Hardloop kluppie

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Yukl.. Hopenlijk vlot de verkoop van jullie huidige huis dan snel. En waar heb jij gesolliciteerd? Je mannetje is wel erg gewilt he? Heeft hij een baan waarin hij een bepaalde expertise heeft?

Betreft het lopen.. Alleen maar goed dat je langzaam gaat lopen wanneer het niet gaat. Ik begin ook 9-10 keer veel te snel en moet me er echt van bewust worden. Afgelopen keer begon ik ook te snel en had na 5 minuten een steek. Het 2e blok lopen veel rustiger begonnen en toen was het ok. Liever langzaam je minuten uitlopen dan halverwege moeten stoppen omdat je te snel ging.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi!

Even een teken van leven van mij, ben wel aan het lopen geweest, maar erg weinig op het forum. Dacht dat ik een kleine blessure had, had namelijk last van mij scheenbeen/pees. Maar een dag later zag ik daar een blauwe plek, dus waarschijnlijk gewoon gestoten (doe ik tig keer per dag ;)) en daardoor pijn. Heb het rustig aan gedaan met lopen (steppen wel gedaan, ging wel goed) en vandaag dus weer gelopen. Had Mytracks op de Smartphone van m'n vriend aangezet, heb in 30 minuten 4,85 km gelopen :). Ging ook erg lekker. Volgende keer weer wat langer lopen, ik denk zo'n 40 minuten. Loop nu met de radio, loopt een stuk beter dan met Evy en conditie heb ik nu inmiddels wel :). Met m'n scheenbeen ging het gelukkig goed, ik voelde het een heel klein beetje, maar er zit ook nog een kleine blauwe plek.

Eva is de afgelopen dagen erg ziek geweest met hoge koorts. Veel hoesten, overgeven en toen dat over was bleef ze klagen over pijn in haar keel en in haar buik en bleef de hoge koorts. Zaterdagmiddag bij de huisartsenpost konden ze niets vinden, vandaag had ze nog steeds hoge koorts (bijna 41 graden) en bij de huisarts geweest, bleek het toch een oorontsteking te zijn. Na de eerste dosis antibiotica was ze alweer bijna de oude! Alleen wel 100x bijdehanter, ook erg vermoeiend, maar ook wel heel erg grappig en 100x leuker dan een ziek meisje! Lisa is ook weer helemaal blij, haar grote zus doet weer normaal tegen haar. Waren 4 pittige dagen hier met 2 meisjes die flink van slag waren. Morgen even bijkomen en woensdag is Lisa jarig!

MamavEsmee, jij gaat ook erg goed zeg! Wel erg lekker dat jij vaak overdag kan rennen. Maar komende weekend zomertijd, betekent dat ik in ieder geval kan rennen als het licht is, scheelt al heel wat.

Yukl, succes met alles! Is toch een hele stap. Sommige rompslomp eromheen is niet zo leuk inderdaad, aan de andere kant is iets nieuws ook wel weer leuk. Vind ik tenminste altijd wel, zijn ook leuke dingen om te plannen en een nieuwe omgeving vind ik ook wel spannend (op een fijne manier). Moet zeggen dat ik nu met kinderen het liefste blijf zitten waar ik zit. Lekker veilig voor mezelf en de kinderen :). Maar ik vind jullie avontuur wel spannend en leuk klinken :)

Trees, las dat jij ook weer aan het rennen bent, goed zo! Motiveert toch wel, zo'n clubje.

Verder niet echt iets onthouden, sorry :). Zometeen kolven (1 van de laatste keren!), douchen en naar bed.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mamavesmee: Ja ik moet inderdaad ook niet te enthousiast van start. Al krijg ik ook steken als ik te langzaam ga haha. Dus het is echt zoeken naar het juiste ritme, best lastig.
    Mijn man is onderzoeker, binnen de psychologische methodenleer. Methodologen zijn er niet zoveel inderdaad, en hij is ook goed in wat hij doet. Veel publicaties. Deze positie is een leerstoel, dan krijgt hij dus de titel professor. :)
    Ik ga waarschijnlijk solliciteren voor een overheids traineeship (regio twente). Wel fulltime (36 uur) maar volgens de gene met wie ik contact heb gehad, is deels thuiswerken mogelijk. Ik wil in ieder geval mijn mamadag behouden, dus dat moet wel lukken denk ik.

@ snoopy: wat vervelend dat Eva ziek was! Gelukkig is ze alweer aan het opknappen. Toch vervelend voor die hummeltjes als ze ziek zijn. Gelukkig geen blessure aan je scheenbeen trouwens. Ik heb daar echt enorm lang mee getobt.
    Ik snap je trouwens wel dat je het liefst blijft zitten waar je zit. Dat heb ik namelijk ook en daarom komt deze vacature op het juiste moment. We zullen namelijk hoe dan ook in de toekomst moeten verkassen omdat mijn man binnen zijn afdeling niet kan doorgroeien. Maar de hoogleraarposities zijn niet voor het oprapen, dus dat is echt afwachten totdat er wat voorbij komt en met name waar. Het kan overal zijn! Dus als hij deze krijgt, is het echt ideaal, want de kinderen gaan nog niet naar de basisschool. En dan kunnen we dus definitief gaan settelen :) (er vanuit gaande dat mijn man het naar zijn zin zal hebben) Ik hoop dus dat hij wordt aangenomen, spannend. :)

4. MamavEsmee

Snoopy.. Fijn dat het enkel een blauwe plek bleek. Al kunnen die ook gemeen zeer doen.:( En jij loopt ook op best hoog tempo. Knap zeg! Jij al een loopwedstrijdje op het oog? Ja, ik kan op maandag en woensdagochtend evt hardlopen als ik zou willen ( dan gaan Esmee naar de psz , mits ik niet werk) En op vrijdagmiddag is mijn vriend vrij dus loop ik ook 9-10 keer. Ideaal.

Yukl.. Klinkt allemaal erg intressant! Hopenlijk wordt jullie avontuur succesvol. Het is een kans die je niet moet laten schieten!!! Ook een steek wanneer je te langzaam loopt. Loop je met hartslagmeter? Misschien heb je daar wat aan?

Vandaag dus nog een extra dagje rust. Hebben mijn benen ook wel nodig..:)

5. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    @ Trees: he dat is een goede. er zit een runnerswinkel in de buurt... toch maar eens gaan kijken

@ Iedereen: hallo en bedankt voor het welkom

@ rennen: doe mijn training van vorige week nog maar eens. met al die ziekte hier in huis kwam ik nergens aan toe. dus vandaag maar weer een 15 (3)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Maidin een analyse bij een runnerswinkel is erg fijn. Ze nemen je manier van lopen op met een camera. Hou dus rekening met je kledingkeuze ;). Minirokjes en een groot decollete zijn niet handig :D.

Snoopy klinkt als een paar zware dagen bij jullie. Erg vermoeiend en zielig dat Eva zo ziek was. Veel plezier morgen met de verjaardag!

Yukl spannende plannen daar. Zal een hele verandering worden van Amsterdam naar Enschede. Als je verhuistips nodig hebt. ik ben inmiddels een expert. Volgende maand vindt verhuizing nummer 8 binnen 11 jaar plaats :).

Mve ik ga even je tip om de afstand uit te rekenen proberen. Klinkt in ieder geval een stuk beter. Hou je met uitrekenen ook rekening met stretchen enzo?

Ik heb gisteren echt heerlijk gerend en het was superweer. Ik had les 18 van Evy gelopen, maar dan wel op geheel eigen wijze ;). Ik heb tijdens de looppauze doorgerend en heb uiteindelijk gelopen 2-4-24.

7. MamavEsmee

Trees.. Ik loop niet uit en doe niet aan stretchen. Heb nooit ergens last van dus zelf wel oké zijn. Koud stretchen is trouwens slecht voor je spieren.;) Inmiddels een route uitgerekend?

Maidin.. Hoe ging het lopen gisteren? Iedereen in huis weer opgeknapt?

Vanmorgen kon ik onverwachts eerder weg op het werk doordat een gesprek uit viel dus vanochtend al wezen lopen ( Esmee was op de psz)

5 km achter elkaar gelopen in 30.59.. De laatste 2 minuten flink gas bij gedaan maar kon het niet redden. Was helemaal op! Wel heerlijk voldaan.

Viel me nog mee hoe ik heb gelopen. Na een slaapdienst vanaf gisteren 15.00 en 3,5 uur slaap.:D

Oja.. 9.85 km per uur gelopen!:) Wat zou Evy fier op me zijn.:D

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben ook zeer fier op u :D

Nee nog niks uitgerekend (vanavond?). Ik stretch na 5 minuten lopen ;) en op het einde.

Ik heb hier een heel zielig en huilerig kindje :( .

