Hardloop kluppie

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    hallo,
    Mag ik ook meedoen?? Ik ben al twee maandjes bezig, maar door vakantie ed heb ik 2 weken niets gedaan en moet ik dus nodig weer gaan beginnen.

Misschien een tip als je de muziek van evy niet leuk vind, via deze link Running Coach© - Dutchrunners
    kan je ook een 5km downloaden maar dan olv Renate Wennemars, is een wat nieuwere versie met wat hippere muziek, de opbouw is ook iets sneller dan die van Evy. Ik moet nog 2 lesjes en ik vind m erg leuk....

mama van esmee, knap hoor dat je zoveel bent afgevallen, echt respect. Ik zou er ook graag 2 kilo afwillen, maar zelfs dat lukt niet....wie weet als ik nu echt doorzet met lopen dat het me dan wel lukt....

x

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zoe.. Bedankt voor je compliment.:) Ga die van Renate Wennemars even downloaden. Kijken of ik die wel leuk vind.:)

Hoeveel km loop jij nu?

3. MamavEsmee

vind de muziek keuze van " evy" dan nog iets leuker..:)

4. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    dan moet je lekker bij Evy blijven...is wel erg belangrijk als je muziek hebt die je leuk vind...

Ik loop bijna 5 km. Mijn man en ik hebben voor de kerst een horloge gekocht van Garmin, een erg leuk ding. Geeft aan wat je hartslag is, hoeveel je hebt gelopen, hoe snel je hebt gelopen en hoeveel calorieen je verbrand hebt. Echt erg stimulerend. Na het lopen kan je de gegevens overzetten op de laptop en dan krijg je ook op een kaartje te zien wat je hebt gelopen.

Dat is voor mij echt een extra stimulans dat horloge, ben nogal cijfertjesgeil;)
    De bedoeling is alleen dat ik wat sneller wil lopen, dus toch maar wat meer intervallen, alleen heb ik daar zo'n hekel aan!!!

X

5. MamavEsmee

Zoe.. goed zeg dat je al bijna 5 km loopt. Horloge heb ik al bij zitten kijken maar die krengen zijn zo duur! Loop je samen met je man?

6. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Nee hoor, we gebruiken m om en om. Maar hij is net begonnen met hardlopen, het is niet zo'n volhouder....En hij loopt sneller dan ik, niet eerlijk want ik loop al veel langer...

Zag in een ander topic dat je gister begonnen bent, ging het goed??? Volhouden hoor, er komt een moment dat je echt verslaafd gaat raken (alleen moet je dan niet op vakantie gaan;))

x

7. MamavEsmee

Zoë.. ja, gisteren de eerste les van Evy gelopen. Dit ging eigenlijk best wel goed. Kon het goed volhouden. Wel iets te hard van start gegaan, daardoor een steek in mijn zij, deze er na 4 minuten wel uitgelopen door iets rustiger aan te doen. Het laatste stuk naar huis heb ik de helft nog gelopen en de andere helft uitgewandeld. Had dus nog wel wat energie over. Denk dat ik les 2 van Evy oversla en meteen aan les 3 begin.;)

Wel leuk dat je iemand hebt waarmee je je hobby kan delen. Mijn vriend houd alleen van sport kijken op tv.:)

Ga eens kijken naar zo'n horloge. kijken en niet kopen zal mij vriend wel zeggen. Heb de afgelopen dagen iets te veel geld uitgegeven..:)

8. Trees

Trees Niet meer actief

Wat leuk zo horloge! Ik kan me voorstellen dat je dan steeds sneller en meer wilt lopen. Ik kan behoorlijk competitief zijn en denk dat ik dan constant mezelf zou willen verbeteren :D. Wat betaal je ongeveer voor zo horloge?

Mamavesmee. Hoe bevalt jouw de kleding van de scapino? Ik wil nog een hardloopsetje erbij en de kruitvat heeft alleen nog maar voor mannen liggen.

Ik zou eigenlijk morgen weer mogen, maar manlief zit een paar dagen in het land van Evy voor zijn werk. Misschien dat ik morgenavond even de buuf vraag voor oppas. Je bent fanatiek of je bent het niet ;). Morgen alweer les 12!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zo'n horloge is echt een aanrader! Ik heb er de vorige keer (zo'n 5 jaar geleden :p) ook mee gelopen en het heeft me echt geholpen. Ik bleek namelijk veel te snel te gaan waardoor mijn hartslag veel te hoog was. Ik heb dat horloge niet meer maar mijn moeder heeft er nog 1 over. Lucky me :D

@ trees: oh haha! Ik vond het al zo fanatiek ;)
    Met hardloopsokken schijn je met name minder snel blaren te krijgen. Ik ga ze denk ik ook halen, al lopen gewone sokken vooralsnog prima. Maar ja, verslaving he ;) Het is inderdaad enorm verslavend. Geen wonder dat er zo ontzettend veel hardlopers in het land zijn!

@ zoe: welkom! Je zal vast je oude conditie weer snel terug hebben als je zo kort geleden al zo goed bezig was :) Hoe vaak in de week loop je?

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wauw Trees, les 12! Hoeveel lessen heeft Evy? En hoelang loop je nu ongeveer met les 11/12?

