Hardloopclub

Discussion in 'Algemene clubs' started by asje79, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Whaaaaaaa ik heb maandag gewoon Evy gelopen.....Zometeen les 2 erin gooien ben benieuwd hoe dat zal gaan met halve spierpijn in de benen!!

Ben wel heel trots op mijzelf dat ik dat doe met mijn zware lichaam :):):)

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Mama Rianne,
    Wat goed dat je bent begonnen.
    Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig (vandaag les 8)
    Het is gewoon heerlijk verslavend.
    Veel plezier met rennen.

3. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Dank je wel.

Heb nu net les 2 gedaan,vrijdag les 3 als ik niet teveel spierpijn heb hihi.....Schenen waren erg gevoelig vanmiddag,of moet andere schoenen of ze moeten eraan wennen.
    Neem wel een 100+ gewicht mee met rennen maar wel toppie!

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vanavond 5.920 km gelopen.. Heb de eerste 15 minuten steek in mijn zij gehad, het er gelukkig goed uit kunnen ademen.. Daarna heerlijk gelopen. Wel weer een grens opzoeken hoor.. 37.34 minuten gelopen.

5. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Wow mamavesmee,
    Ikzie er echt naar uit dat ik zolang al kan doorlopen, knap hoor.

6. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Gisteren gelukkig eerst hier wat op zp rondgehangen voordat ik ging rennen, want toen zag ik in de lounche een berichtje staan dat het ergens ontzettend snel donker werd en flink begon te regenen.
    Dus ik snel buienradar gecheckt....ik had nog presies een half uurtje voordat bij ons het noodweer los zou komen.
    De les van gisteren was 2 rennen 1 lopen. Maar ik had er flink de pas in omdat die dikke zwarte wolk boven mijn hoofd hing. Ik ben droog aangekomen maar dat was echt seconden werk, Phoe!
    Maar wel daarna flink last gehad van mijn kuiten, die waren echt kei hard. Maar gelukkig geen spierpijn vandaag. Vrijdag voor het eerst 5 minutjes rennen...ik ben zo benieuwd of ik het ga redden.

7. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Nieuwe schoenen gehaald,wat ik had gaf niet de juiste stevigheid voor de voeten. In de winkel moeten hardlopen zodat zij kon filmen daarna terug gekeken en uiteindelijk de goeie schoenen gekregen,helaas brede voeten dus we waren snel klaar......Nu bedenken hoe we het gaan invullen,als ik Evy loop heb ik de volgende dag vaak Pilates dan weer Evy en dan B-Kick en dan weer Evy dan geef ik mijzelf niet de rust die mijn lichaam nodig heeft,ik ben ergens mee begonnen wat mijn lichaam niet gewendt is,vind het moeilijk om een keus te maken dus dan maar naar 1x in de week Evy gaan doen en dat in een weekend plannen zodat ik na de sportschool mijn rust krijg en na het lopen met Evy.....Wil Pilates en de B-Kick ook niet opgeven dat vind ik veels te leuk om te doen :D........Als ik door ga met wat ik nu doe dan ga ik blessures kweken in mijn schenen en ben al op weg om dat te doen.....Dus maar niet eigenwijs zijn wat ik vaak wel ben en maar verstandig zijn en naar mijn lichaam gaan luisteren ;) die zegt het niet voor niks.....Maar toch happy met mijn nieuwe schoenen en goed dat ik ben gegaan :).......Bij de Bentex nog mooie ski broeken voor de boys gescoord met dubbele korting en 2 mooie dikke jassen erbij ook dubbele korting eraf :cheer: laat de sneeuw en de winter maar komen :p (sorry voor lange verhaal)

8. MamavEsmee

Kellly.. Kuiten afspoelen onder warme kraan voor en na het douchen helpt goed tegen spierpijn! Het is best afzien hoor zo lang achter elkaar lopen. Maar eenmaal thuis voelt het wel super lekker hoor!!

9. MamavEsmee

Rianne.. Verstandig dat je toch goede schoenen hebt gekocht! ;)

10. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja dat is heel verstandig geweest ;) maar ja nu nog meer verstandige dingen doen en zien hoe we het gaan inplannen want ik weet het niet :(

11. MamavEsmee

Kelly.. Ik bedoel natuurlijk afspoelen onder de koude kraan :D

12. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Ik heb vanavond ook weer gelopen. Les 11 inmiddels. Weer zo'n pokkeles van 8x2 minuten. Laat mij maar wat langer lopen steeds... Gelukkig ging het deze keer beter dan de vorige keer (dezelfde les (les 8)). Qua ademhaling en uithouding eigenlijk niks te klagen... alleen die steken steeds! Bah... Had dat vroeger altijd al, en nu dus nog steeds! Hoop dat dat ooit een keer minder gaat worden.

13. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    @ Mama v Esmee,
    Bedankt voor de tip, gelukkig heb ik nog geen last gehad van echt spierpijn. Alleen maar harde kuiten.

