@Yellowsun: beterschap @mamavEsmee en wendelaa: Les 9 was 3 keer 4 minuten lopen en daarna 5 minuten achter elkaar. De laatste 5 minuten is dus niet gelukt. Ik kreeg last van mijn kuiten, qua conditie ging nog wel. Ik weet ook al wat het probleem was, ik had 's ochtends poweryoga gedaan en blijkbaar trekken mijn kuiten dat niet om dan ook nog te gaan lopen. week 3 en week 4 van evy is precies hetzelfde dus ik ga dezelfde les niet nog een keer doen want hij komt vanzelf nog een keer voorbij. @Nienke: welkom!
Nienke.. Welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap.. Ik hoop dat je nog heel wat weken veel loopplezier hebt.. Mogwai.. Ok, meteen door naar de volgende les dus. IK merkte zelf dat ik 2 stukjes van bij 10 beter volhield dan na 4- of 5 minuten weer te moeten stoppen. Je zit dan net lekker in het ritme en dan moet je weer lopen. *** Normaal vind ik het niet prettig om s'morgens te lopen. Nu kwam ik uit de slaapdienst en Esmee was op de psz dus kwam wel goed uit. Dus lekker wezen lopen. Rondje van 26 minuten gelopen, 4.3 km afgelegt. Het in 1x kunnen lopen, dus geen pauze tussen door, al was de verleiding wel erg groot.. Trots dat ik het gehaald heb.. Enkel voelt weer goed.. Vrijdagmiddag weer lekker lopen..
@mamavEsmee: goed man! En gisteren nog lekker gelopen? Verder nog dames aan het lopen? Het wordt wat stil hier. Ik heb les 10 en 11 gedaan inmiddels. Ging lekker! Nu hopen dat les 12 beter gaat als de vorige keer: 2 keer 4 minuten en 1 keer 5 minuten lopen. Ik ga wel lekker rustig beginnen. Ik loop liever alles uit dan dat ik te snel begin en het eind weer niet red. Succes allemaal!
Mogwai.. Hardlopers zijn doodlopers zeggen ze vaak he? Je kunt i.d. beter rustig beginnen. Ja, gisteren gewoon lekker wezen lopen. *** Gisteren aan het eind van de middag een lekker rondje wezen lopen. Eerst Esmee naar schoonouders gebracht.. 5.30 minuten hardlopen. Toen even wat gedronken en van daaruit nog 24 minuten gelopen. Totale rondje was 5.4 km.. Dus best vlot gelopen.. Zo;n 11 km per uur..
Ik heb afgelopen week een beetje verzaakt ivm een griepje.Ik ben nog flink verkouden en mijn voorhoofd zit helemaal dicht(kan ook niet door mijn neus ademen) maar ga maandag toch proberen om te lopen.Ik denk wel dat ik even een paar lessen terug ga.Ik moet eigenlijk met les 9 beginnen maar denk gezien mijn ademhaling dat ik geem 5 min volhoud met lopen.
Yellowsun.. Mij hielp het hardlopen juist om mijn hoofd lekker leeg te krijgen.. Dus wel zakdoekjes meenemen om te snuiten haha.. Welke les ga je lopen? De rest van de meiden nog lekker aan het lopen?? *** Hier vanmiddag weer wezen lopen, daarna 2 dagen rust, komt goed uit want dan moet ik werken. Vanmiddag 4974 km gelopen ( aldus gps) hier 28.22 minuten over gedaan.. Na 15 minuten 30 sec gewandeld.. Ging wel lekker dus. Vanmorgen ook al wezen zwemmen dus de beweging wel gehad!
@Yellowsun: Beterschap, hopen dat het lopen maandag goed gaat. @mamavEsmee: Jij gaat als een speer! Hier les 12 volbracht. Hij ging heel goed nu!
dag dames mag ik me bij jullie aansluiten? Sinds afgelopen donderdag zijn mijn man en ik gestart met Evy en we zijn helemaal enthousiast! We lopen om de beurt, maar toch is het leuk om dezelfde ervaring op te doen. Ik ben acht weken geleden bevallen en moet nog wat kilo's kwijt dus ik hoop dat dat zo gaat lukken! Vanochtend les 3 gedaan, nu twee dagen rust.. heb nu al weer zin in donderdag!
Diem.. Welkom! Je zult snel weer lekker in vorm zijn met hardlopen.. DOe je het rustig aan ivm je bekken etc?
Gisteren les 9 gelopen en het ging perfect. De 5 min op het laatst gingen best wel goed. Vraagje,wat doen jullie aan als jullie s avonds lopen.Het begint steeds frisser te worden. Als ik aan het hardlopen ben gaat het goed met een truitje met lange mouwen maar lopen is dan weer wat fris. een jasje lijkt me dan weer vervelend want dat is weer te warm???
Diem,leuk dat je ook bent begonnen.Mijn man is ook door mij aangestoken en het is leuk om te kijken na een les wat bij jou goed ging en wat je partner goed af ging.
Vanavond na het eten lekker wezen lopen.. KOn het nu eindelijk eens achter elkaar volhouden. 30.59 minuten gelopen. Ging lekker!!
