Hardloopclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door asje79, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

@kelly, ik denk dat je te hard van start gaat. Misschien eens proberen om iets langzamer te rennen? Of even in een paar keer opbouwen, door drie keer tien minuten, met 1 minuut wandelen, naar twee keer een kwartier met 1 minuut wandelen en dan alsnog dat halve uur? Pijnlijk van je voet trouwens, hoe gaat het daar nu mee?

@moedertjuh, avondje bankhangen was errug lekker :) Ga van het weekend wel weer een rondje hardlopen is mijn plan.

@compleet2012, de gouden regel bij sporten tijdens de zwangerschap is volgens mij dat je heel goed naar je lichaam luistert. Dus vooral niet te hard, te lang, te ver, etc. Dus als jij op een lekker tempo je reguliere rondje kunt rennen, zonder last van je buik oid te krijgen, dan kun je in principe nog best lang blijven sporten. En bij twijfel gewoon vragen aan de verloskundige! Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens :D

@anakin, welkom! Praat gerust mee :) Hoe ging je les vandaag? Ik loop niet met een groepje maar heb met de (vlaamse) MP3 serie van Start to Run opgebouwd naar een half uur rennen. Was goed te doen!

2. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Wat een gezellige drukte hier! :) Even bijlezen en reageren…

@ Carmen, lekker dat het lopen zondag zo goed ging! En goed dat je je ook soms wat rust geeft hoor. Geen zin is geen zin toch!

@ MamavanE, klinkt goed die 2x15 minuten. Kan je nagaan wat een beetje aanmoediging kan doen! Belangrijk ook om goed op te warmen voor het lopen he?! Dat geeft echt een stuk minder na-weeën…

@ Kelly, hier moet ik ook wennen aan de warmte… Niet teveel willen hoor, gewoon rustig opbouwen. Wat is er over 2 weken?! Jeetje gevallen met de motor meis?! Wat is er gebeurd?! Wel even rustig de tijd nemen om te herstellen hoor!

@ Moedertjuh, welkom! Hier zeker wel strakker in het vel sinds ik weer veelvuldig hardloop! (heb geen kipfilets meer als ik zwaai! :D) Oeh die 5cm is wel supermooi! Wat zijn die workouts van Tiffany!?

@ Compleet, ja hoor je kan blijven rennen (net zo lang als het goed voelt), maar het is wel belangrijk dat je nu niet gaat uitbouwen, maar gewoon blijft rennen zoals je al doet (of minder natuurlijk als je lichaam het aangeeft). Maar in ieder geval niet meer van je lichaam vragen dan het gewend is…

@ Anakin, ja gezellig schrijf lekker mee! :) Klinkt gezellig met elkaar rennen! Ik kan dat helaas vanwege onregelmatig werken niet…

Ik heb gisterochtend nog gerend en ging eigenlijk supergoed. Heb 8 km gerend in 42 minuten, was echt blij! Heb ook mijn startnummer binnen van de Zandvoort Circuit Run, die ga ik volgende week lopen! :D

3. Carmen1982

@noorus, ah, het is dus bijna zover! Volgens mij ga je een hardstikke goede tijd lopen volgende week :D

Ik heb gisteren met manlief een rondje gerend. Ging voor mijn gevoel niet heel goed, maar dit rondje was wat heuvelachtiger (stijler) dan wat ik normaal ren en ik heb toch zo'n 5,2 km gerend met gemiddeld 8,7 km per uur. Dus mag niet ontevreden zijn denk ik.

4. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Netjes Carmen! :)

Ja, ik hoop het zo! :) Net weer 7.5 km gerend. Van de week doe ik nog 2 kleine rondjes en dan zondag knallen! :D

5. Costly

Costly Niet meer actief

Hoi dames.

Ik vraag me af of er ook dames zijn met een 'hoog' BMI die hardlopen.
    Ik wil zo graag starten! Desnoods alle lessen dubbel ofzo maar ik ben het wandelen echt beu!

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Moedertjuh.. Er zijn ook schemaatjes op papier waardoor je ook langzaam kan opbouwen. Bijv beginnen met 12 keer 1 minuten hardlopen en dan 1 minuut wandelen, dan 2 min etc etc. Het is steeds weer je grens verleggen.

Compleet 2012.. Goed naar je lichaam luisteren. Denk dat je zeker tot een week of 18 nog wel zou kunnen hardlopen. Vanaf dan kan je buik in de weg gaan zitten. Maar dat zul je terzijnertijd zelf moeten bekijken. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Anakin.. Wat leuk, een hardloopgroep. Had ik ook graag gedaan, maar ivm onregelmatig en om het weekend werken is dit niet te doen voor mij. Hoe is het gegaan?

Noorus.. ben echt jaloers op je. Heerlijk dat je zo lekker kunt lopen en dat 8 km lang. Loop je ook achterelkaar of neem je nog rustmomentjes? Wat gaaf dat je op zandvoort mag lopen.. Best heftig, behoorlijk heuveltjes en dalen toch? Zijn er een aantal keren geweest.

