We hebben een nieuwbouw woning gekocht en zijn Momenteel druk bezig met het uitkiezen van de vloer voor de begane grond, (keuken, woonkamer en hal) We vinden beiden hout het mooiste (is helaas tevens duurste) maar weten er eigenlijk niet zo veel van. We hebben gezien dat er ook (duur) laminaat is wat best op hout lijkt. En dan is er ook nog pvc en vele andere opties... Kortom wat zijn jullie ervaringen? Wat hebben jullie in de woonkamer liggen (hout en dan geolied of gewaxed,pvc,laminaat,tegels?) en hoe bevalt dit qua prijs/kwaliteit/onderhoud? Alvast bedankt!
Hier een houten vloer, geolied.. Suuuupermooi!.........totdat mijn dochtertje met een loopkarretje in de weer ging krassen dus! Die zitten er wel snel op! Gelukkig kun je een houten vloer zelf oliën en in het ergste geval weer op laten schuren, maar of ik daar nu op zit te wachten? Als je tussen hout en laminaat twijfelt, zeg ik wel toch hout... Laminaat vind ik er zo goedkoop uitzien (of ik heb nog nooit mooi laminaat gezien dat kan natuurlijk ook) ik vindt een houten vloer voor in een woonkamer dan toch mooier, sfeervoller, 'echter'. Als ik mocht kiezen, zou ik voor praktisch gaan en voor tegels kiezen! Handig met schoonmaken en met kids. Wel met vloerverwarming natuurlijk. Nooit meer last van krassen, oliën, bijwerken of opschuren!
Wij hebben pvc. Echt helemaal geweldig! Veel mensen denken dat hetlaminaat is ,alleen het kraakt niet en loopt het wat zachter. Qua schoonmaak is het ook heel simpel. Enigste minpunt! De hond moest vreselijk wennen omdat het voor hem glad was. Nu niet denken dat wij ook uitglijden alleen de hond vond het te glad.
Wij hebben nu hout en nemen in ons nieuwbouwhuis een gelijmde pvc vloer. Hier ook veel krassen op de houten vloer en ik vind het vervelend dat het zo 'werkt'. Zeker in een nieuwbouwhuis ga je dat krijgen door al het vocht. Ook vind ik de groeven vervelend, want als je iets van eten of drinken laat vallen kan je alles er tussenuit krabben
Maar als die kras op de tegel komt krijg je hem er ook niet meer af. Bij je houten vloer kun je dat er ook wel zelf plaatselijk opschuren en een beetje olie erop doen. Al vind ik zelf juist dat een houten vloer mag leven. Maar Mss denk je bemoei je met je eigen zaken haha het is maar goed bedoeld advies
Wij hebben ook een nieuwbouwwoning en een houten vloer laten leggen door een beunhaas. Deze vloer stond na 2 weken volledig bol en moest er weer uit, incl alle meubels die er inmiddels ook al in stonden. Toen door een echt bedrijf laten leggen, zij hebben een coating op het beton aangelegd die het beton waterdicht/afstotend maakte en daarna de vloer gelegd. Ben achteraf blij dat we voor hout hebben gekozen. Onze kleine maakt er deuken en krassen op maar dat maakt niet uit omdat we een vrij robuuste vloer hebben en het dus bijna niet opvalt, al wat je wel ziet maakt de vloer alleen maar mooier. Op een houten vloer moet geleefd worden vind ik! Laminaat hebben we boven, daar blijft veel stof op liggen en het kijkt idd zoals al is beschreven goedkoop (mijn inziens). In de keuken hebben we de houten vloer door gelegd. Hier spijt van, moeten altijd voorzichtig zijn met druppelen en spetteren. Zou in de keuken altijd tegels leggen in het vervolg!
Haha nee hoor, maar op tegels heb je toch niet gauw zoooooveel krassen deze krassen zijn helaas niet 'even' bij te werken ik zou dan ook geen gladde tegels kiezen, maar met structuur erin
Eligna wide van quikstep en dan de v groef volgens mij was de code ufw 1541 of uw 1541 Niet te onderscheiden van hout alle knoesten voel je zitten zaagsnedes zitten erin. Je ziet er geen vuiltje op en is super sterk. Hij ligt hier nu even en zal nooit meer anders willen.
