hardlopen beginnen

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama suus, Sep 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hai vraagje
    mijn man en ik willen graag samen gaan hardlopen hij doet dit al langer maar ik wil ook graag om conditie op te bouwen. zou het kwaad kunnen als ik hiermee begin als ik bijv net zwanger ben. ben niet van plan om marathon te doen ofzo en heb een schema dat het echt rustig opbouwt met beginnend 2 keer in de week. en als het te zwaar zou zijn kun je gewoon blijven hangen op zelfde tempo ed.

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Op zich kan het geen kwaad. Als je het opbouwd dan is je lichaam er daarna aan gewend. Als je dan zwanger bent kan je namenlkijk ook wel sporten zolang je maar geen Marthons loopt wat je zegt. ;)

Ik wilde ook sporten maar omdat ik zwnager bleek te zijn heb ik het niet gedaan. Mijn lichaam is het niet gewend dus zou het nu niet goed zijn is mij gezegd. Maar ik wandel en fiets heel veel

3. Pilar

Pilar Lid

Jul 29, 2008
    54
    1
    0
    Ik zou zelf niet met hardlopen beginnen als ik net zwanger was. Hardlopen is een sport waarbij je je banden en spieren best wel belast. Die worden met de zwangerschap al wat slapper en soepeler waardoor de kans op blessures groter is.

4. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    er bestaat een kans dat ik zwanger ben, maar als je dan ook gewoon rustig begint kan het dan ook kwaad?

snap dat je sneller last hebt van blessures maar het is toch ook fijn om wat meer concitie te hebben als je zwanger bent helemaal als je dan op het eind looppt of niet.

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0

wacht anders tot je het zeker weet. Zou je niet zwanger zijn kan je gewoon er lekker aan beginnen.

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hihi heb ook nog niet eerder de tijd moet nog bh bestellen en schoenen kopen en moet eerst nog testen dit weekend hihihi

(mijn banner klopt niet echt')

7. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Ik zal met je meeduimen dan op een goede test ;)

8. Pilar

Pilar Lid

Jul 29, 2008
    54
    1
    0
    Kwaad zal het niet echt kunnen. Goed naar je lichaam luisteren en als het niet lekker voelt, stoppen.
    Succes met je test. Ik hoop dat je zwanger bent.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Koop in ieder geval hele goede schoenen! Hardlopen is funest voor je lichaam als je deze niet hebt. Ik zou het om die reden dan ook niet zo snel doen (niet als je lichaam niet in conditie is) want het is echt een zware belasting. Daarvoor moet je wel goed spieren hebben om de klappen op je gewrichten te kunnen opvangen. En dus goede schoenen :)

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    das ook een vereiste van mijn vent. hij zegt eerst kopen we schoenen en een goeie bh en dan beginnen we van voor af aan. rustig opbouwen met hardloopschema van leger echt in het begin maar 3 min ofzo en dan weer rustig en dat in totaal 15 min lang. dit 2 keer per wk maar zou eerst wel 1 keer worden valt mee dus en dan rustig opbouwen en gelijk blijven als het te zwaar word meer te doen.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik ben zo lang mogelijk blijven hardlopen tijdens mijn zwangerschap, maar er mee beginnen als je net zwanger bent zou ik niet aan raden en idd hele goede schoenen kopen.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Je kunt gerust beginnen met hardlopen, maar je moet het wel rustig aan opbouwen. Begin bijvoorbeeld met een minuut en verhoog dit elke 2 of 3 keer met een minuut. Zo bouw je langzaam aan op en kan je lichaam er rustig aan wennen. Het is juist goed om te bewegen ook als je zwanger bent. Alleen mag je er niet te fanatiek aan beginnen. Dus zolang je rustig aan opbouwd is er niks aan de hand en is het juist goed voor je. Luister goed naar je lichaam en ga lekker genieten van het sporten, maar overdrijf het niet.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Even van de website van ProRun geplukt.

Share This Page