Ronde wachten of niet?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Boef12, 2 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Op 23 dec geopereerd ivm bbz en is mijn linker eileider verwijderd. Nu had ik vanmorgen alweer een negatieve zwangerschapstest in handen. En icm bloedverlies vergelijkbaar met een menstruatie sinds afgelopen zaterdag ga ik ervan uit dat dit weer een nieuwe cyclus is. Mogen we er nu deze ronde meteen weer voor gaan of moeten we ivm de operatie en bbz een ronde wachten?

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik zou deze vraag toch even bij het ziekenhuis neerleggen. Even bellen of zo'n online berichtje sturen, wel vreemd dat je arts dit niet verteld heeft na de operatie!

3. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Wij moesten een ronde wachten. Je kunt idd het beste even bellen met het ziekenhuis.

4. SHN

SHN Actief lid

8 okt 2017
    470
    387
    63
    Vrouw
    Ik moest na de operatie m'n eerste menstruatie afwachten en dan mochten wij er weer voor gaan. Maar vraag het inderdaad maar even na in het ZH.

5. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik zou idd even bij je gyn checken. Ik lees van verschillende dames dat ze na een ingreep 1 cyclus moesten wachten. Dit is echter voornamelijk vanwege termijnbepaling bij een volgende zwangerschap.

Bij mij heeft de bbz zichzelf opgelost. Ik kon na 1 cyclus weer beginnen met babydansen (vanwege termijnbepaling) maar het advies was 2 rondes afwachten. Er is onderzoek gedaan waarbij de kans op nog een bbz maximaal verlaagt is wanneer je 2 rondes afwacht. 2 rondes wachten zou de kans op herhaling met zo'n 5% verlagen tov 1 ronde... Dat zijn de woorden van mijn gyn....o_O

6. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Wij mochten er meteen weer voor gaan. Check het even bij de gynaecoloog. En voel ook vooral wat voor je lichaam goed voelt. Succes!!

7. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Even gebeld en mocht er gewoon voor gaan, de ovulatie testen zijn al binnen :D. Dank je voor alle adviezen!

qwerty123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina