Hee dames, gisteren had ik mijn eerste les in de hardloopgroep. Was wel lachen, met 25 beginners over de hei Ik merkte dat mijn longcapaciteit er nog niet is na de longontsteking, maar heb het wel volgehouden en nu flinke spierpijn! Ik kreeg ook goede tips en leerden de beste looptechniek, handig! Goed dat iedereen zo lekker aan het lopen is, het weer helpt ook wel mee he Fijne zondag!
Luca.. Ik vond de eerste les ook Killing. Je zult merken dat je na 2 weken al zo veel soepeler loopt. Asje.. Wat leuk, lopen bij een loop groep. Is voor mij niet te doen, helaas ( werk onregelmatig in de zorg).. geloof best dat je er heel veel goede tips etc kunt krijgen. Het weer werkt i.d. mee. Heerlijk!!
MamavEsmee; ja ik ben net terug van de tweede les en die ging echt al een stuk beter dan de eerste (Zelfde programma)! Dus ben nu gemotiveerd om door te gaan! Asje; oh dat is leuk zeg, in een groepje! Had mij ook wel leuk geleken maar dat bestaat hier niet helaas
Welkom nieuwe dames! Leuk dat jullie mee komen schrijven! @ Mamavanesmee, oeeh wat een akelige blessure. Goed dat je het nu weer op gaat pakken. Ben je ook bekend met Renate?! Dat is ook leuk rennen ipv Evy. @ Luca, supergoed hoor dat je bent begonnen. En je moet idd ergens beginnen, dus niks mis mee! En ja hoor, het gaat je ooit lukken, maar het vraagt veel geduld en doorzettingsvermogen. @ Asje, leuk een hardloopgroepje! Helaas kan ik dat niet omdat ik heel onregelmatig werk. Hier vandaag ook gerend. 10 km in 55 minuten, ging lekker! En ook nog even de motor uit de schuur gehaald (eerste kms van dit jaar, jeej! )
Hey we hebben weer wat volk hier. Leuk dames dat jullie komen meekletsen. Drukke zondag achter de rug dus is niet echt gelukt om met dit prachtige weer te gaan rennen. Jammer had er echt van willen gaan genieten. @Noorus, de motor ook al uit de stalling gehaald? Manlief heeft vorige week zijn motor ook eens onder de overkapping uit gehaald. De mijne staat helaas nog in de garage (die zal ik eerst moeten ontruimen voordat mijn motor eruit kan). Maar als het weer zo lekker blijft dan ga ik die van mij ook eens uit graven. Wat voor iets rij je? (manlief heeft een yamaha diversion 600 en ik heb een honda pasific coast 800) MIsschien morgen weer een rondje rennen. Groetjes
Ik rij een Ducati Monster... Was best nog fris bij hogere snelheden... Heb ook alleen maar leren pak en zomerhandschoenen. Maar was wel heerlijk om weer even te kunnen rijden!
Noorus.. Ik ben al die tijd wel blijven hardlopen, onder begeleiding van de fysio ( loopt zelf ook hard). Maar wil nu graag weer langere afstanden lopen. Jij loopt op best hoog tempo! Knap!! Kelly.. Hopenlijk kunnen we morgen ook lekker genieten! *** Morgenavond na het eten ga ik weer lopen. Les 22 van Evy.. 15 lopen , 2 wandelen x 2..
Hoi meiden, het hardlopen met mijn vriendin ging goed zaterdag! Geen pijn gehad, dus een kilometer of 5,5 gelopen met circa 9 km per uur. Tevreden dus @(weer) nieuwe dames, leuk dat jullie er zijn! Het betere weer komt eraan dus wordt het ook weer leuker om te rennen he. @MamavEsmee, tja shinsplint, het heeft er wel wat van weg, maar weer niet helemaal, da's de ellende. Een vriendin heeft de sportpodoloog aangeraden, dus dat is mijn volgende stap denk ik.. @Luca, goed zeg, dat je bent begonnen! Ik ben vorig jaar ook gestart met de lessen van Evi, en ik vond de lessen elke keer nét te doen, dus dat is precies goed. Het gaat jou ook vast lukken En hoe kom je zo in Corsica verzeild? @Asje, fijn dat de hardloopgroep bevalt
Carmen, wat fijn dat het lopen vandaag lekker ging, zonder pijn! Hopenlijk kan de podoloog, je eenvoudig, met een setje zooltjes van je klachten afhelpen. *** Hier flink afgezien vandaag! 2x 15 minuten lopen. Had nog wat last van het lopen van zaterdag. Maar heb het volgehouden. Als ik met eigen muziek had gelopen, had ik vaker een looppauze ingelast. Ben best Fier op mezelf Oja, 5 km & 7 meter gelopen
Niet meer gelopen dames? Vandaag les 23, 10-12-12 lopen.. Het laatste stuk vond ik erg zwaar. Maar blij dat ik het uitgelopen heb. Voel mijn enkel nu wel, dus zo eerst even goed koelen. Nu 2 rustdagen. Zaterdagmiddag dus weer lopen!
hallo dames, het is zow frustrerend ik kom niet verder. Met een goede dag ren ik 5 km/30 minutjes. Maar gisteren kwam ik niet verder dan 12 minuten. En ik heb nog maar 3 weken aaacchhhhrrr. Morgen weer proberen. EN pfoe wat is het warm he dames HEERLIJK maar het maakt het lopen wel weer een stukje zwaarder, ik moet er echt aan wennen.
