Hardloopclub

Discussion in 'Algemene clubs' started by asje79, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wat goed dat je hem wel verder uitloopt. Ik wil je niet kwetsen hoor, maar je schrijft dat je veel overgewicht hebt en misschien is dat ook wel de reden waarom de knieen en kuiten zo`n pijn doen. Weet niet of je lang niet gesport hebt, maar er komt vanuit het niks heel veel druk op je spieren en gewrichten. Misschien moet je het daarom langzamer opbouwen. Misschien de komende weken eerst wat sportervaring opdoen, voordat je doel is om les 1 uit te lopen. Dus bijv. vanavond 20 minuten gewoon lopen en morgen avond les 1 eerst 15 minuten wandelen, dan 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen en dan nog kijken of je 2 minuten kan hardlopen en de rest wandelen. Misschien dit een week of 2 om en om doen en daarna kijken of je les 1 kan uitbouwen.

Verder wil je nog wel zeggen dat ik met les 1 ook mega veel moeite had,toen ik hem had uitgelopen voelde het alsof ik aangereden was door een vrachtwagen. Dacht ook gelijk voor 2 weken laat dat hardlopen maar zitten, overgehaald door vriendinnen om weer verder te gaan,maar pffffff wat kwam die aan.....

Hopelijkheb je wat aan mijn tip!

2. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Joyce1838: Ja je hebt ook gelijk. Het is ook mijn gewicht, maar het zijn ook mijn schoenen. Ik ben wel trots op mezelf want ik ben net in de woonkamer les 1 gaan doen hahaha. Ik ben dus stilstaand gaan wandelen en joggen. Ik heb hem gehaald! Ik weet het, het is niet met buiten te vergelijken maar ik denk wel dat ik op deze manier mijn conditie kan opbouwen.

3. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Goeiemorgen! :)

@ Kelly, aah oke nu begrijp ik je verhaal wel. Wist dat niet. ;)

@ Channie, wat Joyce zegt ben ik het zeker mee eens. Ik weet niet of het om veel overgewicht gaat, maar uitbouwen is extra belangrijk. Je lichaam is niet gewend om druk te hebben op je spieren, gewrichten en pezen. Als je 0 conditie hebt zou je misschien eerst een paar weken 3 keer per week een uur (of hoe lang je vol houdt) moeten wandelen... Of elke dag een half uur ofzo, maar laat je lichaam wennen aan de bewegingen... En mocht het om veel gewicht gaan is een minder belastende sport misschien beter om eerst wat overtollige kilo's kwijt te raken (bijvoorbeeld trainen op een crosstrainer).

4. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    BAHAHHHH wat een vies weer. Ik heb er gewoon geen zin in op deze manier.
    Maar ik heb me voorgenomen om vanaf volgende week te beginnen met deel 2 van Evy.
    Ik ga voor de 10 km.

5. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Goed bezig Kelly! Ik ben daar ook nu mee bezig (maar dan de Renate Wennemars versie) en ga morgenochtend voor les 3 :D

6. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    vandaag 4,7 gelopen. Heerlijk!! Wel door de regen, tja je moet toch wat...
    Volgens runkeeper had ik vandaag weer een persoonlijk record....iets sneller gelopen dan anders....volgens mji kwam dat gewoon door de regen:D

7. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    @ Kelly, goed bezig meis! :) Hardlopen in de regen is niet altijd heel erg vind ik...

Ik heb dit weekend rust, mag maandagochtend weer. Maar morgenochtend weer werken, dus dan loop ik ook al bijna een halve marathon ;)

8. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    @ noorus, de regen vind ik wel eens vervelend...druppels aan je neus en kin hebben hangen. De mascara (die ik elke morgen uit gewoonte opdoe) over de wangen lopen....Nee regen is niet mijn favoriet. Maar wind vind ik nog veel vervelender.
    Vandaag bij de huisarts geweest en ik blijk een flinke oorontsteking te hebben :( balen zeker met die koude wind doet dat echt zeer aan mijn oren. Ondanks mijn mega charmante muts. Maar ik heb antibiotica gekregen dus over een weekje zal het voorbij zijn.

Vandaag mijn eerste les van deel 2. Begint gelukkig rustig met maar 30 minutjes.
    En het zonnetje schijnt hier heerlijk dus ik heb er zin in.

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    En dan ben ik helemaal omgekleed en klaar om te gaan begint het hier flink te hozen....Geweldig.

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    @kelly lekker irritant dus!

hier een kuitblessure, dus heb maar even een weekje rust ingelast, hopelijk is het dan weer over!

11. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    @ Kelly, bleeeh joh! Ben je uiteindelijk nog wel geweest?! Ik maandagochtend gerend en vanochtend weer. Was een climaxtraining. Ging best goed! Moest verschillende tempos lopen en dat vind ik normaal gesproken altijd heel moeilijk, maar was duidelijk terug te zien dat ik het goed gedaan had :) Ren met een GPSprogramma...

Kelly, succes met je ontsteking!

Joyce, sterkte met je kuit.

12. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Jawel jawel ik ben nog geweest. En net toen ik de deur uit ging was het ergste voorbij. Ben wel nog goed nat geworden. Maar ja je moet er iets voor over hebben.

Vandaag weer geweest. Nu 35 minuten gedaan. En mijn grootste afstand gelopen.
    Ging ook echt lekker vandaag, en dat kwam misschien wel door mijn extreem goede zin.:D:D:D

Zoals jullie weten train ik voor een sollicitatie. Ik zou eigenlijk op 1 maart opnieuw mogen solliciteren.
    Nou ben ik er sinds gisteren achter gekomen dat er nieuwe regeltjes zijn en dat er herkans mogelijkheden zijn.
    Dus ik vanmorgen meteen begonnen met bellen....bleek dat ik weer presies buiten de boot val met alles. jammer, maar met 1 nee neem ik geen genoegen dus ik ben toch door blijven bellen en waarempel.....Ik moet nog even afwachten tot ik de uitnodiging ga krijgen maar ik mag misschien toch op herkansing komen.

Dat wil dus zeggen dat ik niet helemaal opnieuw moet beginnen met alles.:D:D:D

Ik ben zooooowowowww super blij:D merken jullei het hahaha

13. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Goed dat je nog gegaan bent Kelly! :D En dat het vandaag zo lekker ging! Weet je hoe ver je gelopen hebt in die 35 minuten?! Zou echt super zijn als je op herkansing mag joh! Ik ga voor je duimen! :D

14. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Had er 5 km opziten

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
  16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Wat heb jij nog gelopen?

17. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Dit was een climaxloop, dus tempo opbouwen en tijdsduur afbouwen met tussendoor 2 minuten lopen. Heb 4,5 km gerend in 30 minuten ongeveer.

18. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Morgen les 3, deze is de eerste les met interval. De eerste minuut bestaat uit huppelen en met de armen zwaaien hahaha.

Ik ben benieuwd hoe het me zal vergaan zeker met de versnellingen ertussen.

19. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Kkkkoudddd brrr

20. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ja niks aan die kou!! Ben stiekem wel een beetje blij dat ik nog last heb van me kuit:cool:

Share This Page