Ik ga morgen ook weer! :) Heb er zin in. En ik ga morgen overdags kleren shoppen. Hopelijk is er nog flinke uitverkoop, zou fijn zijn. Manlief is thuis bij de kinderen dus ik kan lekker ongestoord mijn gang gaan (heb nog "verlof", begin over 1,5 week weer).

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: heb je je bankpas al? ;)

12. MamavEsmee

Trees.. Ik heb een hardoop jasje en tight en een shirtje van nike.. Dit bevalt na 1x lopen goed.:D Zou wel lief zijn van de buuf. En je bent maximaal een uurtje weg toch?

Yukl.. Hopenlijk slaag je morgen voor wat kleding.. Geniet nog even van je verlof. Heb je straks nog wel " genoeg" tijd om te lopen?

@ sokken.. heb nu dunne sportsokken aan. Vooralsnog prima, oja en en seamless ondergoed.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ik had nog maar één paar sportsokken en mijn grote teen piepte naar buiten :p.

Ik heb sokken gekocht die ook iets tegen zweetvoeten zouden doen. Of dat nu echt nuttig is?! Ach het klinkt leuk.

Geniet nog lekker van je verlof! Hoeveel ga je werken? Ik werk drie dagen en heb meer dan voldoende tijd om te lopen. Ik probeer het vaak wel op mijn vrije dagen of Treesmans vrije dagen te plannen.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik loop vanuit huis, dus hooguit een half uurtje weg. Ik heb geluk want de buuf is zwanger van haar eerste kindje en is dol op oppassen. Kan ze alvast oefenen :D.

Ik ga morgen in mijn pauze denk ik even shoppen!

15. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Nou het zal best wel weer pittig worden, nogal last van opstart problemen....Denk dat ik zaterdag weer ga beginnen, zo graag eerder weer beginnen, maar waar haal je af en toe de tijd vandaan...
    Hoeveel lopen jullie allemaal??

Als ik goed op dreef ben dan loop ik 3x in de week, dat is ook weer het streven. Op koninginnedag is hier altijd lokaal een loopwedstrijd van 6,3 km, daar ben ik voor aan het trainen. Maar ik doe alleen maar mee als ik onder de 35minuten loop, dan moet ik er echt nog even keihard tegenaan...

Ik heb een paar maanden geleden een broek, handschoenen en sokken gekocht bij het kruidvat, van Leotien van Moorsel, had nog geen zin om duur spul te kopen, maar eigenlijk bevalt het nog goed. Meestal heb ik een thermoshirt aan en ik had nog een loopjasje...Als ik het volhou denk ik dat ik voor de moederdag al weet wat ik ga vragen....

Nou ik ga denk zo mijn mandje in, ben kapot...Oeps het is pas half 10, voor mijn gevoel is het 11uur....Nou ja boekje mee en relaxen...

Zodra echt mee kan praten over het lopen ga ik het doen, nu eerst maar een keer beginnen....

x

16. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij heeft Evy er 27?!

In totaal duren de lessen nog steeds rond de 25-30 minuten. Het verschil is alleen dat je veel meer echt loopt in plaats van rustig lopen. Ik heb nu de lessen van 6x2 minuten met 1 minuut pauze of 2,3,4,4,5 en dan met 3 minuten pauze. Ik snap zelf de logica er niet van, maar het zal best nuttig zijn.

Veel shopplezier morgen!

17. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Oja, ik draag geen ondergoed tijdens het lopen (wel sportbh maar geen slip, zit zo irritant tijdens het lopen;0)
    x

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha antizweetsokken zijn de in de zomer denk ik heel handig ;) Ik bedacht me vandaag dat ik wel hoop dat het niet weer wekenlang tegen de 30 graden is straks. Met 30 graden kan ik denk ik echt niet (lang) lopen :$

Ik studeer nog (master arbeids & organisatiepsychologie), dus ben heel flexibel. :) Kinderen gaan 3 dagen naar de opvang, man werkt 1 dag thuis. Maar ik loop doordeweeks 's avonds (ben sowieso om 17.00 uur thuis), dus dat kan sowieso prima.
    Ben er wel aan toe om weer aan de slag te gaan. Aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om de kleine (net zoals bij de oudste toen) achter te laten bij de opvang. Gelukkig gaat hij pas per 1 maart, tot die tijd neemt mijn man vrij op de dagen waarop ik op de universiteit moet zijn.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Sexy hoor zoe :D De mannen zouden het eens moeten weten als je voorbij rent ;)

@ trees: dat zijn lekker veel lessen! Mijn moeder zei dat die variatie goed is om het leuk te houden. Zij maakt dus ook hele gevarieerde schema's voor de mensen die ze begeleidt. Heb je ook een bepaald doel? (zoals ik de dam tot damloop in september: 16 km! :$)

20. Trees

Trees Niet meer actief

Weltrusten! Ik loop drie keer per week. In het weekend 's ochtends en doordeweek 's avonds ivm werk. Op zich heb ik voldoende tijd, maar ben ook niet echt een poetser enzo :). Als Carmen eenmaal op bed ligt is het sowieso treestijd!

Mooi streven om op koniginnedag een wedstrijd te lopen!

Deel Deze Pagina