Ben vanavond voor de derde keer wezen lopen. Ging wel lekker voor het eerst dat ik nu me benen ook wel Voel maar dat komt omdat ik nu een min meer moet lopen. Ik heb trouwens ook asics gewoon van simpele voor beginners
Shay.. Grappig dat je nu pas spierpijn hebt. Had het de eerste lessen van Evy namenlijk zo erg dat ik amper in de benen kon als ik zat! *** Vanmorgen een klein rondje 4,5 km gelopen. Had mijn veters te strak gestrikt, na 15 minuten tintelende tenen .. Even gerekt en gestrekt, opnieuw gestrikt en toen ging het beter. Nieuwe schoenen lopen zo anders. Heerlijke demping. Wel zijn ze zwaarder als mijn Mizuno's dus even de eerste km wennen met passen maken. Ik ben er blij mee. Laat vanavond weten hoe het met mijn enkel is.
haai meiden!! ik begin ook met hardlopen........ gisteravond voor het eerst geweest ben 2 keer vlot achter elkaar zwanger geweest, en heb hele ernstige bekkeninstabiliteit gehad, dus mijn conditie is echt bagger... Ik gebruik runkeeper op de iphone en moet zeggen dat dat wel echt stimuleert!!! Ik heb 30 minuten gerend , 4 km........ met intervallen... 6 min rennen, 2 minuten lopen, 6 Minuten rennen , 2 Minuten lopen etc... is dit heel erg slecht???? of ben ik aardig gemiddeld voor een beginner? het gekke is dat ik helemaal geen spierpijn in mijn kuiten heb, alleen in mijn bovenbenen en onderrug heel erg
Muis 26.. Rustig opbouwen hoor! En erg goed, 30 minuten en 4 km lopen. Alleen iets te ver voor de eerste keer Anders zit je straks met een blessure. Misschien is Evy iets voor je? En volgens mij is je conditie wel redelijk Dankje, is voor mij echt een knop omgegaan betreft mijn leefpatroon
Oh is dat te veel? Ooeepss.... maar wat is evy precies? zit dat ook op de iphone? als app? ik ken het niet Ik ben echt nog een leek, dus heb maar wat gedaan. moet wel zeggen dat die 6 minuten rennen wel lang waren, ik liep net niet blauw aan denk ik hihi :d LOL Morgen wil ik weer, ik ben gewoon heel erg vaak moe en merk dat ik wat meer beweging nodig heb, en ik heb een hekel aan een sportschool abonnement. (vorig jaar lid geworden en 2 keer geweest hihi niks voor mij) Düs rennen is dan een goede optie!!! maar dat evy wil ik wel wat meer over weten en goed hoor dat je je leefstijl zo hebt omgegooid..... vind het altijd knap als mensen dat kunnen....
Muis.. Het is een mp3 bestand. Maar je zult vast via de Iphone ( store) ook start to run kunnen downloaden. Meestal begin je met 1 of 2 minuten hardlopen en dat keer 10.
@ Shay, goed bezig meis! @ MamavanEsmee, wist je dat je eigenlijk je veters moet strikken met een gebogen voet? Dus alsof je in een startblok staat en dan je veters strikken. Zo zitten ze nooit te strak Lunars zijn toch juist heel licht of ben ik nou kippig? Fijn dat je er blij mee bent! @ Muis, klinkt heel goed hoor! Goed opbouwen hoor, niet teveel in 1 keer willen Hier zit het hardlopen voor de vakantie er niet meer in denk ik . Dan maar na de vakantie weer mn best doen!
Ik doe hardlopen voor beginners dan moet je in de eerste week 4 x 1 hardlopen en 4x 2 min wandelen en zo bouw je dat iedere week op. Gewoon via google even intikken dan zie je zo een schema. Ik ben van 1600 tot 1630 even geweest was heerlijk weer en heb ook lekker gelopen kon nu al een stuk langer volhouden als de eerste keer. Zondag ga ik weer dan wordt het de 5 de keer. Van de zomer ga ik bij me moeder kijken die loopt echt al jaren en heeft 2 jaar geleden de kustmarathon gelopen en ze heeft zich dit jaar ook ingeschreven. Ik vind het knap hoor ze loopt veel jonge mensen eruit en dat voor 55 jaar. Hopelijk heb ik die hardlopen genen geerfd
Noorus.. Lunars zijn i.d. licht, maar zwaarder als mijn Waves, wat ook een lichte schoen is Veel plezier op vakantie! Shay.. Verstandig dat je dat doet! En het was i.d. lekker loop weer. **** Als de tijd het toelaat, morgen een rondje. Moet ook werken ( slaap vanaf 17.00) Gaan nu lekker uiteten. Jummie!!