9. MamavEsmee

Trees.. Oke, dus dan heb je er al 5 minuten opzitten. Ik zou dan na 5 minuten pas gaan rekenen. En bedankt, ben ook fier op mezelf.:D Ik had nooit gedacht dat ik 5 km achter elkaar zou kunnen hardlopen en al bijna op 10km per uur.:)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik kom even motivatie opdoen hier, heb nog niet hardgelopen.
    Ook ontzettend druk met van alles en nog wat. Net als Yukl verhuisplannen en we zetten volgende week ws ons huis in de verkoop. Hebben al een leuke andere gezien dus allemaal erg spannend. Ben ook druk met werk zoeken (deze baan stopt per 1 april) en zit erover na te denken om vrijwillig aan het werk te gaan ergens om ervaring op te doen.

Yukl, mega spannend allemaal! Wou je nog pb-en, maar ik lees hier ook al veel:) Voor meer leuke nieuwtjes, mijn pb staat open:D

Snoopy, fijn dat Eva weer beter is. Sneu he als ze zo ziek zijn.. En het sloopt jezelf ook zo.

Trees, je humpie weer wat beter te spreken?

Ik vind de hardlopers echt stoer! (om ook nog even wat inhoudelijks over dit topic te noemen:D)

11. MamavEsmee

#651 MamavEsmee, 25 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2011
    Maja.. Jammer dat je in je drukke schema geen gaatje hebt om even lekker te gaan lopen!;)

Vanmiddag ga ik mijn 5 km rondje doen. Eerst 5 minuten warm lopen en daarna 2 minuten hoog tempo, 1 minuut loop ik 7x en dan 5 minuten naar huis uitlopen. ( 8-9 km per uur)

( interval om snelheid te trainen)

12. MamavEsmee

Nou, dat ging voor geen meter. Na 2x proberen maar gewoon op het zelfde tempo blijven lopen. Eenmaal weer in het ritme ging het lekker.

Heb een rondje van 5140 meter gelopen in 30.22 Dat is 10,15 km per uur!:D De snelheid komt ook wel zonder interval training.;)

Ga zondag een " duurloopje dan van 50 minuten. Moet alleen nog even een leuke route uitzetten.:)

13. Trees

Trees Niet meer actief

Zo ben ik aan mijn huidige baan gekomen. Mezelf vrijwillig aangeboden, maar dan wel in ruil voor een stagevergoeding en supervisie. Ik hou nog steeds mijn oren en ogen open of er hier iets vrijkomt, maar het loopt niet bepaald storm met vacatures ;)

Blijf je in de stad? Spannend verhuizen! Onze verhuisdatum komt ook erg snel dichterbij. Wij verhuizen eind april.

Mamavanesmee meer dan 10 km per uur!! Over stoer gesproken. Dat is pas stoer :D. Wat is nu je doel?

---

Ik ga vanavond of morgenochtend lopen. Ik denk morgen, want ik ben nogal moe.

14. MamavEsmee

Trees.. Stoer he?!:cool::D Mijn aankomende doel is de cityrun in Hardenberg in een mooie tijd neerzetten. Ik loop samen met een collega en heb geen flauw idee wat haar tempo is. Ga toch wel voor onder de 31 minuten hoor!;) Daarna is mijn volgende doel 10 km lopen. De cityrun is over 3 weken. Wil de komende weken dus gebruiken om sneller te lopen op de 5 km ( 2x per week) en 1x per week een duurloopje van 45 minuten of langer. Heb dat voor zondag in de planning. En wil dan eigenlijk wel kijken of ik dat kan doen door eerst 35 minuten hard te lopen ( dus de looptijd achter elkaar opbouwen ) dan een wandel pauze van 3 minuten en dan nog 12 minuten en dan heb ik 50 minuten gelopen. Is denk ik een hele trim!:) Heb er wel zin in!:D

En??? Vanavond toch nog wezen lopen?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi!

Ff snel op de telefoon van m'n vriend. Heb vanavond weer gelopen, wilde eigenlijk zo'n 35 minuten lopen, maar had erg last van mijn darmen, dus was het na 31 minuten wel zat (en was blij dat ik thuis naar de wc kon). Heb in 31 minuten 4,5 km gelopen, vond ik nog best netjes, is ook inclusief zoeken naar een andere radiozender. Ga zo ff douchen en daarna nog ff xfactor kijken. Ik ga misschien zondagochtend weer lopen, krijgen ook nog visite morgen en overmprgen.

16. MamavEsmee

Snoopy.. Lastig als tijdens het lopen je darmen of blaas gaan opspelen. I.d. netjes gelopen. Heb je het bewegen/afvallen weer een beetje kunnen oppakken? Eva inmiddels weer helemaal opgeknapt?

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mamavesmee: wow, vet goed bezig!! En jeetje zeg, trek je dat al, zo lang hardlopen achter elkaar? Ontzettend knap! Ik doe het je nog niet na hoor!

