Op 23 dec geopereerd ivm bbz en is mijn linker eileider verwijderd. Nu had ik vanmorgen alweer een negatieve zwangerschapstest in handen. En icm bloedverlies vergelijkbaar met een menstruatie sinds afgelopen zaterdag ga ik ervan uit dat dit weer een nieuwe cyclus is. Mogen we er nu deze ronde meteen weer voor gaan of moeten we ivm de operatie en bbz een ronde wachten?
Ik zou deze vraag toch even bij het ziekenhuis neerleggen. Even bellen of zo'n online berichtje sturen, wel vreemd dat je arts dit niet verteld heeft na de operatie!
Ik moest na de operatie m'n eerste menstruatie afwachten en dan mochten wij er weer voor gaan. Maar vraag het inderdaad maar even na in het ZH.
Ik zou idd even bij je gyn checken. Ik lees van verschillende dames dat ze na een ingreep 1 cyclus moesten wachten. Dit is echter voornamelijk vanwege termijnbepaling bij een volgende zwangerschap. Bij mij heeft de bbz zichzelf opgelost. Ik kon na 1 cyclus weer beginnen met babydansen (vanwege termijnbepaling) maar het advies was 2 rondes afwachten. Er is onderzoek gedaan waarbij de kans op nog een bbz maximaal verlaagt is wanneer je 2 rondes afwacht. 2 rondes wachten zou de kans op herhaling met zo'n 5% verlagen tov 1 ronde... Dat zijn de woorden van mijn gyn....
Wij mochten er meteen weer voor gaan. Check het even bij de gynaecoloog. En voel ook vooral wat voor je lichaam goed voelt. Succes!!
Even gebeld en mocht er gewoon voor gaan, de ovulatie testen zijn al binnen . Dank je voor alle adviezen!