Als je een houten vloer te duur vind kun je eens kijken bij de 2e handszaak. Het hout ziet er in eerste instantie grauw uit maar moet je eens kijken wat er gebeurd als je de schuurmachine erop zet. er komt prachtig als nieuw hout tevoorschijn! Mijn budget is niet zo hoog dus ik heb gekozen voor laminaat.
Ik zie ook niet hoe diep je kras is idd. En ik vind dat geleefde mooi. Maar als je je stoort aan een kras waar je elke dag weer tegen aankijkt kan dat ook heel irritant zijn dat begrijp ik wel. En de een is een hout mens en de ander een tegel
Wij hebben ook een houten vloer. Geolied eiken met planken van 20 cm breed dacht ik, met V-groef. Wij hebben er erg veel plezier van. Ja, je ziet er veel op, ja, het kan krassen maar soit, wij hebben geen strak interieur en houden van landelijk. Een houtenvloer is niet perfect. Maar goed, daar moet je tegen kunnen. Ik ben laatst een keer de fles van onze dame kwijt geraakt. Hierin zat limonde. Kon de fles nergens meer vinden. Was onder de tafel gerold en gaan lekken. Nu een flinke rode vlek in het hout getrokken. Ikzelf maak me daar niet druk om. Volgend jaar maar een keer schuren ofzo. Als je een perfecte vloer wilt, zou ik beton storten. Wij hebben onze vloer in Tiel gekocht. Het is ook door hun gelegd. Het ligt prachtig (nog steeds na 2 jaar).
Wij hebben plavuizen van 60x60 met vloerverwaring. Heerlijk! Snel schoon, geen krassen/deuken/beschadigingen. Als ik af en toe zie wat ze hier doen met mijn vloer dan ben ik blij dat ik geen hout of laminaat of tapijt heb haha. 1 nadeel: je sokken slijten wat harder
hier tegels met houtprint (zie album) en vloerverwarming, ik ben er blij mee Geen idee over prijs etc, het lag er al in toen we hier kwamen
Hier ook heel tevreden met onze gelijmde PVC vloer (over bestaande plavuizen heen gelegd ivm vloerverwarming). Voor veel menen niet te onderscheiden van hout, veel minder onderhoud. Krast wel iets, maar lang niet zo makkelijk als hout en met een beetje polish is dit goed weg te werken. Het ligt bij ons ook in de keuken, gaat prima!
Hier keramisch parket ( plavuis met hout motief ) met vloerverwarming, Is echt ideaal om schoon te houden en veel mensen zien het verschil ook niet eens. Heb al een paar keer gehoord dat mensen even 2 x moeten kijken omdat ze met schoenen aan een tegelgeluidje horen bij het lopen maar hout zien. Het is wellicht wel prijziger maar echt een goede investering.
Wij hebben houtlook tegels! Lijkt precies op een houten vloer (dan moet je wel n mooie nemen, niet tegels van de praxis ofzo). Straalt warmte uit (letterlijk en figuurlijk want er ligt ook vloerverwarmimg onder) en heerlijk makkelijk in onderhoud! Iedere vlek haal je er zo af. Niet in de was zetten o.i.d. Gewoon dweilen met groene zeep en klaar Echt een aanrader! Het merk dat wij hebben is paulwoood. Qua prijsklasse medium zeg maar, je kunt het zo duur maken als jezelf wilt.
We hadden een houten vloer maar hebben nu zeil liggen door heel het huis en wil niks anders meer. Zo veel rust ... geen vallend speelgoed meer geen voetstappen die je van ver aan hoorde komen. Heerlijk en het is zo schoon.
Ik ben een houtmens! Wij hebben geolied eiken parket, dat werkt veel minder dan massief hout en is net iets goedkoper vaak. Krassen en kale plekken e.d. zijn lokaal bij te werken, al doe ik dat eigenlijk nooit. Zelf vind ik het echt veel mooier dan nephout, zie het ook altijd meteen. Al zou ik dat niet zo snel zeggen tegen iemand die net een nieuwe vloer heeft, dus ik kan me voorstellen dat niet iedereen volledig de waarheid spreekt als ze zeggen dat het net echt lijkt. Maar ik spreek natuurlijk alleen voor mezelf