Carmen.. Lekker toch? En zolang het zonder pijn gaat. Het is geen wedstrijd, zal Evy wel zeggen :D

Costly.. Doordat je zwaar bent, krijgen je spieren/gewrichten dus erg veel gewicht te verduren. Tijdens het hardlopen, krijgen je enkels bijv tot wel 4x je gewicht te verduren. Goede hardloopschoenen zijn dan erg belangrijk en rustig opbouwen. Stoer dat je dit wilt doen!!

Had totaal geen zin, ook al een paar dagen last van een zeurende enkel dus 0 motivatie en toch wat angst om te lopen.

Besloten om de lesse 19-20-21 nog een keer te doen.

Net dus 4x 8 minuten + nog 5 minuten terug naar huis gedaan. Dit ging lekker.. In 43 minuten 6 km en 250 meter afgelegd.

Ben toch blij dat ik ben gaan lopen. Dinsdag weer lopen, dan 10-12-12.

7. Costly

Costly Niet meer actief

Zou Evi te zwaar zijn om op te bouwen?

Goede schoenen wou ik inderdaad halen. Las dat ze hier bij een zaak speciale metingen deden dus daar wou ik naartoe. Moet alleen wel moed verzamelen want ben bang dat ze me gaan uitlachen ( ivm mijn gewicht )

8. MamavEsmee

Costly.. Als ze dat doen, zijn ze niet echt proffesioneel. Heb vertrouwen dat dat wel goed zit. En iemand uitlachen omdat hij/ zij wil bewegen is wel erg krom niet? Evy is denk ik prima! Lukt het niet direct dan doe je de les gewoon de volgende keer weer.

9. Carmen1982

Costly, ik ben het helemaal met MamavEsmee eens, als ze je uitlachen zijn ze echt niet professioneel. Het is alleen maar hardstikke goed dat je gaat hardlopen toch? En Evy is prima om mee te starten. Doe een les net zo lang tot die goed lukt, en ga daarna pas een volgende les doen. Het is belangrijker dat je het volhoudt dan dat je gelijk vol gas gaat!

10. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Goeiemorgen!

@ Costly, ik denk dat je prima kunt beginnen met hardlopen, maar heeel langzaam opbouwen is erg belangrijk en goed naar je lichaam luisteren. Beginnen met 0-5km van Evy en desnoods 1 les een aantal keer doen, totdat je dat goed onder de knie hebt. En inderdaad goed schoeisel halen! :) Besef wel dat het 'letterlijk' heel zwaar zal gaan worden, maar als je jezelf kan blijven motiveren denk ik dat je heel veel goeds voor je lichaam gaat doen! En bel desnoods eerst even naar de speciaalzaak als je dat een fijner gevoel geeft?!

@ MamavanEsmee, ik ben al heel wat weken bezig met een training (veel interval ook), nu de laatste aantal keren doe ik wat meer afstandlopen (zonder stoppen tussendoor dus), maar dat lukt me nu alleen omdat ik daarvoor getraind heb. Snelheid heb ik opgebouwd door mijn intervaltrainingen. Ik merk echt goed dat ik door die trainingen leer welke snelheden mijn lichaam aan kan. Ook ren ik geregeld bruggen op en af om te wennen aan hoogteverschil. Kan ik straks goed gebruiken op het circuit. Op zich zijn dit dingen die iedereen kan leren/oefenen. Het enige wat vereist is, is doorzettingsvermogen en discipline. Zo denk ik dat mensen ook trainen voor marathons enzo. Gewoon doen! :)

11. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai snelle jelles :D

@Carmen, netjes meid en dat voor een heuvelachtige weg!

@Noorus, dank je. Workouts van Tiffany Rothe zijn 10min 'lichtelijk' soort zumba is het voor de buikgedeelte met name, doe ik gwn via youtube thuis. Netjes joh je renprestatie!

@Costly, ik sluit me aan bij de dames. Mijn bmi is ook 'hoog' en toch ben ik gaan joggen voor mezelf, mensen hebben altijd wat te zeggen dus gwn niks van aantrekken meid. Jij weet waar je het voor doet!

@MvE, welke schemaatjes bedoel je meid? En wat bedoel je met 19-20-21?

12. MamavEsmee

Moedertjuh.. Ik heb evt wel een excelschema van Evy.. Kun je met eigen muziek toch met evy opbouwen. En met 19-20-21 bedoel ik de lessen die ik ga doen.;)

Noorus.. Heb je goede tips voor interval training?

Costly.. en?!

Totaal geen zin om te lopen.. Vanmiddag nieuwe muziek op mijn mp 3 en op eigen houtje gaan lopen. Eens kijken wat ik volhield. Heb mijn 6 km en een beetje ( 200) zonder wandelpauzes volgehouden. Zat in een heerlijke flow..

