Hardloop kluppie

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maidin

Maidin VIP lid

Jan 24, 2008
    8,121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    zwaai... hardlopen gaat moeilijk met een ziekenboeg... deze week weer lekker aan de gang...

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Snoopy.. Fijn dat het afvallen en bewegen weer lekker gaat na even in een dipje te hebben gezeten. En jij hebt het tempo er ook lekker in. Je merkt eigenlijk niet eens dat je zo " hard" gaat he? Ik heb nu een fijn loop rondje van 5km en 7km. Weet nu na een aantal keren op welk punt ik ongeveer qua tijd zit. Merk dat ik steeds iets sneller ga. Motiveerd om door te zetten! Heb jij een doel?

Maidin.. Jeetje, nog steeds ziekte bij jullie?

Die 40 minuten achter elkaar zijn denk ik te veel van het goede geweest. Heb nu " last" van mijn rechter enkel. Kan er op lopen en de pijn is niet constant maar het is wel gevoelig en ook als ik zit voel ik de pijn soms. Hopenlijk is het morgen beter anders even met de dokter/fysio bellen.;)

3. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    Hoi dames, ik zou me graag bij jullie klubbie willen voegen.
    Sinds vorige week ben ik gestart met hardlopen.
    Ik heb via hardloopmuziek.com muziek gedownload.
    Afgelopen week 3x gelopen een sessie van 4x 1 min. lopen 2 min. wandelen.
    Ga nu een sessie dan van 2 min. lopen en 2 min. wandelen.
    Mijn doel is de 7 klm van de city run in almere.
    Daarna zien we wel verder.
    Tot nu toe vind ik het nog helemaal super. De spierpijn viel ook best mee.

Zal snel bij lezen.
    Fijne avond en voor degene die gaan kopen vanavond veel succes.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen dames!

Ook ik doe nog steeds aan hardlopen maar heb het tegenwoordig behoorlijk druk dus klets niet in alle topics meer actief mee. Meestal lees ik even bij op mijn Iphone en denk ik reageer straks wel op de laptop maar dat gebeurd dan weer niet... Ach, als ik mijn afstudeerplan straks af heb zal het allemaal een stuk minder hectisch worden...
    Wat betreft hardlopen; Ik loop om de dag en het gaat nog steeds hartstikke goed :D Ik loop een vaste route naar het andere dorp; 22 min heen hardlopen, 5 minuten lopen naar het fietspad en dan weer 22 min terug hardlopen en dan nog een paar min uitlopen naar huis... Gaat erg goed :) Ik heb al een tijdje niet meer bijgehouden op me Nike kit maar zal dat morgen weer eens gaan doen.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Goed bezig Elena! Wat een lange ruk al!

@ gyino: welkom! Mooi streven die 7 km :) Wanneer is dat?

@ mamavesmee: hoe gaat het nu met je enkel?

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ snoopy: haha ik vind het wel knap hoor dat je zo'n lang bericht met je telefoon weet te typen :D
    Jij loopt inmiddels ook een lekker tempo zeg :) Goed bezig!
    En ja, ik hoop inderdaad dat we de aankleding van de vorige bewoners kunnen overnemen. Anders wordt het zo'n gedoe!

7. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    @MamavEsmee; Flink balen van je enkel he :x Volgende week dan maar rustig aan doen he anders zit je weer thuis...

@Yuk; Loop jij nog in alle hectiek met de verhuizing en studie en 2 kindjes?

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn moeder denkt dat ik een verkeerde ademhalingstechniek heb tijdens het lopen en daarom dus die steken krijg. Ik kan dan vaak ook van de pijn niet meer inademen als het echt erg is. Ik denk dat ze gelijk heeft, omdat het niet aan eten gerelateerd is, niet aan het tijdstip, niet aan mn snelheid en ook niet qua plek (de steken zitten overal). Maar wat ik daar dan precies aan moet doen :( Dat wist mijn moeder ook niet zo snel... ;) Ik probeer er wel al op te letten, maar het lukt niet zo goed. Er moet wel snel wat veranderen, want het lopen is momenteel echt niet leuk. Qua energie kan ik veel meer aan, maar het doet dan gewoon zo'n zeer, dat ik op een gegeven moment echt niet meer kan hardlopen. Blegh. Maar goed, ik geef het nog niet op ;)

9. MamavEsmee

Elena.. Je loopt dus zo'n 45 minuten. Knap zeg!

Yukl.. Hoe gaat jou het hardlopen op het moment? Met mijn enkel is het niet goed. Heb 2 dagen rust genomen, woensdagmorgen weer gelopen en ben er na +/- 20 minuten door heen gegaan. Had al wel zo'n 10 minuutjes een pijnlijke enkel. Gistermiddag naar de huisarts geweest en heb een spiertje verrekt en mijn enkel was wat verdikt. Nu dus een week rust. *baal* :x

10. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    MamavEsmee; Ja klopt, maar loop niet de hele tijd op de top van mijn kunnen hoor ;) Er zijn ook af en toe wat stukjes dat ik bijna aan het joggen ben om het vol te kunnen houden :)

Doel jullie trouwens ook rek en strek oefeningen?

11. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    Even kijken of ik het nog allemaal weet. Lees nu vanaf me mobiel.

@ yukl: de city run is op 29 mei. Dus heb nog zo'n 7 weken te gaan.

@ mve: balen van je enkel. Hopelijk gaat het snel over nu je hem wat minder belast.

Zodra Logan op bed ligt ga ik weer van start. Vandaag met de volgende stap.
    3,30 L 1,30 W en dat 4x
    Ben benieuwd.

12. MamavEsmee

De huisarts heeft dus mooi een verkeerde inschatting gemaakt. IK heb dinsdag de fysio maar gebeld want de pijn werd steeds erger. Heb gewoon een week met verrekte enkelbanden gelopen. Zit nu intaped. Dinsdag mag de tape er af en donderdag weer naar de fysio.. Ben benieuwd!

Hij zij in iedergeval dat ik prima schoenen heb en geen verkeerde loophouding, maar dat ik te snel heb opgebouwd en hierdoor mijn banden/spieren heb overbelast. Hij gaat me in iedergeval weer aan het hardlopen helpen ( is zelf ook een fanatiek hardloper). Ik ga daar ook oefenen op de loopband.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ik meld me even een tijdje af voor een forumpauze.

Carmen, verhuizen, verbouwen, treesman, lekker weer, hardlopen etc. kosten me momenteel genoeg tijd.

Veel plezier allemaal met het hardlopen!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ben er wel, maar heb weinig tijd. Lopen gaat gelukkig goed. Heb een heerlijk weekje vakantie gehad en 2 kilo aangekomen die er nu na 3 dagen lijnen alweer bijna af zijn :).

MamavEsmee, dat is flink balen zeg!!!! Het ging juist zo lekker, maar blijkbaar toch te snel. Hopelijk kan je straks goed de draad weer oppakken!

Trees, herkenbaar, ook hier weinig tijd. Succes met alles!

Ik hoop van de week hier wat uitgebreider te schrijven!

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dag dames! Wat een rust ;) Herkenbaar Trees die drukte, ik zou me eigenlijk ook af moeten melden op dit forum.

We gaan dit weekend naar Enschede om de omgeving te verkennen :) Mijn man weet overigens nog niets over de vacature. Heeft zijn brief en daarna een officieel formulier ingeleverd (deadline vorige week) dus ik hoop dat hij deze week meer hoort. Spannend...

Hardlopen gaat mwah. Loop nog steeds 30 min, zo'n 8,6 km/u. Maar 2 keer per week, want heb geen tijd voor vaker. Of gewoon geen puf door de drukte.

16. MamavEsmee

yukl.. Zwaai vanuit Nijverdal! Jammer dat het hardlopen er bij in schiet. Al is 2x per week zo'n 30 minuten toch lekker om het bij te houden! Nog steeds last van steken ?

Snoopy.. De trouwdatum komt in zicht he?! Je doel met afvallen bereikt? En hoever ben je nu met Evy?

Trees.. Succes met alles!

Ik ben weer rustig aan begonnen met hardlopen. Vind het nog wel lastig. Wil niet overbelasten maar ook niet TE voorzichtig doen.

Moet dagelijks enkelband verstevigende oefeningen doen. En mag weer 2-3 x per week joggen ( aldus fysio)

Vanavond voor de 2e keer wezen lopen. Vind het wel spannend.

Liep: 2L-2W 3L-1W-3L - kuitspieren losmaken 3L-1W x4..

Totaal van 28 minuten en 3,8 km afgelegt.

17. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,

Sorry dat ik niet alles heb gelezen.
    Ik heb net een cursus Start to Run afgerond. Zijn hier meer beginners uit Amsterdam? Mijn cursus was in het Oosterpark (vlakbij de Dappermarkt).

18. MamavEsmee

I'm back on track :D

Ga vandaag weer opbouwen naar 5km.. Vanavond les 14 van Evy lopen..

Sjakie.. Welkom! Wat leuk dat je de start to run hebt gedaan. Nu op eigen initiatief verder lopen??

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

He, wat grappig! :D Ik woon aardig in de buurt van het Oosterpark :) (naast het flevopark)

@ mamavesmee: oeh goed dat je weer terug bent! :D Hier gaat het de laatste tijd wat minder... Met een frequentie van 1,5 keer per week. ;) Nog steeds last van steken, buhhh. Al is het wel wat minder.

20. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    hoi dames,

heb al heel lang niet meer hier gekeken.
    maar wilde even mijn trots delen.
    vorige week ben ik weer begonnen met trainen nadat ik 6 weken niks heb gedaan ivm een pijnlijke knie.
    op aanraden van een collega ben ik zonder muziek gaan lopen en dat gaat zo veel beter.

heb vandaag 33 minuten gelopen en 5,3 kilometer afgelegd.
    aankomende zondag ga ik de city run van almere doen.
    dan moet ik 7 kilometer lopen. ik weet dat ik het ga halen. zal jullie laten weten welke tijd ik heb gelopen.

Share This Page