Gisteren ben ik me een sporthorloge gaan kopen, ik wilde eigenlijk een gewone simpele stopwatch zodat ik onder het rennen kon zien hoelang ik bezig was. Maar uiteindelijk is het toch een horloge geworden.
    Maar nou krijg ik de hartslag niet aan het werken. Bij mijn man doet hij het meteen maar bij mij niet, op geen enkele mogelijk manier.
    Ik heb al geprobeerd onder mijn borsten, over mijn borsten, schuin. Maar nee, ik heb geen hart. Ook niet als ik het ding goed nat maak.
    Maar nu gaat het voor mij toch alleen nog maar om de tijd die ik ren en nog niet zo zeer om mijn hartslag.
    Vanmiddag als manlief weer wakker is weer les 9, dus voor het eerst 5 minutjes. Ben benieuwd.

14. MamavEsmee

Melanie.. Ik denk dat je of te snel loopt of je niet regelmatig ademhaald. 2x in en 2x uit.. Je kunt beter iets langzamer beginnen en dan het tempo opvoeren dan te snel beginnen en de rest van de tijd steek hebben. Heb het zelf namenlijk ook altijd.. erg iritant.

Kelly.. prettig om de tijd op te meten he? IK heb op mijn tel. een app waarmee ik tijd en aantal km via gps kan zien. Houd wel van die dingetjes haha..

Gisteren en vandaag rust. Wil morgen nog iets verder hardlopen.. Zo'n 39-40 minuten.

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Hoi meiden!

Hier gaat het steeds ietsje beter,ik kom sneller op adem en hou het iets langer vol. Ik loop nu om de dag een half uurtje. ook wil ik 1 keer per week gaan zwemmen. Daar begin ik maandag mee.
    ik adem alleen wel door mn mond want door neus in mond uit krijg ik het benauwd,iemand die dit herkent?

Nou vraag ik me af,wanneer merkten jullie dat jullie lichaam veranderde door het hardlopen? in vorm bedoel ik;)
    En hoe vaak en hoelang trainden jullie toen?

Ik wil gewoon z.s.m een strakke kont:D

Succesw iedereen!

16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Vandaag alweer les 10 gehad...gaat toch best snel om.
    Maar wat was het koud, mijn oren doen er pijn van.

@mamamadelon,
    Ik adem ook altijd door mijn mond, ander krijg ikook geen lucht.
    En met dit gure weer krijg ik een loopneus als ik dan door mijn neus adem dan hangt de voering eruit.

17. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Kelly:ik heb daar ook last van,ook als ik met dit weer op de fiets zit.Ik doe nu een hoofdband om dan heb ik er geen last van.

Dames ik heb net de folder binnen van de kruidvat en er staan 2 bladzijdes in met hardloop kleding en spullen.Ziet er erg leuk uit.Ik denk dat ik eens ga kijken.

18. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Hey dames sorry dat ik zo lang niks heb laten horen. Wat is iedereen goed bezig! Mama van Rianne wat doe je veel aan lichaamsbeweging knap hoor!

Ik heb gewoon gelopen laatst met mijn dikke teen en dat ging prima. Vandaag les 17 gedaan. Wel gek want morgen begin ik weer met werken (zwangerschapsverlof gehad). Ben heel benieuwd hoe dat weer is en ook of ik het lopen dan nog steeds zo goed kan volhouden. Ik moet nu eigenlijk woensdag weer, maar ben dan pas om 6 uur thuis en krijg om 8 uur kraamvisite...

Enne over wanneer je merkt dat je lichaam verandert? Ik nog steeds niks! Het gaat mij vooral om mijn zwangerschapsbuikje (ik lijk nog steeds 3 a 4 maanden zwanger :(), maar ik merk niet dat er iets afgaat. Al merk ik met lopen wel dat die spieren aan het werk gezet worden. Maar bij mijn man zien we dus al wel verschil en die is net zolang bezig als ik. Nou moet ik wel zeggen dat mijn man ook wat meer overgewicht heeft dan ik hoor (eigenlijk heb ik geen overgewicht en hij wel), misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.

Nou dames heel veel succes allemaal! Ik vind het heel leuk dat we met zoveel meiden tegelijk aan het werk zijn! Het is echt verslavend!
    En om met Evy te spreken; Amai ik ben echt fier op u!

19. mamavs

mamavs Actief lid

Oct 8, 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Ik lees mee al jaren maar typ zelden iets.
    Ik doe zelf ook aan hardlopen ben bij les 20 en het gaat super goed!
    Nu vraag voor mamavesmee hoop dat je die even wilt beantwoorden, ik wil zo graag een kmteller maar zijn niet heel goedkoop, nu las ik dat je een app had die het bij houd, hoe heet die app ga ik hem ook even downloaden,
    Dankjewel alvast!!

20. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    mamavs,
    Ik heb geen km teller ap op mijn telefoon, maar ik doe op www.afstandmeten.nl de route die ik loop aanstippen en dan zie ik vanzelf hoeveel km (bij mij nog gewoon meter) het is. Ik ren altijd hetzelfde weiland op en neer.
    Het werkt als google maps dus best simpel.

Morgen les 11 ....hier ben ik iets minder blij mee het is weer 2m lopen 1m wandelen 2 lopen en dat 8 x. Ik ren toch liever in 1 stuk door. Maar ja gelukkig is dat morgen voor de laatste keer.

Share This Page