Hardloop kluppie

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Klingel je kan ook met de 10 km training beginnen van Evy. De 5 km kan je al en de 10 is heel veel hardlopen en weinig pauze.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha Klingel, het is een wonder dat je niet een flinke blessure hebt opgelopen EN dat je hebt weten op te bouwen :D Als ik te hard van stapel loop, kom ik op een gegeven moment echt niet meer vooruit :p Dan doet mijn zij zeer, mijn keel doet zeer (van het ademhalen) en mijn benen voelen heeeeuul zwaar. ;) Maar goed, ik ben een krachtsport gewend waardoor hardlopen sowieso een hele omschakeling is.

Dames, vanavond ga ik van start! :D Ben benieuwd ;) Mijn moeder heeft me een nieuw schema gestuurd die ietsje zwaarder is, want ik voelde me niet heel erg serieus genomen als oud topsportster ;)

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Klingel.. moest onwijs lachen om je techniek..:D Klinkt niet heel verantwoord, wel stoer!8)

Yukl.. ik ga vanavond ook van start, wil eigenlijk 3 x per week lopen. Maar heb donderdag en vrijdag een late dienst en kan Esmee moeilijk meenemen. Zou ik ook en vanavond en morgenvroeg kunnen lopen? En dan bijv zaterdag of zondag weer of is het beste er een dag tussen te laten?

Trees.. dacht al dat je het niet goed begreep!:D

Net precies werden de schoenen bezorgt!:) Joeppie.. dat wordt lopen vanavond!!:D

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @trees: ik heb ook voedingsBHs van de prenatal, en nergens last van gehad.
    maar ik kan me wel voorstellen dat steviger lekkerder zit/schudt ;)

evy 10 km, bestaat dat ook een downlaodbaar linkje van?

ik heb sowieso een zwak voor belgen, ik doe alles voor ze, desnoods pauzeren :D

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ook ik ga beginnen met hardlopen :D

Even wachten tot me nieuwe bankpas binnen is en dan kan ik ook even het een en ander gaan aanschaffen. Hoop van het weekend te kunnen beginnen.

Mijn stok achter de deur is er spetterend uitzien op mijn bruiloft deze zomer! :D

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Dames, als ik even een tip mag geven........Als je op een gegeven moment zeg een km of 5 kunt hardlopen, is het aan te raden dit af te wisselen met interval trainingen.

In het verleden liep ik altijd zelf een paar keer per week en dan altijd duurloop. Sinds 1,5 jaar loop ik bij een loopclub en hier worden de duurlopen afgewisseld met interval trainingen. In het begin zag ik hier niet zo het nut van in, maar het is echt waar, ik ben er sneller door gaan lopen.

En nu ben ik echt geen superfanatieke hardloopster, maar ik vind het wel leuk om af en toe een wedstrijd mee te pakken en dan is het echt kicken als je een snellere tijd neerzet!

Succes allemaal!

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ maryloes: goede tip, mijn moeder zei gister hetzelfde! Ze doet het zelf ook, maar ze raadt het ook aan omdat het lopen dan interessant blijft. 3 keer per week gewoon recht toe recht aan hardlopen kan gaan vervelen.

@ mamavesmee: het is beter om er een dag tussen te laten om je spieren tot rust te laten komen. Zeker als je net begint. Ik zou dus dan maar deze week 2 keer lopen ipv 3 keer.

8. MamavEsmee

Yukl.. Bedankt voor je reactie, dat wordt dus van de week dinsdag en zaterdag lopen. Voor februari heb ik het zo kunnen planning rond mijn werkrooster ( werk in de gehandicaptenzorg) dat ik 3x per week kan hardlopen.. :) Jij ook succes voor vanavond!:p

Maryloes.. Ik ben echt een leek, wat is interval?:)

Elena.. Leuk dat je ook gaat lopen.. Succes!:)

Klingel, zal even googlen voor de 10 km download van Evy.;)

Misschien leuk als dit een clupje word?:)

9. Maryloes

@mamavEsmee, intervaltraining bestaat uit snellere stukken die worden afgewisseld door een pauze die actief (wandelen of dribbelen) wordt doorgebracht.

bijvoorbeeld, 15x 200 meter, met steeds pauze er tussen van 200 meter

10. MamavEsmee

Maryloes.. Dus 200 meter snel en dan 200 meter langzaam en dat 15 keer.. dat is dus 6 km..:)

11. Maryloes

precies, die 200 meter snel loop je dan bv op 80% en die 200 meter langzaam is dan echt dribbelen ( of wandelen ). Het lijkt niet veel, maar stiekum loop je dan toch inderdaad 6 km.

Door dit soort trainingen ga je uiteindelijk op lange afstanden sneller lopen!

12. MamavEsmee

Goede tip zeg!!:)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Leuk die intervaltraining, goed voor de afwisseling. Hier in de buurt is een atletiekbaan, misschien dat ik daar na een tijdje ook eens een kijkje ga nemen. Zij geven ook dit soort (hardloop)trainingen, maar voor nu vind ik het wel lekker mijn eigen tijden te kunnen bepalen.

Ik heb trouwens nog iets leuks ontdekt: een applicatie op je iphone (of ipod) van nike voor het hardlopen! Ik had eerst de standaard app waarmee je tijd/afstand kunt instellen en naderhand kunt zien welke route je hebt gelopen en hoe hard. Maar ik heb nu een uitgebreidere gedownload (ook van nike) waarmee je nog veel meer kunt instellen/zien (calorieverbruik bijv.). Hiermee kun je ook aangeven dat de dame bijv. om de minuut zegt hoeveel minuten er zijn verstreken. Handig als je volgens een schema loopt (een ander schema dan Evy ;)) :)
    Dus dit ga ik vanavond gebruiken!

Een clubje lijkt me een leuk idee trouwens. Toch een beetje een stok achter de deur :)

14. MamavEsmee

Yukl.. Succes voor straks.. Ik ga als de kleine meid op bed ligt tegen 19.00

Ga de mods voor het verplaatsen pb'n.;)

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @mamavanesmee & yukl; Veel succes vanavond!

16. MamavEsmee

En we zijn een kluppie..:D

Nou, de eerste les overleefd. Ik ging natuurlijk veel te fanatiek van start, hierdoor na 4 minuten een steek in mijn zij.. pffff. Deze er wel uit kunnen wandelen.

ik kwam +/- 400 meter van mijn huis uit de les. De laatste 400 meter de 1/2 gewandeld en de helft hardgelopen..

Totaal: 2.64 km :D

17. danip

danip Niet meer actief

Ik heb zondag helaas niet meer kunnen hardlopen. Ik heb namelijk ineens last van mijn rug. Heel vaag, maar ik lig dus nu plat.

Als ik weer ga lopen dan klets ik weer lekker mee! :D

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gezellig danip! :)

@ mamavesmee: goed zo, de eerste horde is genomen! :D Op naar de tweede keer! ;)

Ik heb 2,74km gelopen! Plus nog een beetje, want het laatste wandelstuk heb ik mijn training op mijn iphone afgekapt. Mijn schema was 5 min hardlopen, 1 minuut wandelen en dat keer 4. In totaal dus 24 minuten. Dit doe ik nog 2 keer deze week. Volgende week is het 6,7,6 (met steeds 1 minuut wandelen tussendoor).

Het ging best goed. Had op een gegeven moment ook last van een lichte steek, toen ben ik dus rustiger gaan lopen en ging de steek gelukkig weg. Wel een beetje een zeurende pijn in mijn linkerknie, maar mijn moeder zei (die belde toevallig precies op het moment waarop ik klaar was :D) dat dat niet raar is en dat dat waarschijnlijk een kwestie van wennen is.

Trouwens, ik moest mijn schoenen letterlijk onder het stof vandaan halen hahaha. Ik was dus eerst even bezig om dat er allemaal af te krijgen ;)

19. MamavEsmee

Yukl.. Mooi zeg!! Wij zijn echt wel stoer!!:D Knap dat je al 5 minuten achtereen kan lopen. Vond 3 net te doen..:)

Heb me samen met 3 collega's opgegeven voor een cityrun op 15 april.. Collega belde net.:)

Deel Deze Pagina