Ik weet niet of de mods dat zo'n goed idee gaan vinden. Weer een nieuw topic te openen, terwijl hier al erg weinig wordt gepost. Maar ik vind het wel een prima idee, lekker fris opnieuw beginnen.
he meiden, wat leuk een hardloop clubje, ik kom ook graag meekletsen.. Ben 6 weken na mijn bevalling gestart met hardlopen met het programma van evy. Loop zo`n 3 keer in de week en ben ondertussen al 20 kilo afgevallen. Natuurlijk in combinatie met op mijn eten letten, borstvoeding en ontzwangeren. Maar het ik vind het heerlijk! Zit nu op les 23 dus ben er bijna, ga daarna denk ook door met de 10 km. Had 15 jaar niet gesport, maar heb helemaal mijn dingen gevonden!
Joepie ik zit hier niet meer tegen mezelf te kletsen!! Welkom Joyce. Boh wat is het opeens koud buiten, doet echt pijn aan mijn oren om nu te rennen. Ik had al een band voor over de oren maar die schuif de hele tijd naar boven dus dat gaat ook niet echt handig. Door die kou krijg ik het maar niet voor elkaar om over de 30 minuten uit te komen. 30 jan, ga ik testen hoever ik nu vooruit ben gegaan en of ik dus de sporttest ga halen. Want nog maar 6 weken en dan mag ik weer solliciteren. Morgen weer een poging om over de 30 heen te komen.
Spannend Kelly, waar ga je voor solliciteren! Ik heb zelf zo'n dun mutsje en handschoenen! Werkt echt goed tegen de kou. Hier vanmorgen intervaltraining gedaan. Deel 2 v/d 18
ik heb gisteravond nog gelopen, eigenlijk weinig last gehad van de kou.... heb ook geen wanten of muts op hoor.
wauw wat goed, heb nu bijna de 5 km gehaald en wil dan voor de 10 gaan, maar die lijkt me wel heftig!
Als je goed uitbouwd is het echt prima te doen Joyce! Uitbouwen door interval te lopen en als je op een gegeven moment weet wat een lekker tempo voor je is, hou je dat makkelijk 10 km vol. Het lijkt ver, maar valt echt mee!
@ noorus: Ik heb gesolliciteerd bij de politie....helaas in augustus afgewezen omdat mijn conditie niet goed genoeg was. Erg jammer, zeker als ik me bedenk dat ik de week voordat ik de test deed, het wel heb gehaald. De dag dat ik de daadwerkelijke test heb gedaan had ik een flinke uitbraak van een samonella infectie. Als je afgewezen wordt, mag je een half jaar later pas weer opnieuw solliciteren. Zo'n infectie kan een half jaar tot een jaar duren voordat het uit je lichaam is. En ik ben nu al 6 jaar bezig met alle voorbereidingen voor deze sollicitatie (ogen 2x laten laseren enz.) Ik heb echt het geduld niet meer om af te wachten tot ik helemaal van de infectie af ben ....dus ik ben nu druk bezig mijn conditie zo omhoog te werken dat ik zelfs met de infectie nog in mijn lijf toch die test ga halen.(met het doosje imodium bij de hand).
Hallo meiden, hier ook gestart met rennen met evy! Maar dat viel me wel even tegen zeg! Ik kon de eerste les niet eens vol houden! Vandaag voor de tweede keer les 1 gedaan en weer lukte het niet. Ik krijg heel veel pijn in me enkels/kuiten na een aantal minuten rennen.. Hebben jullie tips voor mij? Zodat ik het wel vol kan houden..want ik vind het namelijk zo leuk!! Eindelijk iets waar ik echt van geniet en dan lukt het niet..
misschien ren je te hard. Probeer eens een wat rustiger tempo. Misschien nu even een paar dgn rust houden voordat je weer gaat zodat je spieren even tot rust komen. Zorg dat je echt goede hardloopschoenen heb. Verder heb ik zelf ook ervaren dat je in het begin ook even door de pijn heen moet. De eerste keren had ik ook steeds last van mijn knie, maar na een aantal keer ging dat weer over.
@CHannie, Voor je enkels-> stevige en goede schoenen. Voor je kuiten-> voordat je gaat rennen eerst goed oprekken en opwarmen. Misschien voordat je gaat rennen eerst even een kwartiertje gaan lopen, zodat je wat opgewarmt bent. Blijf je nog steeds veel last houden dan zou ik het eens met een fysiotherapeut overleggen. MIsschien kan die achterhalen wat er verkeerd gaat. Want je moet niet door blijven rennen als het pijn doet, anders heb je zo een flinke blesure te pakken en dan ben je verder van huis.
@ Kelly, ooh leuk joh! Maar wat balen van je infectie! Dus opnieuw solliciteren!? Moet je dan het hele toelatingsprogramma weer door?! Goed dat je er zo voor gaat! Maar eeh ogen 2x laten laseren? Das toch 1 keer en dan hoef je het nooit meer te doen!? @ Channie, waar bestaat de eerste les Evy uit?! En inderdaad goed schoeisel is heeeel belangrijk (ook als je net begint met lopen) en je tempo verlagen! Sowieso voordat je gaat rennen altijd warm-lopen. Daarna wat rek-oefeningen en dan pas rennen
@Noorus, Tja ja helaas helemaal opnieuw beginnen. Gelukkig is de sporttest in het begin. Dan heb je net 1 gesprek achter de rug. Ogen heb ik inderdaad 2x moeten laten laseren, ik had voor het laseren -11 en -13. Toen ik de eerste keer liet laseren werd mij al meteen gezegt dat het goed mogelijk was dat ze niet op 0 uit konden komen. En dat ALS het al mogelijk was mocht ik een 2e keer opnieuw laten doen. Gelukkig was mijn hoornvlies goed genoeg dat ik het 2x kon laten doen. En nu heb ik 140% zicht, heel erg goed dus.
Aaah oke! Woow das ook wel heel erg - zeg maar! Fijn dat je nu weer goed ziet! Maar eehh hoe kan je nou meer dan 100% zien?!!
Ja dat klinkt heel erg stom meer dan 100%.... Maar als een mens (en ik noem nou gewoon een fictief aantal meters) tot 50 meter alles haarscherp kan zien wordt het 100% genoemd. Maar er zijn mensen die op 60 meter nog haarscherp kunnen zien die zien dan voor 140%. Het maximale meetbaar heb ik me bij pearl laten wijsmaken is 160%
Bedankt voor de tips. Les 1 is voor jullie vast heel simpel maa ik heb en geen conditie en veel overgewicht. Ohja ik loop al minimaal 10minuten voor ik aan het hardlopen ga beginnen. Het bestaat uit: 1L 1W 1L 1W 2L 2W 2L 2W 3L 3W Ik kom dus al in de knoop bij 2 minuten lopen. Ik trek dat dus echt niet en door de pijn heen gaat niet want dan voelt het alsof ik door me enkel ga.
Ooohja ik maak trouwens het dan wel wandelend helemaal af en ter compesatie loop ik dan 3 kwartier zonder te rennen.