol he :$ Met 9 minuten MOEST ik stoppen en daarna hebben we nog eens 2 keer 5 minuten gelopen, ofzo. Ik trok het gewoon echt niet. Tjeez ;) Ben blij dat ze doordeweeks niet met me mee kan :p

En het stomme is, ze is 16 weken zwanger haha. Belachelijk gewoon ;) Maar goed, ze heeft niet zoals ik 2,5 jaar niet gesport. Ze hockeyt fanatiek.

@ mamavesmee: jij bent weer super goed gelopen! Je mag trots zijn op jezelf :D
    Ik twijfel heel erg over Enschede. Mijn indruk is namelijk dat de werkgelegenheid er nogal bagger is, zeker binnen mijn vakgebied. En ik heb gelezen dat het 1 van de armste gemeente van Nederland is :$ Dat vind ik ook niet zo tof... Ik woon nu tussen de juppen/2verdieners/hoogopgeleiden en dat vind ik prettig. Het beangstigt me of ik dan wel kan aarden daar. Maar misschien heb ik er een totaal verkeerde kijk op?
    Pff vind het zo moeilijk! Ik wil niet verpienteren daar... Een leuke baan vinden is toch wel een must. En leuke vriendschappen opdoen ook... Want we kennen echt helemaal niemand in de buurt. Mijn ouders wonen het dichtst bij en dat is 1 uur en 20 minuten rijden...

16. MamavEsmee

Yukl.. Wow 12 km per uur is ook wel erg hard! :$ De volgende keer dus maar alleen?;)

Betreft Enschede. Als het je niet aanstaat moet je het niet doen hoor! Heb je al een beetje gekeken wat er nu aan vacatures etc in je vakgebied is? Wat dacht je van Zutphen of Haaksbergen?

17. MamavEsmee

Gisteren ook gelopen maar kon het niet laten vanavond.

Vandaag overdag gewerkt, daarna de belastingaangifte zover klaar gemaakt dat het belastingmannetje het inorde maakt en toen dacht ik.. Zal ik nog lekker even gaan lopen.

Rondje van 3,5 km uitgezet en op flink tempo gelopen. Heb er 21.19 minuten over gedaan. 10 L- 1W- 5L-1W-4.19L

Nu 2 daagjes rust en woensdag voor 30 minuutjes achter elkaar.

18. MamavEsmee

Wil verder gaan trainen voor 10 km lopen. En heb een mooi schema gevonden.

Ga van de week nog 2x 20 minuten lopen met 3 minuten wandelen tussendoor.

Dan 1x 30 minuten lopen achtereen..

De week er op 4x 10 minuten met 1 minuut wandelen tussen door.

Over 4 weken is de City run al.

Yukl.. Mocht jij andere trainingstips voor mij hebben dan hoor ik die graag!!:)

19. Trees

Trees Niet meer actief

Kunnen jullie mij een hele HARDE schop onder mijn kont verkopen?

Ik ben al een week griepvrij, maar heb nog steeds niet gelopen. Ik ben helemaal uit het ritme.

Vanavond ga ik het echt weer oppakken (en dat zeg ik al de hele week :))

20. MamavEsmee

*kick* veel plezier met lopen Trees!

Deel Deze Pagina