Hardloopclub

Discussion in 'Algemene clubs' started by asje79, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    ben ik ook weer even.

Heb vorige week dinsdag voor het laatst gelopen. Nog steeds wat last van mijn enkel. Hij heeft ook niet echt rust gehad. Heb werk waarbij ik veel moet lopen. En zaterdag hadden we een personeelsuitje waarbij ik ook de hele dag aan het lopen ben geweest. Merk dat het vandaag wel iets beter is. Hopelijk zet de trend door. Wil namelijk morgen wel weer graag gaan lopen. We zullen zien...

2. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    welkom mamamadelon! wat goed van je dat je gezonder bent gaan leven! Hopelijk gaat het hardlopen je goed af. Mijn man is al erg afgevallen (we zijn nu aan het eind van week 4 van Evy), bij mij zie ik nog niet veel verschil, maar ben 2,5 maand geleden bevallen dus dat heeft er misschien ook mee te maken. Hopelijk val jij er ook lekker van af!

Gezond leven; meer slaap en niet meer roken? --> ik krijg erg weinig slaap en heb na de bevalling toch ook weer een sigaretje opgestoken:) (in totaal 3 gerookt sinds de bevalling dus het valt mee)...

Melanie wat vervelend dat je zo last hebt van je enkel. Ben je er ook mee naar de huisarts geweest oid? Het lijkt wel lang te duren... Succes weer met lopen!

Gister weer 8 keer 3 min, dat was goed vol te houden. Morgen laatste les van week 4, het schiet al lekker op!

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Melanie.. Verstandig dat je nog even rust houd.. Zal je enkel alleen maar ten goede komen..

Diem.. Je zult zien, over een half jaar heb je een lekkere strakke kont!:p

Mamamadelon.. En?? Hoe is het met de spierpijn?? ;)

Zoë.. Balen van je knie.. Hoe is het er nu mee?

Zaterdagmiddag wezen lopen, helaas kwam ik midden in een enorme bui te recht, waaien en harde regen.

Was richting mijn ouders, vriend zou me halverwege met de auto op pikken. Gelukkig was hij vroeg en heeft hij me iets eerder dan gepland opgepikt. Was helemaal drijf nat en koud.;) Nog wel 22 minuten gelopen. Ach, alle kleine beetjes helpen!:)

Nu 2 dagen rust. Vorige week uitgegleden en mijn knie iets verrekt ofzo. Pijn is nu zo goed als weg dus durf het morgen wel aan.

Vandaag nog een mooi loopshirt met lange mouw gekocht!:D

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Ik ben afgelopen zondag avond geweest en ga vanavond weer.Ik moet zeggen dat het nu het wat slechter weer begint te worden ik me nu er wel toe moet gaan zetten.En zondag waaide het stevig,ik kreeg op te duur oorpijn de wiin mijn oor waait.Dadelijk in de stad ook maar eens een jasje gaan halen(had zondag een jas van mijn man aan dat zag er niet uit)
    Vanavond les 13 1-2-5-6-7 min ik ben benieuwd

5. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    @mama van esmee goed geregeld dat je vriend je oppikte :D

@ Yellowsun loop jij met Evy? Ik moet nl vrijdag ook les 13 en ze zei vandaag dat dat 3 keer 5 minuten was?

Vandaag dus weer gelopen, vond het wel fijn met dit weer en ik merk dat ik het prettiger vind om wat langere stukjes te lopen (nou ja lang; voor mijn doen dan... 5 min :)) dan steeds 2 min. Ben erg benieuwd naar de volgende les...

6. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Vandaag weer gaan lopen. Ging goed met mijn enkel, maar qua conditie viel het wel weer vies tegen naar een week niet te hebben gelopen.

Vandaag les 8 gedaan 8x2 minuten met steeds 1 minuut rust! Pfff... zwaar!

