Diem.. FIjn dat het met je teen weer iets beter gaat! Mocht het te veel zijn, werken & sporten, kun je ook 2x per week gaan he? Kelly.. Schreef jij ook niet in het december2007mama's topic? @ routeberekenen. Ik doe het zowel op runnersworld als via runningcoach op de telefoon. Erg eenvoudig. yellowsun.. Leuke hardloopkleding he?! *** Afgelopen zondag 6.3 km gelopen. Kon het het tot 20 minuten goed volhouden, denk dat ik te snel begonnen ben. Toen na 10 minuten weer gestopt en toen de rest naar huis gelopen, ruim 40 minuten onder weg geweest, was wel lekker voldaan. Alleen had ik zere enkels. Misschien toch te snel aan het uitbouwen?? Wordt er soms een beetje gaar van.. Wil vanavond na het eten weer lopen.. Ik denk dat ik vanavond ook weer 38-40 minuten ga lopen, dan goed koelen en kijken hoe het morgen is.. En anders eens overleggen met de fysio ( doet zelf fanatiek aan hardlopen..)
@mamavesmee, klopt ze zijn alweer bijna 4 op naar de basisschool. Gaat veel te snel he, zo kletsen we nog als mama to be en zo heb je een spruit van bijna 4. (gossie zit ik al zo lang hier op dit forum te kletsen)
Kellly.. Gaat i.d. snel! Maar vind het heerlijk hoor. Deze leeftijd is zoooo leuk! Hoe ging het lopen?? *** Hier heerlijk gelopen vanavond.. De vorige keer te snel begonnen en te veel kleding aan. Vanavond dus rustig begonnen en gelopen in een t-shirt en 3/4 broek. Het was wat fris maar goed te doen.. Was in iedergeval niet over verhit. Heb het rondje van 5.862 km in 1x gelopen en er 36.12 minuten over gedaan. Naderhand direct gekoeld met compressen.. Hopenlijk dus morgen geen zere enkels.
@ mamavEsmee: Voor mijn gevoel heb ik mijn ademhaling redelijk goed onder controle. Adem ik regelmatig. En ik loop ook steeds hetzelfde tempo. Krijg steeds op de laatste paar minuten steken. Hier gisterenavond ook weer gelopen. Ging erg goed. Had een broek, vest en handschoenen gehaald bij de kruidvat. Fijn spul! Deze broek loopt toch wel een stuk fijner als de veel te wijde broek (4 maten te groot) die ik voorheen droeg.
Het lopen ging vandaag echt super, vorige week had ik dezelfde les. Maar vandaag ging het echt een stuk beter, normaal merk ik het niet zo dat er verschil is maar omdat vandaag dezelfde les was merkte ik wel heel erg duidelijk het verschil met de vorige week. Vandaag heb ik 1km meer gerent dan vorige week, terwijl de les hetzelfde was. Vrijdag mag ik weer naar de 5 minuten toe....maar volgende week word het volgens mij toch echt een flink stukje pittiger dat is 3x 5 en het einde van de week is al 7 minuten. BOH!!! Ik zie er tegen op maar kijk er ook naar uit.
Hallo dames, Het is erg rustig hier. Ik was net even aan het kijken bij rennen met evy maar het blijkt dat de bastandjes niet meer gedownload kunnen worden. Athans mij lukt het opeens niet meer. Is er iemand van jullie die nog de lessen van 5 tot 10 km nog ergens heeft staan?
deze week 2 keer een halfuur hardgelopen (3 km) en 1 keer gezwommen. Aankomende week wil ik 4 keer hardlopen. Zaterdag vieren we de verjaardag van zoon en dochter dus wil ik nog even een kilo kwijt. (voor een strakkeren buik haha) Iedereen weer succes! het wordt zacht weer!
Hoe is het met lopen meiden? Ik ben vanavond weer geweest. Had les 14 van Evy: 2, 3, 6, 6, 6 min. Ik vond het erg zwaar. Maar moet ongi worden en dan heb ik het altijd zwaarder dan anders. (hoop dus maar dat het daaraan lag) Gelukkig wel volgehouden!
@Melanie, Toevallig we lopen nu gelijk met de lessen (ik heb op 2nov ook les 14 gelopen) En ik ben ook vorige week ongi geworden, en ook bij mij ging het moeizaam. Savond had ik veel last van spierpijn gelukkig was het de dag erna alweer over. Ik zit alweer op de helft van de lessen Als ik het schema presies kan blijven volhouden dan ben ik 16 december helemaal klaar met de eerste 5km. Dan ga ik de gymzaal hier in de buurt nog eens afhuren en kijken hoeveel ik sneller ben geworeden voor de sporttest. Want dan heb ik nog maar 3 maanden en dan mag ik weer solliciteren ik tel de dagen af tot 1 maart
Afgelopen week niet gelopen,vandaag weer opgepakt,ging iets moeilijker maar dat is normaal. Ben alleen nu kotsmisselijk. Hoe komt dat?
Dat heb ik ook gehad nadat ik een keer hebt gerent zonder vooraf te hebben gegeten. Ik werd na het rennen toen echt een potje beroerd. Het kan er ook aan liggen dat je te kort na het eten hebt gerent, maar dan heb ik er meestal onder het rennen last van dan komt alles naar boven. Meestal ga ik nu rennen 2 uur na het eten ....maar alleen na het ontbijt of lunch. Na het avond eten is me te zwaar (en te donker buiten)
hi meiden. Tijdje hier niet geweest omdat ik last van mn knie had. Inmiddels weer 2 weken bezig, iets minder intensief (2x pw ipv 3x). Net les 8 gedaan van Evy en dat was best pittig! Maar ging wel lekker. Ik ren nu ook met een bandage om mn knie en tot nu toe gaat het goed (jippie!!) Vond het wel koud vandaag zeg! Misselijk heb ik ook wel eens gehad als ik teveel had gegeten van te voren. Als ik ga rennen hou ik met het eten rekening iig qua tijd maar ook wat we eten. Ik ren eigenlijk altijd tussen 8 en 9 's avonds. Dan is het eten gezakt en ren ik het beste. Wel eens 's ochtend of 's middags gerend maar dat gaat op een een of andere manier toch minder lekker. Rond dat tijdstip is het hier spitsuur. Denk dat ik wel 20 hardlopers ben tegen gekomen in die 24 minuten haha!
Hallo allemaal, Ik ben nog niet zo lang hier op het forum. Maar zag ineens dit topic. En ik ben helemaal enthousiast om ook te gaan hardlopen. Ik heb het nog nooit echt gedaan, dus ben echt een leek hierin. Ik heb in ieder geval net Evy gedownload voor op mijn iPhone. Iemand anders nog andere goede apps o.i.d. voor het rennen? Wat dragen jullie nu eigenlijk als je gaat rennen? Lijkt me toch dat het goed warm kan worden als je bezig bent. Nou ik ben heel benieuwd en hoop dat ik het vol kan houden!
Charise, Leuke apps ...geen idee ik heb een telefoon die kan bellen hahaha. Van apps enzo heb ik geen verstand. Ik weet dat er een is die onderweg je afstand bijhoud en hoe snel je rent. Maar ik gebruik www.afstandmeten.nl en zo kan ik ook uitrekenen hoever ik heb gelopen. Ik heb me wel een sporthologe gekocht ....ik wilde eigenlijk gewoon een stopwatch halen maar uiteindlijk kom ik dan thuis met een klokje hahaha. Ik moet zeggen het is wel handig onder het rennen...zo weet ik hoelang ik al bezig ben met rennen, en of ik niet te snel ben aan het rennen. Als ik ga rennen heb ik een sportbroek aan (van de scapinno 12,-) En afhankelijk van het weer heb ik een t-shirt aan of een shirt met 3/4 mouw. Daaroverheen draag ik alleen maar mouwen (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen) daar zit geen truitje aanvast alleen een stukje rug en lange mouwen meer zit niet aan dat ding. Ik heb het ooit gekocht voor op een jurkje zodat ik dat ook met kouder weer kon dragen. Maar het is helemaal van katoen en zit heerlijk. Best fijn als ik begin met rennen dan heb ik het altijd nog even koud....na een paar minuten trek ik de mouwen uit en knoop ze om, en dan kan ik gewoon in mijn t-shirt verder. De afgelopen week heb ik alleen maar in het t-shirt gerent ....hier was het echt lekker met het zonnetje. Staat er een koude wind dan doe ik er een windjas/windvanger overheen. Een dikke trui kan ook wel maar vind ik niet zo fijn...het is wel warm maar als de wind eronder komt word het juist veel kouder omdat het niet zo strak om je lijf zit en door de zweet is het dan erg koud.
Dank je wel voor de tips Kellly! Ik ga eens kijken voor goede kleding dan, dat is wel belangrijk natuurlijk. Eigenlijk wil ik ook nog iets van een hartslagmeter hebben, omdat dat ook wel handig en belangrijk is.
Zo vandaag dan voor het allereerst gaan hardlopen! Heb het met Evy gedaan, en ja het was best leuk en ook wel pittig. Die stukjes wandelen tussendoor zijn echt een verademing haha. Merk wel dat ik echt geen conditie heb! Heb nu wel echt pijn in mijn kuiten. Ik ga nu proberen het zondag of maandag weer te doen. Het zal wel maandag worden, omdat ik zondag de hele dag werk en ik daarna niet veel puf meer heb. Maandag ben ik vrij. Ik zat te denken om maandag misschien in de sportschool op de loopband te gaan lopen/hardlopen, met Evy. Heeft iemand dat wel eens gedaan of gaan jullie altijd buiten?
Goed zo! het begin is er,vanaf wordt het alleen maar makkelijker! Ik had ook heel veel moeite met les 1 van Evy. Daarom ben ik eerst een tijdje op mn eigen tempo gaan hardlopen,dus rennen tot ik niet meer kon en dan lopen tot ik weer op krachten was. Nu ben ik vandaag begonnen met les 5 van Renate Wennemars en liep het makkelijk. Gewoon doorzetten,ik hou in mijn achterhoofd dat ik deze zomer eindelijk in een bikini kan! Over die loopband,ik vind buiten lopen persoonlijk leuker,je ziet nog eens wat. Maar anders probeer je het toch?
Hey meiden hoe gaat het hier? Vandaag begonnen aan de 7e week, les 19. Maar die Evy bedonderd de boel....ze zei dat we zouden beginnen met 5 minuten...uiteindelijk waren het er maar 3,30 Ik dacht al dat ik zo goed was maar ik miste nog anderhalve minuut. maar op het einde kon ik wel in plaats van 8 minuten, 9 minuten rennen, ik ging net zo lekker dat ik er nog even een sprintje na heb gedaan. Nog maar 8 lessen en dan moet ik verder zonder Evy.... Ben nog aan het twijfelen hoe ik hierna verder ga, ik kan doorgaan met Evy 5 -10 km. Of ik kan nou gaan beginnen aan de training die ik heb meegekregen om strakjes te kunnen solliciteren.... Als ik ze achter elkaar doe dan kom ik halverwege mei uit. 1 maart mag ik weer solliciteren. Ik kan de gok nemen dat ze volgend jaar weer erg laat zijn met de sporttest en ik dus pas in augustus op moet. Maar het kan ook zijn dat ik snel aan de beurt ben. Lastig hoor ....maar ik heb nog 3 weken om me te bedenken.
Goed dat jullie allemaal nog zo fanatiek aan het lopen zijn. Hier gaat het momenteel iets minder fanatiek. 3x per week lukt me momenteel niet (zeker omdat ik samen met mijn zus ga, is het moeilijk tijdstippen vinden dat we beide kunnen). Probeer in ieder geval 2x per week te gaan. Vanavond weer als het goed is. Verder gaat het wel goed. Kan het alleen nog steeds niet leuk vinden, maar daar moet ik me maar bij neerleggen!