Hai dames, Leuk een hardloopgroep, ik doe mee! Zelf loop ik om de dag in de ochtend (wanneer m'n kids nog slapen en voordat m'n man gaat werken), en verder dan 5km kom ik niet met teveel tussenpauzes (nog een te slechte conditie ). Dames vallen jullie ook af dmv hardlopen? Kan je er bijvoorbeeld een strakke buik van krijgen of moet je daar echt buikspieroefeningen voor doen? Liefs Moedertjuh
Hey meiden, ik heb maandag nog een klein rondje gelopen en ga waarschijnlijk komend weekend weer. Heb dinsdagavond nog een les in de sportschool gedaan en heb eerlijk gezegd vanavond gewoon geen zin. Heb behoefte aan even een lekker avondje op de bank, dus ga daar maar eens aan toegeven @kelly, vervelend dat het de ene keer zo goed gaat en de andere keer niet! Wat gebeurt er dan als het niet goed gaat? Krijg je last van spieren, ademhaling, ga je te hard...? @moedertjuh, welkom! 5km is toch al een mooie afstand? Knap dat je het om de dag doet ook! Gebruik je een training op mp3 (bijvoorbeeld start to run) of doe je het zonder? Wat betreft afvallen: sinds ik meer sport ben ik alleen maar aangekomen . Niet enorm hoor, dus het zou wel eens omzetting van vet in spieren kunnen zijn, maar niet motiverend natuurlijk Omdat je met hardlopen praktisch al je spieren in je lichaam traint krijg je er wel een strakker lijf van. Wees je tijdens het hardlopen maar eens bewust van dat je je onderbuik aanspant, dat helpt je ook bij het lopen. Je zou daarnaast na afloop van je rondje altijd nog vijf of tien minuutjes buikspieroefeningen kunnen doen, misschien een idee? Groetjes, Carmen
@ carmen, Ik krijg last van steken in mijn zij. Of dat ik gewoon adem te kort kom. VAndaag gevallen met de motor en nu heb ik een dikke voet en een blauwe teen. Het is allemaal behoorlijk pijnlijk en kan er nog niet op staan. Ik hoop dat het morgen allemaal weer over is en dat ik gewoon kan doorgaan met trainen. Anders kom ik dadelijk helemaal niet meer voorruit.
Kelly.. Balen zeg. Bij mij zijn de oorzaken van steken of buitenadem. Dat ik TE fanatiek begin. Begin nu in een hobbeldrafje . En niet uitgebreid, of liever niet eten vlak voordat je gaat lopen, idem met drinken!
Lekker genoten van je avondje op de bank hangen? Ik geef er ook wel eens aan toe, soms te vaak maar ja je kan ook niet met tegenzin gaan sporten. Dank je. Is ook mooi, maar ik wil dat ik een betere conditie heb en 1km loop dan 5km en nog steeds een slechte conditie (ik pauzeer te vaak ). Dat van aankomen klopt, dat had ik ook op de sportschool doordat je vet idd omzet naar spieren. Strakker word je idd heb ik gemerkt, heb me vandaag weer gemeten en m'n taille is 5cm geslonken. Ik doe het hardlopen zonder programma, heb starttorun wel op m'n pc maar moet hem nog in m'n mp3 omzetten maar ja eerst een nieuwe aanschaffen Ik doe ook workouts van Tiffany voor m'n buik want echte buikspieroefeningen hou ik nooit vol Thnx voor je reactie meid.
Misschien een hele stomme vraag maar.... ik ben een hardloper, en nu ik er net achter ben gekomen dat ik zwanger ben vraag ik me af of ik nog kan hardlopen, en zo ja, toe wanneer? Alvast bedankt!
Ik zou je vk/gyn raadplegen. Zelf denk ik dat het gwn wel kan alleen je de tempo moet aanpassen. Toen ik zwanger was ging ik gwn verder met sporten, heb zelfs XCO en Spinning tot m'n 8e maand gedaan op mijn tempo (ook rennen op de loopband).
Hé leuk, een hardlooptopic! Mag ik hier ook meekletsen? Ik loop sinds 3 weken en ik vind het erg leuk. Vorige week ben ik begonnen met de starttorun-cursus hier in de buurt. Morgenochtend mag ik me weer melden daar. Ik wil het graag een beetje verantwoord opbouwen, vandaar deze cursus. Er doen trouwens meer dan 50 mensen aan mee, dus het is echt heel gezellig.