@ trees: wauw, jij hebt wel ervaring in verhuizen inderdaad :D Als je een geniale tip hebt, wil ik die altijd weten ;) Ik vind verhuizen leuk, zolang er mannen zijn die de dozen inpakken en sjouwen ;) Maar een nieuwe woning etc. plus het opnieuw inrichten vind ik wel leuk. Nadeel is alleen dat we waarschijnlijk tijdelijk moeten gaan huren en dat vind ik dan weer helemaal niets. Niet de tijd om me te kunnen settelen en ik vind het zonde om dan ook maar een cent uit te geven aan zo'n woning. Bijvoorbeeld gordijnen: die kosten vaak vreselijk veel geld en je kunt eigenlijk niet zonder. Maar dan moeten we dus voor een paar maanden een hele woning aankleden?! Pffft.

@ maja: kan me voorstellen dat het hardlopen nu even niet zo lukt met je baan. Ik kom er ook minder aan toe nu ik zo druk ben. Probeer het wel vol te houden, want ik vind het zonde als het opbouwen dan weer teniet wordt gedaan.

@ snoopy: ik heb dat ook vaak, dat mijn darmen erg beginnen op te spelen door het rennen. Irritant is dat. Heb ook al 1,5 week last van dunne ontlasting, en dat is ook niet zo prettig met hardlopen. Maar je hebt wel een nette snelheid neergezet vind ik :)

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb vandaag weer gelopen. Heb inmiddels 3 keer 30 minuten achter elkaar gelopen (allen met dezelfde snelheid van ongeveer 8,2 km/u), maar vandaag lukte het niet. Na 20 minuten heb ik een minuut gewandeld en toen nog met moeite de 30 minuten vol gemaakt. Weer 8,2 km/u. Ik merk niet echt vooruitgang de laatste tijd en ik blijf maar last houden van steken. Ontzettend irritant en vreselijk demotiverend.

19. MamavEsmee

Yukl.. Wat ontzettend balen dat de steken & daardoor het niet vol kunnen houden je zo demotiveren. Sporten moet wel leuk zijn he? Misschien toch wat vaker een wandelpauze in lassen? En kan het zijn dat je door het weer leren etc je lijf gewoon even geen energie heeft om te lopen?

Vanmorgen meteen na het ontbijt lekker wezen lopen.

Kon het erg goed volhouden, rustig begonnen. En uiteindelijk 40 minuten achter een hardgelopen op een gemiddelde snelheid van 9.4 km per uur.

Had de laatste km naar huis nog best kunnen hardlopen maar wil mijn benen niet over belasten. Dus 2 minuten gewandeld en nog 3 minuutjes naar huis gelopen. Heb heerlijk gezweet en was voldaan!

Had voordat ik ging lopen 2 volkorenboterhammen met appelstroop en koffie gehad. Dat doe ik NOOIT weer. Moest na 10 minuten al giga naar het toilet.

De volgende keer maar een banaan en wat yoghurt als ik s'ochtends loop. :D

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    #660 Snoopy1979, 27 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2011
    Hi!

Ik zit weer eens op de telefoon van mijn vriend, hij zit een film te kijken op de laptop, maar ik ga eens een wat langer stukje typen, moet toch oefenen, over een paar maandjes is het mijn telefoon :).

Yukl, balen dat het lopen niet zo lekker gaat, is echt vervelend, wel knap dat je toch telkens gaat. Je het ook wel veel dingen aan je hoofd en natuurlijk ook nog 2 kindjes, vreet toch ook energie.
    Over eerst huren, hopelijk kan je wat van de vorige bewoners overnemen, toen wij uit ons huurhuis gingen lieten wij alle luxaflex hangen, maar daar moet je maar net geluk mee hebben. En anders misschien marktplaats?

MamavEsmee, goed bezig hoor! Ik heb net ook weer gelopen en ik liep ook 9,4 km per uur! Ik vond Jou zo snel, wist niet dat ik dus ook zo snel loop nu ;). Ik heb in 32 minuten precies 5 km gelopen, had het rondje van tevoren bedacht, maar wist niet hoe lang het was. Loop het vaak met de kinderen, best nog een aardig rondje dus. En heb dus in het licht gelopen en wat meer afgelegen, was heerlijk! Kinderen lagen er hier zonder problemen gewoon om 19:15 in, maar dan wel zomertijd. Ging heel soepel dus, die omschakeling.
    Bewegen en afvallen gaat goed, ik sport zo'n 4x per week en er moet nog zo'n 4,8 kg af. Zit nu in ieder geval op een gezond gewicht en krijg veel complimenten, erg leuk!

Zo, toch een heel stuk getypt!

Deel Deze Pagina