Hallo allemaal, Ik heb gisteren een offerte gehad voor zonnepanelen van Zonneplan. Het ziet er allemaal goed uit en wij willen ze hoogstwaarschijnlijk in de arm nemen. Zijn er mensen met ervaringen met deze firma? Alvast bedankt!
wij hebben geen ervaring met deze firma , alleen zijn wij ook aan het kijken naar zonnepanelen . wat ons opvalt is dat de prijzen van verschillende firma,s flink uit elkaar liggen en het wel de moeite loont om verder te kijken dan 1 firma.
ligt aan de kwaliteit en de herkomst van de panelen. Goed uitkijken dus met goedkope offertes, krijg je rommel uit china. Duitse panelen staan bijvoorbeeld veel beter aangeschreven. Zit ook nog verschil in blauw en zwart, in de manier van bevestigen en in de omvormer. wij hebben gekozen voor een bedrijf uit de buurt, omwille van de service/garantie en daar is natuurlijk ook altijd over de prijs te praten, aangezien ze in hun omgeving graag goede mond-op-mond reclame willen.
Wij zijn ook aan het oriënteren, maar wat we tegen kwamen is dat salderen na 2017 onzeker is. In de link hier onder staat dat uitgelegd: Saldering na 2017 hoogst onzeker (update) - Energiebusiness Met een beetje pech heb je dus geen voordeel van je zonnepanelen en duurt het heel erg lang voordat je je investering er weer uit hebt... Er wordt wel gewerkt aan accu's, zodat je zelf energie kunt opslaan, maar daar zijn ze geloof ik nog niet zo heel ver mee.
dat weten we en niet alle goedkope offertes komen uit China , wij hebben al 3 offerte die veel goedkoper zijn en dan krijg je als nog duitsen panelen .
Kijk ook even of het bedrijf is aangesloten bij een branchevereniging, zoals bijvoorbeeld Uneto-VNI en of ze eventueel een KVINL erkenning hebben. Ook een VCA certificering zou ik persoonlijk wel belangrijk vinden. Zou niet willen dat er iemand tijdens de werkzaamheden van mijn dak valt omdat er niet veilig gewerkt wordt. Er zijn helaas veel bedrijfjes die totaal geen certificaten hebben en alleen snel geld willen verdienen. Ik werk bij een installateur en wij doen sinds 2 jaar ook zonnepanelen, maar ons personeel heeft daar drie verschillende opleidingen voor gedaan en diverse trainingen gevolgd. Overigens ken ik het genoemde bedrijf niet hoor!
Dank je wel voor je reactie. Dit staat er op hun site: Perfecte installatie door vakbekwame installateurs Met onze vakkundige en beleefde montageteams die werken van uit Tilburg, Leeuwarden, Zoetermeer, Wierden, Wezep en Zwaagdijk zijn we altijd altijd dichtbij. Onze installatieteams Alle installatieteams van Zonneplan beschikken over een volledige VCA-certificering. Elk bedrijf die een VCA-certificaat heeft, voldoet aan de eisen op het gebied van Veiligheid, Gezondheid en Milieu. Daarnaast werken alle bedrijven volgens de normen gesteld door de UNETO-VNI, de ondernemersorganisatie voor de installatiebranche en technische detailhandel. Leden van de UNETO-VNI moeten voldoen aan strenge eisen betreft regelgeving, normalisatie en certificering.
Wij hebben van de week iemand van energiewonen gehad die zei te Letten op of bedrijven aangesloten zijn bij SGZE een garantiefonds voor zonnepaneel bedrijven. Net zoals de sgr dat is voor reizen. Verder adviseerde deze man sic-frontier panelen. Omdat die een hoger redement hebben dan Andere panelen met van die vakjes.
Er zijn maar 5 bedrijven bij dat sgze aangesloten, dat is vrij weinig. Wij hoeven ook geen aanbetaling te doen, dus pas betalen als alles geplaatst is en werkt.
Mijn moeder en haar buren hebben twee weken geleden panelen laten leggen door Zonneplan. Is goed en deskundig gedaan en ziet er top uit (werkten met stellages + valbeveiliging.
Dank je wel. Ik denk dat we het door laten gaan. Hoe is de afwerking naar de omvormer, bekabeling ed?
Ze hebben het daar heel netjes achtergelaten. Zelfs nog even hun rommel weggezogen met de stofzuiger. Hier via een plaatselijke firma, maar ook dat verliep supergoed.
Ze zitten er op, super gegaan. De mannen hebben alles netjes weggewerk, je ziet geen kabels lopen. Top. Nu terugverdienen, de zon schijnt al lekker