6 dagen teruggezet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liz, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    hallo!

ik heb de vraag ook bij de vk topic gesteld maar wellicht jullie ook antwoord kunnen geven of iets dergelijks hetzelfde hebben meegemaakt.

ik heb vandaag de termijnecho gehad en alles was goed..goed kloppend hartje 176 slagen per min. etc. alleen ben ik 6 dagen teruggezet...nu zat ik is te rekenen en heb ik verkeerd gerekend en ben ik idd ipv 10 wkn en 6 dgn, 10 weken zwanger. en volgens de vk is de theoretische geboorte datum 22 maart en via een berekening op de computer bijvoorbeeld bij deze site Ovulatie of eisprong berekenen om vruchtbaarheid zwangerschap kalender cyclus te bepalen door menstruatie of periode is de theoretische datum 24 maart 2011 dus dat komt ongeveer wel overeen.
    heb ik dan verkeerd gerekend? of heeft mijn eisprong misschien later gevonden? het is toch gek dat de theoretische geboorte datum wel ongeveer overeen komen maar de meting volgens vk is 10 weken zwanger en mijn eigen berekening was 10 weken en 5/6 dagen zwanger.

ik was 9 juni ongesteld geworden, heb rond de 21 a 22e gemeenschap gehad (maar 1 keer)...weet het helaas niet meer helemaal precies welke dag ik gemeenschap heb gehad..en op 7 juli positief getest..was ik toen 4 weken of 3 weken zwanger? cyclus denk ik 28dagen..moet wel zeggen dat ik hiervoor maar 1 keer natuurlijk ongesteld ben geweest omdat ik op 8 mei pas gestopt was met de pil..dus ben snel zwanger geworden na het stoppen met de pil.

alles is iig gelukkig goed! alleen was ik zelf in de veronderstelling dat ik een week langer zwanger ben....en de echo 2 weken geleden was ook goed tevens een goed kloppend hartje..

heb ik verkeerd gerekend? was mijn eisprong misschien later? of kan de meting ook niet helemaal secuur zijn? over 2 weken heb ik weer een echo..dan echt de termijn echo ook omdat ze niet goed kon zien of het hoofdje mooi rond was omdat de echo vlekkerig was..ze zei dat dat te maken had met de vertopping van mijn darmen..

gr liz

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    het kan zijn dat je een late innesteling gehad hebt. de dag van innesteling is afhankelijk van waar in de baarmoeder het vruchtje zich nestelt.

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.216
    1.282
    113
    Centrum België
    Kan ook gewoon een latere innesteling zijn geweest hoor.

Bij de termijnecho was ik ook 4 dagen minder ver dan volgens mijn eigen berekeningen obv mijn eisprong, die ik heel duidelijk gevoeld had. En bij elke echo bleef de berekening steeds op dezelfde datum uitkomen (hoewel de kleine 4 dagen te vroeg was en dus op m'n eigen berekende datum ;) )

4. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Het kan ook zo zijn dat de innesteling wat later is geweest.
    Grappig, ik was met ons dochtertje ook 22 maart uitgerekend. Zij is 4 maart geboren.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Oh ik lees nu pas dat er al twee antwoorden waren over een latere innesteling.... haha

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    bedank voor de antwoorden..ik dacht zelf ook al zoiets..ik moet zeggen dat ik mijn eisprong ook nog nooit heb gevoeld hoor..zou niet weten hoe dat voelt..en ook nooit een innestelingsbloeding ofzo gehad..
    maar ik maak me ook niet al te veel zorgen ik heb 2 keer een goeie echo gehad met 2 keer een goed kloppend hartje...nu krijg ik over 2 weken weer een echo..wel fijn eigenlijk ;) maar gewoon zo gek dat je zelf gewoon zo zeker ben van je berekening..en dan komt er wat anders uit..

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik wist wanneer mn ei was, 2x (oudste en laatste).
    Maar toch liep ik 1 week achter hoor, moment van eisprong zegt niets over innesteling idd.
    Mijn gyn sprak over diapauze.

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Late innesteling en ik ben met 7 wkn ook terug gezet, maar later, nu bleek het weer een week voor te lopen.
    Dus tja.......

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik ben bij mijn zoon zelfs 14 dgn teruggezet vanwege een late innesteling, denk ook dat het daardoor komt

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    14 dagen? voelde je je toen onzeker? uiteindelijk zie je maar weer dat het gelukkig is goedgekomen..
    ja en je hoort ook vaak dat als ze er maar een milimeter naast zitten het al een week kan schelen..
    het enige vervelende nu moet ik nog 2 weken wachten om het aan iedereen te vertellen;) maar ik heb geduld..
    oh en nog vervelender...nu ben ik nog langer misselijk:(

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Vond het vreselijk, ik moest een week later terugkomen voor nog een echo om te kijken of het wel groeide en dat was gelukkig het geval ja alles duurt nu ff wat langer..

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    waarschijnlijk een late innesteling.
    ik wist precies wanneer mijn ei was geweest maar toch werd ik 6 dagen terug gezet, waarschijnlijk een late innesteling...

Deel Deze Pagina