40 minuten en 46 seconden gelopen.. Niet zo snel maar dat is weer goed voor de vetverbranding!:D

13. Carmen1982

@MvE, goed bezig zeg! En het kan juist heel goed zijn om soms even niet op het aantal km/u te letten, maar gewoon op een lekker temp door te lopen. Is inderdaad sowieso goed voor de vetverbranding :D

Ik ben nog zin aan het verzamelen.. Wil straks eigenlijk nog een kort rondje doen maar heb moeite mezelf te motiveren ;)

14. MamavEsmee

Carmen.. Bij mij gaat het juist lekker wanneer ik geen zin heb.. Nog geweest?!

15. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wat leuk om te lezen dat hier zoveel hardlopers zijn!

Ik wil ook beginnen met hardlopen, het liefst met het hardloopschema van Renate, heeft iemand toevallig hier les 1 voor mij? Om eens te zien of het iets voor me is??

En ik ga morgen hardloopschoenen aanschaffen, ik wil er niet super veel aan uitgeven, omdat ik nog moet uitvinden of hardlopen bij me past. Iemand een tip waar ik niet al te dure, maar wel prettige loopschoenen kan vinden?

16. Carmen1982

@MvE, nou, je theorie klopt helemaal :D Ik ben nog gaan rennen en het ging eigenlijk best goed. Heb 5,6 km gelopen met ongeveer 9 km per uur. Heb een intervalles uit de serie 5-10 km van Start to Run gepakt. Ik ga dan in principe een kleine 40 minuten hardlopen met 8 keer een versnelling van 30 seconden tussendoor. En dat ging me niet slecht af.

@all mine, welkom! Heb je toevallig al iets van andere sportschoenen? Als je nog helemaal moet starten kun je (naar mijn bescheiden mening, anderen zijn het vast met me oneens ;)) best even een paar lesjes doen op gewone sportschoenen. Lijkt het je wat, koop dan gewoon wel een paar goede hardloopschoenen. Ik had nog goedkope (Bristol) hardloopschoenen liggen en daar heb ik mee getraind tot ik de eerste 30 minuten vol kon houden. Als beloning heb ik daarna goede Asics schoenen (en goede hardloopkleding) voor mezelf gekocht :)
    Aan de lessen van Renate kan ik je helaas niet helpen, maar ik geloof dat er dames hier zijn die er wel mee rennen, toch?

Zo, ik duik onder de douche en dan lekker mijn warme bedje in. Slaap lekker alvast!

17. MamavEsmee

Carmen.. lekker he?! :D Hier gisteren 9.1 km gemiddeld gelopen. Moet me ook maar eens verdiepen in intervallen,.

@schoenen.. Ik ben voordat ik begon wel opzoek gegaan naar goede schoenen. Maar de eerste paar lessen kan best op gewone sportschoenen. ;)

Geen eens spierpijn vandaag..:D

18. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik schaam me diep dames, heel diep.
    Vandaag toch maar weer een geprobeerd maar ik kwam niet verder dan 11 minuten.
    Ik heb een beginnend griepje te pakken dus ik voelde me al neit helemaal lekker.
    Maar na 11 minuten was ik echt helemaal op.Gelukkig geen last gehad van mijn voet die is weer helemaal hersteld.
    Morgen weer proberen en kijken of ik dan rond de 20 kan uitkomen. Dan kan ik zaterdag proberen om de 30 weer te halen en dan moet ik volgende week er keihard tegen aan om nog wat uit te breiden want over 12 dagen is het al zover dan moet ik de test weer lopen. En deze keer moet ik het gewoon halen .

Voor de nieuwe dames welkom,

Sorry dat ik niet op andere reageer....mijn hoofd staat op springen en ik denk dat ik het voor vandaag gezien houd.

Ik wilde eigenlijk typen "misschien ben ik er morgen weer" maar ik zet gewoon neer:" tot morgen", want ik ga rennen! niks meer te misschienen
    Even doorduwen, nog maar een paar dagen te gaan.

Dames tot morgen!

19. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Nou, ik heb inmiddels het hardloopschema van Renate, en vanavond ga ik beginnen!
    Goede schoenen heb ik ook gekocht, kreeg nog een flinke korting, vanwege een vriend die bij die sportzaak werkt, altijd prettig!

Nou, ik ben benieuwd of ik les 1 kan volhouden, want ik heb helemaaaaal geen conditie. hihi..

20. MamavEsmee

Kellly.. Test voor de politie toch? Balen dat je conditie ineens spoorloos is..

All Mine.. Veel loop plezier! Rustig beginnen. ;)

Als het lukt wil ik morgenmiddag voor mijn late dienst ( Esmee is dan toch op school) nog een rondje lopen.. Vrijdag en zaterdag een rustdagje. En dan zondag weer lopen.

Vandaag zo'n 18 km gefietst.. Ook lekker!

Deel Deze Pagina