Hardloopclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door asje79, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Hoe is het nu met je heup Kelly? Drie dagen achter elkaar rennen kan ook wat teveel van je lichaam vragen he? Wel voorzichtig doen!

Van het weekend is het niet van sporten gekomen, dus vandaag of morgen maar weer een rondje lopen. Zaterdag ga ik rennen met een vriendin die ook halve marathons loopt, dus ik wil voor die tijd nog even een keer 6km hebben gerend.. Dat ik het op zijn minst drie kwartier uithoud met haar ;)

2. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Carmen, het wel lekker om te lopen met iemand die al wat verder is... Dan kan je je letterlijk aan haar optrekken :)

Hier net laatste training van Renate gedaan. Dat was een uur lang hardlopen. Heb 11 km gerend, ben toch best wel trots! :D

3. Carmen1982

Goed zeg! Ik ben trots op je Noorus!

4. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Wow Noorus, geweldig he!

Ik heb vandaag gelukkig weer gewoon 30 minutjes kunnen rennen. En het ging nog best lekker ook.
    Wel iets minder afstand gerend maar ja ben tevreden met 4.2.
    Vanaf deze week ga ik weer lekker opbouwen.

Noorus, is die Renate ook gratis te downloaden? Ik wil wel eens met haar proberen te rennen.
    En is daar ook een renschema van te vinden? Zodat je voor het rennen kan zien wat je die les gaat rennen?

5. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Dank jullie meiden!

@ Kelly, ook geen last meer van je lijf vandaag na het lopen! Goed gedaan hoor! En of Renate gratis te downloaden is weet ik niet (mijn vriend heeft dat gedaan via een nieuwsgroep). Ik vind het heel fijn rennen met haar. Heb vandaag laatste training gedaan en ga nu de 15km doen met haar...

Als je interesse hebt in 1 van haar schema's, laat me even weten dan kan ik dat adobebestand wel naar je mailen (PB me dan even). De hele trainingen, dus de mp3s zijn te groot om te mailen verwacht ik...

6. Carmen1982

Kelly, jij en ik gaan ongeveer even snel! Ik ben ook aan het opbouwen en uitbouwen (dus nog iets harder en iets langer).

Ik heb alleen gisteren verzaakt. Lekker cliché ongesteld en wel met chocola op de bank gezeten ;) Dus hopen dat ik mezelf vanavond wel van die bank afgeschopt krijg!

7. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Dat heb je verdiend hoor Carmen! :D

Ennuh, doen jullie ook interval trainingen?! Want daardoor bouw je meer kracht op en wordt je dus sneller...

8. Carmen1982

Ik doe af en toe een les uit de 5-10km serie van Start to run. In die lessen zitten intervaltraining. Dan moet je bijvoorbeeld zes of acht keer 30 seconden versnellen, en dan weer terug naar je normale tempo.

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    @ Carmen, als ik ongi ben heb ik ook echt geen zin om te gaan rennen.
    Gelukkig ben ik maar 1 hele dag ongi en dat was afgelopen zondag.

@Noorus,
    Bij evy is elke maandag 30 minuten rennen.
    Op woensdag komen er altijd wat minuten bij, dus de eerste woensdag ren je 35 minuten en de 2e woensdag ren je 38.
    En op vrijdag is het interval.en die wordt ook elke week uitgebreid.

Ik had eens gekeken naar een ren schema van die renate, maar ik vind het erg ingewikkeld.
    Bij evy is het of wandelen of rennnen of versnellen.
    Maar als ik bij die renate kijk zie ik dat ze wel 5 verschillende tempos heeft.
    Dat is mij toch net te ingewikkeld, ik ben allang blij dat ik gewoon 30 minuten kan uit "dribbelen"want echt snel rennen kan ik niet.
    (volgens mijn man ben ik motorisch gestoord:))

Het vervelende van evy vind ik dat ze een warming up heeft ....en dan loop je te huppelen en met je armen te zwaaien over straat.
    En dat trekt mij toch net iets minder.:cool:

10. Carmen1982

@Kelly, oh ja, die warming up.. Ja, die doe ik ook niet ;) Ik ren gewoon rustig warm, ga na 10 minuten even rekken en strekken en start dan met die interval. Maar ik volg ook niet de hele serie van Start to Run tot 10 km, ik pak af en toe zo'n vrijdaglesje.

11. Carmen1982

ben gisteren gaan rennen, maar kon het na een kwartiertje opgeven, grr :(. Ik heb soms in een keer last van mijn onderbenen (de ene keer zit de pijn in mijn enkel, de ander keer aan de buitenkant van mijn onderbeen), en de fysiotherapeut kon al niet vinden wat het was. Loop nu bij een oefentherapeut, en de volgende halte is een sportmedisch adviseur. Probleem is dat de pijn die ik krijg niet met overbelasting te maken heeft. Met hardlopen heb ik het de ene keer wel en de andere keer niet, dan kan ik rustig 3 kwartier hardlopen zonder ergens last van te hebben. Ben gisteren uit pure ellende dan nog maar wat buikspieroefeningen gaan doen..

12. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Wat jammer joh,
    Gek dat ze niet kunnen vinden waar het vandaan komt.

13. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Carmen, wat vervelend meis... Misschien iets met de aanhechtingen van je spieren?! Hoop dat ze er een verklaring voor kunnen vinden...

14. Carmen1982

Thanx, hopelijk komen ze er snel achter wat het is, ik wil gewoon lekker sporten! :)

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Kan me voorstellen ja :)

16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    vandaag weer 30 minutjes erop zitten, kreeg er niet meer uitgertokken dan dat.
    Jammer dat het maar 4.27 km waren.
    Misschien dat ik zaterdag weer wat verder kom.

@carmen hoe is het nu?

17. Carmen1982

Ben nog niet weer wezen hardlopen, maar gisteren de sportschool (BBBB les) ging wel goed. Toen had ik nergens last van. Morgen ga ik met een vriendin hardlopen en dan maar even kijken of het weer gaat..

18. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Ook leuk om te doen carmen! Succes morgen :)

Hier net terug van rennen. 6.5km in 36 minuten... Was gewoon lekker tempo...

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mag ik me hier ook weer aansluiten? Heb in het " verleden" ook mee geschreven. Wil het weer wat serieuzer oppakken en na de zomer 10 km kunnen lopen.:D

Vorig jaar maart tijdens het hardlopen mijn enkelband van mijn rechter voet afgescheurd gehad dus moet goed uitkijken met opbouwen. Liep toen zo rond de 8 km.

Daarom weer begonnen met Evy. Eergisteren les 20, 8 lopen 1 wandelen x4 gedaan.

Vandaag les 21 , 10 lopen 1 wandelen, 10 lopen, 2 wandelen, 12 lopen, 1 wandelen. Totaal afgelegd. 6 km en 53 meter.

Wil de lessen tot 5 km afmaken en dan met evy 10 km beginnen.

Noorus.. I.d. een lekker tempo. Loop je zo tussen de 9-10 km per uur. Dat is best vlot!

Kelly.. Ook nog lekker aan het lopen?! Die griezel nog weer gezien?

Carmen, wat vervelend die pijn, geen shinsplits? Zo klinkt het namenlijk wel.

20. hallo meiden,

mag ik me hier ook aansluiten? Ik ben echt een beginner, nog langgg niet zo ver als jullie, ben eergisteren begonnen met les 1 van evy. Dat was nog best zwaar *schaam schaam*, maar je moet toch ergens beginnen natuurlijk :)

Vandaag moet ik les 2 gaan doen, wilde eigenlijk vanochtend gaan omdat het anders te warm wordt (het is hier rond de 18 graden nu) maar ik heb een luie zondagochtend gehad haha dus ik ga dan toch straks maar. Ik heb alleen nog wel spierpijn van eergisteren dus ik hoop niet dat het al te zwaar wordt. Als ik zo doorga zit ik begin mei aan de 5 km, ben benieuwd of dat me ooit gaat lukken want als ik nu kijk naar hoeveel moeite ik had met die eerste les :p

Deel Deze Pagina