Stuit, wanneer gedraaid?

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Sep 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi,
    Onze kleine man ligt al vanaf de eerste echo met zn hoofdje boven (op de placenta, als een soort kussentje) en zn beentjes beneden. De echoscopiste zei al dat dit waarschijnlijk zn voorkeurshouding is en het was opzich niet erg, hij zou waarschijnlijk wel gaan draaien.
    Nu ben ik morgen 30 weken en hij ligt 100% zeker nog in stuit.
    Ergens heb ik een voorgevoel dat hij niet gaan draaien, waarom zou hij? Als dit zn voorkeurspositie is en hij al weken zo ligt waarom zou hij dan straks ineens omdraaien? Hij heeft al vrij weinig ruimte..

Nu vroeg ik mij af of er meer meiden zijn bij wie de kleine constant in stuit heeft gelegen en of de baby's uit zichzelf gedraaid zijn? En in welke week was dit?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Mijn 2e lag tot ongeveer 36 weken in een stuit en is vsnzelf nog gedraaid.

3. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Mijn eerste lag ook tot ongeveer 35 weken in stuit. Milan had ook zo z'n voorkeurs houding. Als ik me niet vergis moet ie rond de 36 weken toch wel gedraaid zijn, althans dat is mij toen verteld door mijn gyn.

Dus je hebt nog wat weekjes te gaan ;)

4. Niet meer actief

Oh gelukkig, want ik begin het nu toch wel een beetje spannend te vinden. Heb gewoon zo'n raar voorgevoel dat dit meneertje niet uit zichzelf gaat draaien haha.

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik ben ook benieuwd, ons mannetje ligt ook al vanaf de 20e week inj stuit, morgen weer naar de vk!

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier een kindje dat vanaf de 20 weken echo in stuit lag. Met 37 weken nog.. toen een draaipoging.. een uur later is ze met een spoedks geboren. Ze vond het in stuit prettiger in mijn buik ;)

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Onze heeft nooit ander sdan dwars gelegen. Al op de eerste echo lag het dwars en zo is het blijven lggen. Met de 20 weken echo en pretecho ja hoor.....dwars. Voelde ook altijd de voetjes in mijn zij en nergens anders. Ik had dan ook hetidee dat dat niet meer goed zou komen omdathet al die maanden al zo lag maar vorige week net voor het bezoek aan de verloskundige met 32 weken had ik ineens zo'n pijn in mijn buik! Het was er en wa sook weer zo weg een soort harde buik met veel beweging. Een half uur erna hoorde ik dat onze kleine meid netjes met haar hoofdje naarbeneden lag dus...nog alle tijd!
    Het schijnt tot en wek of 37 nog te kunnen draaien al wordt het hoe later wel moeilijker.

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hey Kleinwonder!

De onze lag ook tot en met 26 weken in stuit. Toen we op 30 weken echo gingen was ik er ook 100% zeker van dat ie nog in stuit zou liggen maar toch was ie al gedraaid en lag ie mooi met zijn hoofdje naar beneden! Toch voelde het hetzelfde als wanneer ie in stuit lag (op dezelfde plaatsen voelde ik beweging)! Hopelijk is dit bij jullie ook het geval! Veel plezier met de echo vandaag!

9. farfan

farfan Actief lid

Jul 5, 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Mijn kleintje ligt ook in een stuit. Ik heb met 36 weken een liggingsecho gehad en toen lag de kleine nog steeds in een stuit. Ik weet niet vanaf wanneer. Op de 20 weken echo heb ik dat niet gezien.
    Het was waarschijnlijk ook al met de billetjes redelijk ver ingedaald.
    Nu moet ik morgen naar de gyn voor een gesprek voor een evt draaipoging. Misschien als ze dan nog een echo maken dat de kleine dan wel gedraaid is. Maar net als jij heb ik ook zo'n voorgevoel dat de kleine niet gaat draaien. Ze zeiden bij de echo namelijk ook dat ik weinig vruchtwater heb en dat dat de kans op draaien nog moeilijker maakt.
    Ik denk dat als de kleine nog steeds in een stuit ligt en er een draaipoging wordt gedaan dat deze ook niet gaat lukken.

Toch kan ik er nog steeds niks uit op maken hoe de kleine nou ligt. Ik weet dat het met de billetjes naar beneden ligt en de voetjes omhoog maar dat voelt niet altijd zo...

Liefs Farfan

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier is de kleine vorig weekend uit zichzelf gedraaid. Ook ik dacht: dat gaat niet meer gebeuren! Maar dus toch... En deze lag ook al vanaf ergens tussen de termijn- en de 20-weken-echo in stuit, heel consequent. Twee weken terug voelde de VK dat ze nog in stuit lag, vorige week hadden we een echo ivm de ligging van mijn placenta en toen bleek daar dat ze gedraaid was. Op dat moment nog een sterrenkijkertje, maar volgens mij is ze nu verder gedraaid en inmiddels lijkt ze ook ingedaald te zijn.

De natuur regelt het meestal zelf wel. Mijn VK vertelde dat bij 30 weken 30% nog in stuit ligt, terwijl op het moment van de bevalling dat nog maar 4% is, waarvan het grootste deel zelf gedraaid is... Ze weten meestal wel hoe ze eruit moeten, :)
    En ook hier weinig ruimte hoor: ik heb maar een heel klein buikje en dacht ook: dat gaat niet meer gebeuren... Toch nog dus, :)
    En, als ze uit zichzelf toch niet draaien: je kunt altijd een draaipoging laten doen en ook bij stuit kan een normale bevalling heel goed mogelijk zijn....

11. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    bij mij heeft de kleine ook altijd in de stuit gelegen, met 36 weken lag tie nog altijd in de stuit en hebben ze met een draaipoging hem/haar gedraaid. Ik had een hele hoop horror verhalen gehoord van het draaien, het zou bijna nooit lukken, heel veel pijn doen etc. Nou bij mij was het zo gebeurd, het langste duurde voor en na het draaien 20 min. ctg. het draaien zelf was binnen 5 min. gebeurd en deed ook geen pijn, het enige vervelende was de weeenremmer waar je hartkloppingen van krijgt, maar doordat ze dit van te voren uitgelegd hadden, schrok ik daar niet van en kon ik rustig op mijn ademhaling letten en was het vervelendste zo voorbij. Bij mij is het draaien dus goed gelukt en 2 dagen later was het ook nog eens ingedaald!
    Heel veel succes

Share This Page