Melanie.. Jij hier?! *** Maandag wezen hardlopen, toen 16 minuten, 2 wandelen en 12 minuten gelopen.. Zou vandaag weer gaan, maar hoest de longen uit mijn lijf en alles doet zeer, dus maar even extra rust!!
@ Yellowsun: Bedankt voor de tip wat betreft het schema van renate wennemars. Voorlopig houd ik het maar even nog bij Evy, maar ik houd het in mijn achterhoofd. @ MamavEsmee: Ja... ik hier Hier vanavond ook weer gelopen. Les 7... Was hetzelfde (geloof ik) als les 6 maar voor mij moeilijker vol te houden ivm de warmte. Bah bah... geef mij maar een lagere temperatuur. Maar we hebben het volgehouden en daar doen we het voor Als het goed is, zaterdag weer!
En Melanie heb je al gelopen vandaag? Ik ben net terug; steeds 2 min rennen, 1 min lopen; het leek wel of die minuut steeds korter werd Het was pittig maar wel te doen. Ik vind het heerlijk om met dit weer te lopen; lekker in korte broek en hemdje, beter! Wat hebben jullie aan als het wat kouder is? Ik heb het al snel warm, maar vind het lastig inschatten wanneer je toch nog korte kleren aan kan. We moeten natuurlijk ook niet kou vatten Nou succes allemaal, ik mag maandag weer!
Diem.. Ik kleed me altijd een beetje op de gok. Ben vorig winter begonnen met lopen. Liep toen met een thermoshirt en jasje. Als je het echt warm hebt kun je je jassje uit doen en omknopen en je mouwen opstropen. Ik heb het al gauw te warm met lopen. Dus vind die hitte maar niets. Loop nu met een hempje en 3/4 thights.. Vanaf een graat of 18 doe ik een t-shirt aan. Bij een graad of 12 toch wel een shirt met lange mouw. Rond het vriespunt gaat er dan nog een jasje of sweater over heen. En heb ik een lange loopbroek aan. *** Gisteravond toen het begon te schemeren gaan lopen. Heerlijk zeg, want het begon al lekker af te koelen. Kon het hierdoor ook goed volhouden. Heb een lekker rondje van 5,2 km gelopen in 30.31 minuten. Heb van de week 2x gelopen, ivm griepje.. En dit beviel me een stuk beter.. Mijn spieren konden zich beter herstellen.
Thanks voor je reactie mama van Esmee. Ben je weer helemaal opgeknapt? Knap hoor wat jij presteert! Hoop dat ooit ook te kunnen; zie nu al tegen de 5 min op die ik maandag mag lopen : ) Zo gek he om de zon te voelen schijnen en een strak blauwe hemel te zien, zomerse kleren aan te hebben en ondertussen door de herfstbladeren, beukenootjes en eikels te lopen... De natuur is soms zo wonderlijk! Maar wel erg mooi! Heb echt genoten vanochtend tijdens het lopen. Qua temperatuur proberen wij of vrij vroeg in de ochtend of aan het eind van de dag te lopen, zodat het niet te warm is. Mijn man kwam vanochtend terug met een soort verijsd zweet op zijn voorhoofd. Toen hij buiten in de tuin ging zitten kwam er ongeveer een kwartier lang rook uit hem haha... Hoe is het jullie allemaal vergaan?
@ Diem: Ik heb vandaag (nog) niet gelopen. ik zou vanavond me mijn vriend gaan (normaal ga ik met mijn zus maar die heeft nog steeds last van haar knie), maar mijn vriend is al vanaf vanmiddag 1 uur op de tennisbaan, dus ik denk dat die (als hij dadelijk thuiskomt) geen zin meer heeft om nog te gaan lopen. Ik ga in ieder geval morgen. Misschien wilde mijn zus morgen wel weer proberen, en zo niet dan alleen/met mijn vriend. Als ik met mijn zus ga, doen we les 7 nog een keer want die heeft zij nog niet gedaan. Ik had al gehoord van de man van mijn zus dat les 8, 8x2 minuten was met steeds 1 minuut bijkomen. Ik hoorde ook al dat les 9: 1,2,3,4,5 min is! Pfff... denk niet dat dat goed gaat komen (zeker niet met deze hitte), maar we gaan ervoor!
jeeej! Vandaag de eerste les van Evy gedaan. Pff wat viel dat tegen zeg! Voelde echt dat het én een tijd geleden is én ik (te)veel extra gewicht meezeul. Die 3 minuten waren zwaar haha. Ben benieuwd naar spierpijn van morgen, valt nu nog erg mee (vanmiddag gerend). Voor degene die met Evy rennen: wanneer doen jullie stretchen in het begin (warming up)?? Want de tijd ervoor mis ik. Denk dat ik volgende keer eerst een klein stukje ren en dan stretch... maar andere ideeen zijn welkom!
Ik wandel eerst altijd 5 min als warming up. Zal er vaniddag toch aan moeten geloven met het warme weer maar anders komt er vandaag niks van. Ik heb er wel zin in even mijn gedachen op 0 stand zetten en nergens aan hoeven denken,gewoon rennen. Ik heb van het weekend het verschrikkelijke nieuws te horen gekregen dat mijn neef zelfmoord heeft gepleegd.Hij was maar 27 jaar. Ik ben er echt van onderste boven. Gisteren avond ben ik ook even gaan rennen en ik merk dat ik er rustig van word als ik klaar ben.
