AH nieuwe bonuskaart wat doen jullie?

Discussion in 'De lounge' started by mama013, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama013

mama013 Actief lid

Jun 19, 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Vandaag was ik bij de AH en kreeg ik een nieuwe bonuskaart en de oude bonuskaart namen ze terug. Nu vroeg ik me af, gaan jullie deze kaart ook zo activeren dat het echt een persoonlijke kaart wordt?
    Ik vind het persoonlijk niet echt een fijn idee, dat een supermarkt precies kan bijhouden wat je allemaal koopt, als de kaart persoonlijk wordt...

2. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik had al wel begrepen dat er nieuwe kaarten kwamen, maar wat ze gaan veranderen weet ik niet.

Als blijkt dat ze hiermee zo persoonlijk worden dat ze alles kunnen bijhouden, ben ik er geen voorstander van. Maar goed, wie zegt mij dat ze dat nu ook niet doen?

Had wel begrepen dat ze de bonusprijs nu al aanpassen op het scherm bij de zelfscan. Nu is het nog altijd een verrassing wat de totaalprijs wordt.

3. IH5

IH5 Niet meer actief

Ja heb me al aangemeld.
    Wat maakt het nou uit dat "ze" weten wat je er koopt?
    Kan ik niet mee zitten.
    Het zijn maar pakken melk en appels enz hoor, big deal.

Maar ja, je hebt de keuze he? Als je het eng vindt, laat het gewoon zoals hiervoor toch?

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,580
    113
    Ik heb hem nog niet, maar geef maar mij die extra aanbiedingen :) Ik zou niet weten wat een supermarkt met mijn aankopen zou moeten doen behalve voor eigen gebruik. Ik zie mijn privacy niet in gevaar komen.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb hem nog niet maar ga hem wel pakken. Idd ze weten nu toch ook al wat je er koopt? Ik vind dat niet zo spannend....

6. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,803
    9,314
    113
    Gelderland
    Ik wwil die nieuwe kaart ook wel eigenlijk. Lijkt me juist wel handig aanbiedingen krijgen aan de hand wat ik koop. Ik koop vaak dezelfde producten en zo houden ze de klanten natuurlijk bij hun! Vind het slim!

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

ik heb hem en heb me aangemeld...

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Dat is met alle passen zo ook bij kruidvat bijv

9. Wam

Wam Actief lid

Dec 28, 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook wel de nieuwe kaart en het maakt mij niet uit als ze kunnen bijhouden wat ik koop. Daarmee kunnen ze het winkelaanbod toch alleen maar beter afatemmen op wat de consument wil.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ga me niet aanmelden , ik ga alleen naar de AH als ik een goede actie in de folder zie en zoals ik begrepen heb blijft dat gewoon dezelfde bonuskaart actie zoals je nu hebt ?
    dat is voor mij genoeg.

als ik de wekelijkse boodschappen bij AH zou doen zou het er voor mij ook vanaf hangen wat ik allemaal moest invullen als ik de kaart registreer

11. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    AH houdt zich aan de privacywet
    Ja er wordt bijgehouden welke producten met jouw kaart gekocht worden, vind dat zelf niet zo spannend? maar goed..
    Er wordt echt geen misbruik gemaakt van jouw gegevens, ook al zijn veel mensen hier wel bang voor. Zo'n groot concern als AH gaat zich echt niet het risico lopen dat ze hier iets fouts mee doen, dit is wettelijk ook niet toegestaan natuurlijk. Lijkt me erg raar als zo'n groot concern als AH zoiets doet en dan misbruik van de gegevens maakt, wat tegen de wet is..