Supergoed zeg! Ik heb les 6 van Start to run gedaan en ben blij dat ik 3 min achter elkaar kan lopen Hoe gaat het met de rest???
hi meiden. Ik kom me hier aansluiten! Vanaf volgende week ga ik weer starten met hardlopen, dan is ons kindje 8 weken oud en vind ik het wel weer s tijd worden Weinig last van mn bekkenbodem en vandaag 2x2,5km gewandeld zonder last te hebben. Ik moet nog 8kg zwangerschapsvetjes kwijt. Voor mn zwangerschap deed ik 3 jaar lang aan hardlopen (niet fanatiek hoor) maar ik ben er al snel mee gestopt toen ik zwanger was omdat ik het stervenskoud had, het sneeuwde (slechte combi) en ik daarna duizelig werd bij het rennen. En nu mis ik het zo! Vooral met dit weer Start to run heb ik inmiddels op mn mp3 speler gezet dus ik ben er klaar voor! Zo te zien veel start to run kandidaten hier!
Ik heb een schop onder mijn kont nodig! Ik liep van de zomer zo'n 35-45 minuten aan een stuk, op een km of 9 a 10 per uur. Maar nu komt het er niet meer van, nauwelijks meer zin (komt ook omdat m'n schoonmoeder in het ZH ligt, dus veel stress daarvan). Vrijdag eindelijk weer gelopen en toen hield ik het maar zo'n 22 min vol. Wie schopt mij?
hallo meiden, Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten als dat mag... Ik ben 2 weken geleden begonnen met hardlopen. Samen met mijn zus. Wij lopen ook met Evy. Ik vind het op zich wel prettig dat je verteld word wat je moet doen, alleen wat mij betreft mag ze tijdens de hardloopstukjes wel haar mond houden. Er klopt namelijk geen bal van wat ze zegt. Hoogst irritant. De muziek vind ik niet geweldig, maar ik moet zeggen dat ik daar niet echt naar luister. Ik ben allang blij dat ik niet naar mijn eigen ademhaling hoef te luisteren, dat haalt me uit mijn concentratie (heel stom, ik weet het). Wij lopen wel beiden ons eigen tempo. Mijn zus heeft een hoger tempo dan ik, dus loopt meestal een eind voor mij. Maar dat is niet erg wat praten tijdens het lopen kan ik toch niet! hahaha... We proberen 3x per week te gaan, maar vorige week (doordat we het beide druk hadden) zijn we maar 2x geweest. Gisteren hebben we les 6 gelopen. 1L, 1W, 2L, 2W, 3L, 3W, 3L, 3W, 3L, 3W Aan het eind van die les vertelde ze dat we volgende week gaan opbouwen naar 4 minuten en zelfs 1 x 5 minuten. De moed zakt me al in mijn schoenen bij de gedachte alleen al. We zullen zien!
Ha Melanie dan gaan wij gelijk op! Donderdag ga ik les zeven lopen. Soms klopt er inderdaad niks van van wat ze zegt, maar ik stoor me er niet echt aan. Zoe 1983 onze meiden zijn in dezelfde periode geboren, hoe gaat het? Geef jij borstvoeding? Ik vraag me nl wel af wat het effect op de BV is... Ik vind het heerlijk om te lopen. Er is nog geen gram af, maar dat komt hopelijk nog! Abcd1234 (leuke naam trouwens ) hierbij een schopje: KICK! Misschien moet je ook een loopschema gaan gebruiken? dat werkt voor mij in elk geval beter dan zo maar wat lopen (sorry klinkt een beetje lomp, weet helemaal niet of jij zomaar wat loopt ghe ghe). Zet m op allemaal! Liefs
he Diem. Het gaat op zich prima, hoewel ze wel veel huilt helaas. Maar dat had mn nichtje ook dus het zal wel in de familie zitten Vandaar dat ik ook wel uitkijk naar het hardlopen; even lekker alleen met mijn gedachten en even lekker uitwaaien buiten haha. Dan kan ik weer een paar uur huilen aan Ik geef geen bv maar volgens mij hoeft het geen negatief effect te hebben op de productie. Hoe gaat het bij jou?? Melanie: gaat vast goed komen die 5 minuten! Voor je het weet loop je een half uur abcd1234: SCHOP!! Misschien dat het juist lekker is nu om te rennen om de stress over de situatie te verminderen? Hopelijk komt het goed met je sm!
Als je Evy niet zo leuk vind kun je ook het programma van renate wennemars downloaden.Dat heet 5km running coach van renate wennemars.De muziek is meer actueler en ze geeft betere tips.Volgens mij staat hier ergens in dit forum waar je het kan downloaden.
Zoe: hier gaat het erg goed, zit nu lekker in een ritme met r en ze groeit goed. Ik begin de huiltjes steeds beter te herkennen en daardoor snap ik beter wat ze 'wil'. Wat vervelend dat jouw dochtertje zoveel huilt. Hopelijk wordt dat gauw minder. Hoe gaat het 's nachts dan? Ik moet er zo'n één a twee keer uit 's nachts, hoop dat ze sneller doorslaapt dan de oudste Succes met lopen, ik kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt om weer wat voor jezelf te doen. abcd1234: hebben de schopjes al geholpen Goeie tip van Renate Wennemars; ik hou het nu nog bij Evy, maar wie weet als we haar zat zijn dat we dan overstappen