Ik heb mezelf net ook even naar buiten gestuurd. Had sinds afgelopen zondag niets meer gedaan (zat niet zo lekker in mijn vel afgelopen week), maar vond het tijd om toch even een rondje te doen. En het ging lekker! 5,5 km gerend met een kleine 9 km per uur. En ik had nog wel een stukje door kunnen rennen, dus zo zien we het graag Ook hier geldt: ik ben ooit rustig opgestart met Start to Run 0-5 km (oftewel Evy, de heerlijke Vlaamsche stem die je hoort). Van een redelijke conditie maar nul hardloopervaring naar nu dus 35-45 minuten aan een stuk kunnen hardlopen. Dus het werkt Fijn Pasen meiden, en Noorus: fijne vakantie!
FIJN OM TE LEZEN.... net les 4 gehad en was weer heerlijk en ik vind die stem ook erg lekker... kan vanavond zonder schuldgevoel aan gourmetten gaan
Mirell haha.. geniet van je gourmet! Het lopen bevalt tot nu toe goed? Carmen.. Fijn dat je rondje lekker ging! Voel je je nu weer wat beter? *** Straks als Esmee op bed ligt lekker hardlopen.Vriend gaat toch voetbal kijken.. BLEH!!
Echt een super lekker rondje gelopen. 6.1 km in 38.21 minuten. Met een gemiddelde van 9.5 km per uur. Niet slecht! Kreeg dit keer op het eind weer een doof gevoel in mijn teen van mijn rechter voet. Had naar mijn idee de schoen niet te strak. Ook geen last van mijn enkel. Volgende loop er een klein stukje bij aan plakken. 6.5 km.
Meiden, kom jullie alleen even een hele sportieve week toewensen! Ik ga me ook uitsloven, maar niet op m'n hardloopschoenen, maar op m'n snowboard! Morgen nog even werken en daarna vertrekken we naar Frankrijk Fijne week allemaal!
Fijne vakantie Noorus, Vanaf volgende week ga ik het lopen weer oppakken zodat ik toch niet teveel terug val. Ik hoop nu de stress van de toets eraf is dat ik weer wat meer ontspannen kan gaan lopen. En dat ik dus weer gewoon na een week weer op de 5km zit. Dus tot volgende week dames.
Noorus.. Oh Cool! Snowboarden. Heel veel plezier!! Kelly.. Hoop ook dat je nu weer lekker kunt lopen. Anders is de lol er snel af he?! *** Hier spierpijn..Voelt wel lekker! Enkel voelt strak maar niet pijnlijk. Vandaag enkel oefeningen doen. Morgenmiddag mag ik weer lopen. Nu al zin in!
Hallo allemaal!! Zou ik ook bij de club mogen? Elke lente begin ik weer met hardlopen met de intentie om het toch echt ook in de gladde wintermaanden vol te houden, maar is nog nooit gelukt Blijkbaar ben ik een seizoenshardloper! Nu sinds 2 weken weer bezig, ik volg BAsisschema 1 op www.runinfo.nl , met interval trainingen. Ik heb altijd gezwommen, maar verder een heel slechte conditie: ik heb astma en laatste tijd last van hyperventilatie, dus het leek me wel gezond om weer te beginnen, een beetje long-sterkte kweken!! Tot nu toe houd ik alle trainingen vol (stelt waarschijnlijk voor de meeste hier niks voor, 4 x 3 minuten rennen en tussendoor 2 minuten wandelen), maar ik vind het met mijn 0 conditie toch al fijn dat het lukt! Ik heb een app om de gemiddelde afstand te meten, die meet ongeveer 6,17 km per uur (maar het is dus het gemiddelde van ook het wandelen erbij). Afgelopen week niet kunnen meten door Vodafone ( boos!) , maar nu doet hij het hopelijk weer Het is 3 trainingen per week, uiteindelijk na 12 weken kan ik dan als het goed is 30 minuten rennen. Ik wil vandaag nog, maar het regent! ZOu het nog droog worden!? Veel hardloopplezier!
mamavesmee het bevalt mij erg goed het lopen. mijn man gaat zodra ik thuis ben dus we stimuleren elkaar wel lekker vind het opbouwende wel erg fijn anders ben ik bang dat ik te veel van mezelf neem en met de problemen kom te zitten zoals blessures.... de dagen dat ik niet loop ben ik bezig op de crosstrainer op een vetverbrandings nivo.. alle paaschocolade is weer opgeruimd morgen weer netjes aan een gezond eetritme.... iedereen fijne week