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Het ging best redelijk,ik ben sinds 2 maanden gestopt met roken en dat kan ik goed merken!
    Heb een klein beetje spierpijn maar dat is te verwaarlozen. Vandaag bij de Action een hardloopshirt gekocht,nu moet ik alleen nog een winddicht jack.
    Morgen ga ik weer,ik wil om de dag gaan,ik loop een stuk van 2 a 3 km en mijn eerste doel is dat zonder stoppen te lopen.

Iedereen succes!

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    @ Diem: wow nu al aan de bak,je bent net bevallen!:)
    knap hoor! En ach het is niet erg als je af en toe eens rookt maar ik rookte bijna een pakje per dag (buiten uiteraard;))

Wat voor kleding dragen jullie en waar kopen jullie dat?

9. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Helaas vandaag weer niet gelopen :( Knie is nog steeds gevoelig en lijkt vandaag erger te zijn geworden. Ik ga dus maar even op rust. Tegen de tijd dat ik het weer kan oppakken zal ik wel weer bij les 1 gaan beginnen. Baal er wel ontzettend van want ik vond het heerlijk en er was serieus in 1 week tijd al 1 kg af (in combi met aangepast eten).

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Diem je hebt gelijk,ik had me vergist.
    Vandaag ben ik niet geweest het regende hier met bakken uit de lucht.

11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Vandaag weer heerlijk gelopen.

Ging super goed... :D Was les 9 van Evy. 1, 2, 4, 4, 5 min...

Hiervoor alleen nog maar max 3 minuten gelopen. Zag er ook echt tegenop. Maar het ging heel goed. Had zelfs nog wel langer dan die 5 minuten door kunnen lopen. Merk echt dat mijn conditie al een stuk beter is. :D Fijn is dat.

Mijn mijn enkel ging het wel goed. Had de hele dag al wel wat last, maar heb hem ingetaped en ben toch gegaan. Hopelijk heb ik nu morgen ook minder last dan de vorige keren na het lopen.

12. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Wat goed Melanie!! Ik vind de langere stukjes ook lekkerder lopen dan steeds 2 min.

Yellowsun dan gaan we nu gelijk op! Ik ga vandaag les 13 lopen; 3 keer 5 minuten; lijkt me heerlijk!

Zoe vervelend dat je uit de running bent... balen hoor! Hopelijk kun je gauw weer meelopen!

Mamamadelon; ik draag steeds wat anders; ik ben nog erg aan het zoeken. In het begin droeg ik joggingkleren, maar dat vind ik niet lekker lopen. Nu heb ik een dunne lange sportbroek aan en een longsleeve. Mijn man draagt nog steeds joggingkleren (incl capuchontrui; of zoals mijn dochter zegt; championtrui) en die zweet zich een ongeluk, maar volgens hem is dit goed en hij valt inderdaad enorm af.

Mama van Esmee hoe gaat het met jou?

Succes allemaal! En Zoe; beterschap!

13. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Hallo dames,
    ik kom me ook bij jullie clubje aansluiten.
    Ik ben nu 2 weken bezig met rennen met evy Ik vind het echt enorm verslavend.
    Vandaag heb ik les 6 en ik sta alweer te poppelen om te gaan (moet even wachten tot manlief thuis is voor de kids)

Ik ben aan het rennen voor een betere conditie te krijgen.Ik ben jaren lang ziek geweest en heb bijna continu in bed gelegen de afgelopen 6 jaar. Na ongeveer 20 operaties (de laatste was 1 jaar gelden toen heb ik een stoma gekregen) ben ik sinds een half jaar echt beter....maar helaas heeft mijn conditie er wel flink onder geleden.
    Maar nu wil ik weer eens flink ertegen aan om weer topfit te worden en dat dat mijn figuur ten goede zal komen ...tja dat is een leuke bijkomstigheid :D
    En ik heb gesolliciteerd op een baan waarbij ik een goede conditie nodig heb en ik ben in augustus afgewezen omdat mijn conditie dus niet goed genoeg was. Dus nog een extra motivatie want over 4 maanden mag ik weer solliciteren en dan wil ik die test toch echt binnen de tijd uitrennen.