Je bent t natuurlijk ook niet verplicht. Wil je je niet registreren, dan doe je het niet natuurlijk.. Dan blijf je de kaart gewoon gebruiken zoals je altijd met de 'oude' kaart hebt gedaan, voor de landelijke acties.
    Ik had sowieso al een mijnAH profiel op de site en mijn boodschappen werden altijd al online opgeslagen, zo kon ik makkelijk terugkijken wat ik al eerder gekocht had. Heb daar zelf niet zo'n problemen mee, maar da's ieder voor zichzelf natuurlijk.
    Mij lijkt het juist erg handig dat je straks echt specifieke acties krijgt wat voor jou speciaal geselecteerd worden aan de hand van wat jij vaker koopt.

Het zal nu nog natuurlijk even z'n opstart periode nodig hebben, maar wat ik begrepen heb gaan ze volgend jaar flink knallen met acties (ik ben n medewerker bij een AH franchise winkel)

12. Ik ga hem wel activeren....

Wat me ook handig lijkt is als ze die koopzegels eens gaan afschaffen en dat gewoon aan je kaart koppelen.... Dus dat je automatisch zegels kunt sparen als je elke keer je bonuskaart laat scannen. En ze dus ook kan inleveren wanneer je dat wilt, ipv dat je boekje vol moet zijn ;)

Maarja... I have a dream :p

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Bij vorige bonuskaart kon ik ook van maanden terug zien wat ik gekocht had, dus tja dat konden zij vast ook wel. Heb ook de nieuwe kaart in gebruik. Ik Vind het niet erg als ze zien dat ik voor de zoveelste keer een zak rucola koop.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn boodschappen zijn niet geheim...ben geen alcoholist ofzo dus ja hoor...ik wil wel gepersonaliseerde aanbiedingen

15. marisa78

marisa78 Actief lid

Aug 15, 2010
    234
    18
    18

Eens met bovenstaande...ik heb me toevallig vanmiddag aangemeld, vind het eigenlijk wel leuk dat ik straks aanbiedingen krijg waar ik wat aan heb....en je krijgt nog cadeautje voor verjaardag ook als je wilt:D
    Altijd leuk!!

16. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Maar de acties verschillen dan toch niet met de acties uit de wekelijkse folder, of heb ik dat mis?

17. en zo wel, dan krijg je misschien wel gepersonaliseerde sherry-aanbiedingen :D

18. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Volgens mij wel. Volgens mij krijg jij dan sls je bijv. iedere week rucola koopt op een gegeven moment aanbiedjng daarvan? Zo heb ik het iig begrepen.

Snap trouwens persoonlijk niet waarom mensen zo panisch reageren over privacy. We laten overal gegevens achter, Amerika tapt 1,8 niljoen telefoons af en we moeten een vingerafdruk inleveren bij de overheid. Prima hoor, ik heb echt niks te verbergen dus ze mogen in principe alles van me hebben (behalve mijn pincode :p)

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ja hoor ik ga me wel aanmelden, mijn boodschappen zijn geen geheim.

20. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    De landelijke bonusaanbiedingen blijven gewoon, dus je krijgt gewoon nog elke week een bonus boekje met aanbiedingen voor de komende week. Deze kun je dan gewoon met deze nieuwe kaart kopen zoals dat nu met de 'oude' kaart ook het geval was.

De persoonlijke acties zijn dus hetgeen waar je je een profiel voor moet aanmaken op mijnAH. Dan gaan ze dus je boodschappen bijhouden en krijg je straks dus op producten wat je regelmatig koopt bv. (luiers bv) een actie die dus alleen voor jou geldig is. Dit product neem je dan gewoon met je boodschappen mee en aan de kassa wordt dan automatisch de korting verrekend als de kaart gescand wordt. Zoals dat nu dus ook werkt met de bonusaanbiedingen.

En dat panisch reageren over de privacy snap ik zelf ook niet zo goed.. AH volgt echt de wetgeving wat betreft privacy, dat risico gaan ze echt niet lopen dat daar misbruik van wordt gemaakt.
    En zou ook niet weten wat ze ook met de gegevens zouden kunnen bereiken wat je doorgeeft op AH.nl

Share This Page