Hardloopclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door asje79, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    O zo erg is t niet....maar helaas deelt mijn man niet mijn wens voor een 3e;)

Ik ben bang dat met dit weer er van lopen vandaag weinig terecht komt zeg....wat een baggerweer!

2. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ja wat een rot weer..!
    Maar hoop dat het zo nog even droog is dan kan ik toch nog :)
    Wil niet in me eerste week al afhaken :)

3. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    Ik ben vanwege het weer expres vanmorgen redelijk op tijd gegaan. Eerst op buienradar gekeken en toen voordat de bui bij ons was gegaan. Ik kan me voorstellen dat het lastig is als het de hele dag al regent. ;)

Soms is het trouwens best lekker om te lopen in de regen hoor, helemaal met deze temperaturen. Het is best wel warm en dan is dat gespetter wel lekker. Maar een hoosbui zou ik ook niet zo gauw in gaan lopen nee....;)

4. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Zo net terug van les 3 met Evy.
    Regen was opgehouden. Wel stond er erg veel wind. Loop namelijk langs de dijk hier en waaide het wel iets harder dan ik had gedacht... :)
    Lopen ging opzich goed. Helemaal volgehouden. Had wel aan het einde van de 3 minnuten steeds een beetje last van me zij. Ging dan weer weg in de minuten wandelen... Misschien niet lang genoeg warming up gedaan ofzo..? Heb eerst 10 minuten gewandeld voordat ik begon met lopen...
    Hoe doen jullie je warming up..?

Groetjes Noa

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat goed van je!
    Hier komt het er vandaag echt niet van....eerst gewerkt, toen kids opgehaald. Vanmiddag regen en nu is manlief weg met de oudste voor zwemles en straks als ie terug is, dan moeten we gelijk weer naar mn zwager.
    Dus dan wordt het morgen na het eten nog maar even.

Warming up, hier ook gewoon 5 a 10 min wandelen en cooling down t zelfde

6. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    goh meiden als ik dit lees begint het ook wel weer te kriebelen...
    ga toch van het weekend maar weer eens de hardloopschoenen aantrekken denk ik.....
    heb het een hele tijd gedaan maar kreeg toen een knieblessure en ben nooit meer begonnen.....
    maar heb nu ook veel last van mijn gestel maar meer omdat ik te weinig doe....
    dus ik hou jullie op de hoogte !

7. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    @ Warming up: niet....ja even lopen voordat ik begin maar niet 10 minuten, eerder 2 minuten. :)

8. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Ik doe eigenlijk ook niet aan een warming up, ik ga gewoon... begin wel rustig hoor. Soms 1 minuutje wandelen, maar that's it

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

@ warming up.. Je kunt even je kuiten stretchen of even springtouwen, maar je trekt geen sprint dus echt noodzakelijk is het niet aldus mijn fysio..

Vanavond super lekker gelopen, het was niet te warm 18 graden en hierdoor kon ik het veel beter volhouden.

Heb 5.27 km achter elkaar gelopen in 30.47 minuten wat een gemiddelde is van 10.3 km per uur ( ben van de cijfertjes :D) De laatse 200 meter een flinke sprint gelopen. Was lekker!!

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @mamavanEsmee, wat goed van je zeg!

Hier even een baalmoment, ben ik net lekker begonnen deze week, zit het er w.s de eerste 10 dagen ofzo er niet meer in.
    Maandag wordt er een moedervlek weggehaald op mn buik. Kreeg vandaag de info binnen van t z.h en mag je niet intensief sporten zolang de hechtingen er in zitten:(

11. MamavEsmee

Wendela.. Niets ernstigs betreft je moedervlek? Ik denk dat je jezelf moet voelen.. Ik zou i.d. geen buikspier oefeningen doen. Maar als wandelen lukt, zou hardlopen toch ook kunnen? IK zou zeker de eerste 3-4 dagen niet gaan, maar vaak zit daarna de huid toch wel goed dicht hoor! Succes!!

12. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    @mamavEsmee: wat goed zeg, 5 km aan 1 stuk en je loopt ook behoorlijk door. Als ik ren, kunnen mensen naast me snelwandelen haha.

@Wendela: oj, dat is minder zeg... misschien idd gewoon effe wandelen en dan over 10 dgn ga je er weer lekker voor! Sterkte, hopelijk is het een onschuldige moedervlek!

13. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hoi dames!

Hier ook een hele tijd hard gelopen tot ik zwanger werd en de kilo's er dus aanvlogen:$
    Die wil ik er weer af hebben en daarom gaan we hier ook lekker weer beginnen met hard lopen:D
    Ik heb er zin in!

Hoe werkt evy trouns? Want ik snap er niet zoveel van...

14. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    @Dikkebuik Evy heeft 27 lessen op mp3 om in 10 weken 5 km te kunnen lopen. Je begint met paar minuten wandelen en dan weer paar minuten hardlopen. Zij geeft aan wanneer je loopt en waneer je wandelt. Ik vind het erg fijn zo. Je hoeft niet op je horloge te blijven kijken wanneer je minuten voorbij zijn en je kan makkelijk opbouwen.

Ik ga morgen weer voor me 4e les. Heb er weer zin in..!:)

15. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    @mamavEsmee: goed man! 5 km aan 1 stuk, ik kan me nog niet voorstellen dat ik dat zou kunnen!
    @wendelaa: balen :( Misschien ipv hardlopen wandelen? Dan hou je het ritme er een beetje in. Ow ik zie nu dat er al meerdere mensen dat voorgesteld hebben. :)

Hier les 3 vandaag gedaan. Het ging best goed, wel harde wind. Alleen mijn oordopjes blijven niet in mijn oren zitten. Dus volgende week maar even een koptelefoon halen ofzo.

16. MamavEsmee

Mogwai.. ik heb speciale sportoordopjes, die zijn van stroef materiaal en blijven dus goed zitten.

Leuk.. Nog meer nieuwe leden!

5km.. Als je eenmaal lekker in de flow zit is een halfuurtje niets.. Heerlijk!!:D

17. MamavEsmee

Hier weer lekkere foute muziek op de mp3 gezet..

Vanavond na het eten nog een keer het zelfde rondje gelopen, ben normaal niet van het 2 dagen achter elkaar lopen, maar wil graag 3x per week lopen..

Morgen dus een rustdagje en dan di, do, za lopen..

18. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    He bah,net de kleine naar de psz gebracht ,dacht lekker even te gaan lopen.Maar een rot weer!! Normaal ben ik niet bang van een buitje maar het is koud het waaid hard en het regent pijpenstelen!!
    Misschien vanavond dan maar.

19. MamavEsmee

Yellowsun.. Oh, dat is balen zeg! geniet dan maar van die paar uurtjes rust in huis :D
    Hopenlijk is het weer vanavond beter!!

20. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Over Evy, ik snapte het eerst ook niet, omdat ik ergens middenin ging beginnen. Het is 10 weken met elke week 3 lessen en er zijn 27 lessen in totaal, terwijl ik er dan 30 verwacht :)
    Dus even zitten puzzelen en ik weet nu dat les 19 de eerste van week 7 is, maar weet niet welke lessen dan missen. Weet iemand dat? Het staat ook niet duidelijk op de site.

Ik ga op ma, woe en vrij lopen is de planning en dan het weekend lekker vrij. Vanavond dus weer!! Ik heb een hardloopjasje wat in ieder geval winddicht is, dus weinig excuses...

Deel Deze Pagina