Dus nu rennen met Evy

14. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Zo net terug, het ging super! Het is heerlijk weer om te lopen. Ik moet alleen wel een groter rondje gaan maken. Toen ik het rondje had gelopen wat ik altijd doe moest ik nog 5 minuten rennen!
    Echt fijn om te merken dat je conditie echt beter wordt! Volgende keer 3 keer 6 minuten, ben benieuwd!

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    @melanie86: Knap van je dat je toch bent gegaan,hoop dat je enkel weer snel de oude is!
    @diem; haha grappig,ja mijn man heeft ook altijd iets warms aan omdat hij dan zo lekker zweet,maar dat trek ik niet hoor,dan breekt het zweet me uit!
    @ Kelly: jeej dat is wel heftig zeg,hoop dat het je lukt over 4 maanden,zet m op!

Ik heb me voorgenomen dat ik 2 keer per week blijf hardlopen en dat ik 1 keer per week ga zwemmen. Vandaag heb ik 18 minuten over 3 km gedaan,ik ben een beginner hè;)
    voel me heerlijk!

16. MamavEsmee

Wat is iedereen lekker fanatiek bezig.. :D

Ik ga morgen weer lekker lopen, wil dan eens 6 km proberen, straks even een mooi rondje uitzoeken.

17. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Kelly welkom! Wat een heftige tijd heb je achter de rug zeg! En ook nog twee kinderen gekregen in die tijd! Hopelijk voel je je gauw nog fitter met Evy!

Ik baal als een stekker; ik ben gister over een wasmand gestuikeld :( en nu is mijn één na grootste teen helemaal blauw en dik! Ik wil morgen wel gewoon gaan hardlopen, maar weet niet eens of ik mijn schoen wel aankrijg ;)

18. MamavEsmee

Diem.. Misschien handig om NIET te gaan lopen?:D

Mamamadelon.. Dat is niet slecht hoor!! Ik heb wel " hardloopkleding" aan. Vind een strakke broek met lopen en goede sokken gewoon een stuk prettiger. Ook heb een hardloopjasje en een shirt met lange mouwen. En 2 t'shirt een korte broek en top. En natuurlijk sportbh's. Ik heb zowel " dure" kleding als goedkope. Vorige week een shirt met lange mouw bij de lidl gehaald. Is echt super fijn!! Terwijl ik een duur shirt heb met korte mouw wat ik helemaal niet prettig vind met lopen. Zo zie je maar. Lidl heeft regelmatig loopspul. Maar ook de scapino heeft een diversiteit aan hardloopkleding.;)

Kelly.. Jeetje wat heftig. Een mooie motivatie om naar toe te werken!:)

Vanavond heerlijk wezen lopen. Had een rondje in de planning maar de weg was afgesloten, kon er echt niet langs.. Dus toen een andere route gelopen. Met 35.22 gestopt. Had 5.68 km gelopen. Niet heel snel maar ben wel trots dat ik het achterelkaar heb volgehouden!:D

19. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Net de kids op de psz afgezet. De schoentjes aan en les 7 gerent.
    Heerlijk als het dan toch weer gelukt is. Vond het vandaag wel wat zwaarder door de koude wind.
    En ik vind het lastig wat ik moet aantrekken, ik heb vandaag een trui aangtrokken maar tijdens het rennen is het wel lekker, maar als ik moet lopen is het juist erg koud (doordat ik klam ben).

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hier vanavond ook weer gelopen. Enkel voelde weer goed. Heb ook weer zonder tape gelopen. Heb nu ook geen last. Hopelijk morgen als ik uit mijn bed kom ook niet.

Maar jeetje, wat is het koud zeg. Ik moet echt even voor kleding gaan shoppen. De broek die ik nu draag valt bijna van mijn kont (veel te groot) en qua bovenkleding heb ik niet echt iets warms.

Share This Page