Diem..Ja, ben helemaal opgeknapt! I.d. raar idee he? Herfst maar zomerse temperaturen.. Je zult zien dat 30 minuten achter elkaar lopen eenvoudiger is dan het lijkt. Over 10 weken praat je heel anders. Melanie.. Goed dat je regelmatig gaat lopen, gaat het tot nu toe goed met je knie? Yellowsun.. Gecondoleerd. Hardlopen werkt goed voor de afleiding he? Lekker je hoofd leegmaken. *** IK ga vanavond na het eten ( tegen half 8) lekker hardlopen.. Is het eten gezakt en het koelt dan al lekker af!
@ Yellowsun: Wat een verschrikkelijk nieuws! Gecondoleert! @ MamavEsmee: Met mijn knie gaat het inderdaad heel goed. Heb eigelijk sinds ik hardloop met de gewone dingen ook veel minder last van mijn knie. Misschien is het toeval maar ik denk dat mijn spieren sterker worden en daardoor mijn knie ontlast word. Gisterenavond les 8 van evy gedaan. Was heavy maar viel eigenlijk niet tegen. Had verwacht het niet vol te houden maar is helemaal goed gegaan (heb niet zo veel vertrouwen in mezelf als het op sport aankomt ). In het laatste stukje lopen alleen met verstapt waardoor ik nu last van mijn enkel heb. Hopelijk is dat morgen weer beter zodat ik gewoon kan gaan lopen.
Vandaag les 6 weer gedaan. Mijn zus ging weer mee dus moest een paar lesjes terug. Ik vind het niet erg... Vond het erg pittig vandaag en mijn enkel vond het ook niet echt leuk! Maarja... we zijn weer geweest.
wow Melanie wat ben jij veel afgevallen!!!! knap hoor! lekker dat je zo fanatiek aan het lopen bent! ik moet vandaag les 10 doen, maar ben zooooo moe. Waarschijnlijk is lopen dan juist goed dus ga toch proberen zin te maken.... Trouwens de 5 minuten lopen viel heel erg mee! We konden het beide goed volhouden. Mijn man is trouwens ook al flink wat afgevallen door het lopen terwijl we nog maar drie weken bezig zijn.
Diem.. Hardlopen, vooral in een lager tempo ( zoals wij beginners) is goed voor de vetverbranding.. En? Lekker gelopen? *** Vanavond na het eten weer voor een rondje van 30 minuten. Na 20 minuten zo'n giga steek in mijn zij dat ik wel moest stoppen. 2 minuten gewandeld en de 30 minuten volgemaakt en naar huis gegaan. Lekker gelopen! Zaterdag of zondag weer..
@ Diem: Fijn te horen dat de 5 minuten meeviel. Voorlopig ben ik daar nog niet aan toe. Ben nu bij les 7 (samen met mijn zus) en lig nu weer even stil omdat ik te veel last heb van mijn enkel. Gewoon lopen gaat al niet zoals ik het wil, laat staan hardlopen. maar even rustig aan dus... Wel balen maarja, moet wel even tijd krijgen om te helen natuurlijk. @ MamavEsmee: Vervelend is dat, die steken. Knap dat je het nog 20 minuten hebt volgehouden. Ik had dinsdag bij de laatste minuut steken (op twee plekken). Op 1 of andere manier gaat het beter als ik dan met mijn handen in mijn zij ga lopen en op die stekende plekken duw. Heel dom misschien maar voor die laatste minuut was dat wel handig. hahah...
Zo, de eerste week evy zit erop. Vandaag les 3 gedaan, op naar zondag! Gaat best ok eigenlijk. De eerste les was best zwaar maar vandaag en les 2 vielen best mee. Hopelijk is mijn conditie nog een beetje aanwezig. Wel voel ik in bochten mn enkel en op het laatst ook mn knie. Gelukkig nu 2 daagjes rust, is ook beter voor mn gewrichten. Als ik nu naar buiten kijk heb ook ook mazzel gehad met het weer. Pas op het laatst een paar spatjes regen. Nu hagelt het! @yellowsun: gecondoleerd! Wat vreselijk!! Sterkte met de begrafenis/crematie
@Yellowsun wat vreselijk zeg, gecondoleerd en heel veel sterkte. @ Melanie jammer dat je enkel je zo dwarszit... hopelijk gaat dat gauw beter @ Zoe lukt het om de tijd te vinden om te gaan lopen nu je meisje er is? @ Mama van Esmee; ik blijf het knap vinden wat voor afstanden en tijden jij loopt! En van die vetverbranding merk ik bij mezelf helaas nog niet zo veel... Gister heb ik niet meer kunnen lopen; de eerste keer dat ik niet naar Evy luister Vandaag ga ik wel lopen. Er zijn trouwens een heleboel mensen begonnen met dit topic maar daar heb ik al een tijd niets meer van gehoord, ben benieuwd hoe het met hen gaat?
Ja eigenlijk geen problemen daarmee. Dat is dan wel een voordeel van flesvoeding geven: ik laat het lekker aan mn man over en ga zelf hardlopen. Mijn man komt om 6 uur thuis dus kunnen we meteen eten. Helaas nog steeds last van mn knie dus ik vrees dat ik dit keer ook niet naar Evy ga luisteren en zondag even oversla...
Hoi Meiden! Graag wil ik ook meedoen met jullie clubje! Heb vorig jaar een poging gedaan maar niet lang volgehouden. Nu ga ik er weer tegenaan,het is er heerlijk weer voor tenslotte! Ik doe het omdat ik 10 kilo kwijt wil en omdat ik gezonder ben gaan leven (gestopt met roken en meer slaap) iedereen succes en ik zal even laten weten in hoeverre ik sterf van de spierpijn morgen