Hardlopen met kinderwagen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kenzaaa, May 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Ik heb een zoontje van net 5 maanden, en na de bevalling alleen nog maar gesport in de gym. Het weer word nu steeds lekkerder, en ik wilde voor de verandering weer eens lekker buiten hardlopen.
    Normaal sport ik s'avonds als man thuis is, maar ik zou het ook zo lekker vinden om smorgens te gaan en wat meer avonden samen te hebben.

Ik heb een babyjogger, alleen mijn zoontje ligt nog in de reiswieg. Is dat wel handig. Ik ken wel een goed geasfalteerde route. Wie heeft ervaring met hardlopen achter de kinderwagen.? Is het geen vervelende houding om in te lopen

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Geen ervaring mee en hou niet zo van hardlopen.
    Maar zag het laatst wel in het park. Een goede gladde weg is inderdaad belangrijk, anders gaat dat koppie van kedeng haha
    En misschien niet vlak na een voeding ;)
    Ik zou het gewoon lekker gaan doen, je merkt vanzelf of het prettig is voor jou en je baby.
    Loopse!

3. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Leuk! Ik durf ons met recht ervaren kinderwagenhardlopers te noemen. :D Zowel mijn man als ik lopen meerdere keren per week hard met ons zoontje. Vanaf 6 weken gaat mijn zoontje mee (toen nog alleen mijn man, later wij samen), eerst in de kinderwagenbak, nu in hetzelfde onderstel maar met de wandelwageninzet.

We hebben ons vooraf georiënteerd op een goede hardloopkinderwagen, omdat we beiden hardlopers zijn. Wij hebben gekozen voor een easywalker sky in een opvallende kleur. Dit is een driewieler, met luchtbanden, veel demping, en (heel belangrijk) het voorwiel kan vastgezet worden in plaats van de zwenkstand. Hierdoor is het makkelijk hardlopen met 1 hand, je hoeft weinig bij te sturen.

We kiezen voor een route met zoveel mogelijk asfalt (rood fietspad), weinig kleine bochtjes en zo min mogelijk verkeerslichten. Dan loopt het lekker door. Mijn zoontje vind het heerlijk, nu hij ouder is stoppen we vaak halverwege om naar de hertjes of eendjes te kijken. Daarna maken we ons rondje af.

Lopen voor of na een voeding maakt niks uit. Als je op een gladde weg hardloopt, maakt het weinig verschil met trillen uit als dat je wandelt.

Ik vind het echt ideaal. We kunnen meerdere keren per week als gezin samen sporten en hebben nooit een oppas nodig. Ik loop gemiddeld 4x per week, mijn man 5x. En bijna altijd gaat ons zoontje mee :)

In het begin is het zoeken naar een prettige houding (misschien de hoogte van de stang verzetten). Ik loop met 1 hand aan de wagen. Hardlopen met wagen is wel zwaarder dan zonder, zeker tegen de wind in. Het tempo ligt dus wel iets lager.

Hier is overigens een (wat ouder) artikel over kinderwagens en hardlopen: http://www.nienkebecker.nl/wp-content/uploads/2012/07/R2DMagazine_Hardloopbuggies.pdf

4. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Dat klinkt goed Micera.
    Ik zie hier zelden mensen achter een kinderwagen lopen eigelijk, maar dat weerhoudt mij er niet van.

Ik zelf heb een babyjogger, ook met 3 wielen en luchtbanden. Dacht ook wel dat het met wagen zwaarder zou zijn dan zonder.
    Ik moet het vanmiddag gewoon gaan proberen.

Dank je voor de link, ik ga hem lezen

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik moet er niet aan denken! Maar ik loop dan ook wedstrijden en ben een redelijk goede recreant, dat wil ik niet opgeven, haha. Daarbij is hardlopen ook even tijd voor mezelf. Nog 3 weken en dan kan ik weer beginnen, zin in! :)

6. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik ben erg benieuwd hoe het je bevalt!

Wij zien ook niet zo vaak mensen met een kinderwagen lopen, een paar keer hebben we het nu gezien. Je merkt ook dat het niet zo vaak voorkomt, want je krijgt heel veel leuke reacties tijdens het trainen. Overigens hebben we ook wel eens een wedstrijdje hardgelopen met kinderwagen, maar wel bewust zoveel mogelijk achteraan gebleven zodat we niemand in de weg liepen. Je moet het inderdaad niet doen om strakke tijden neer te zetten, maar het is wel een mooie manier om relatief vaak te sporten zonder moeilijkheden te hebben rondom oppas of dat een ouder thuis moet blijven.

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou het doodeng vinden! Ik lees in de link dat ook de Mutsy 4-rider geschikt zou zijn. Die had ik als kinderwagen, nou no way. Als ik hard wandeltempo liep klapperden de voorwielen al (staat ook in die review, maar toch geschikt bevonden om een rondje in het park te rennen? raar). Een driewieler met grote wielen lijkt me comfortabeler!

Als ik de ervaring lees van Micera, dan denk ik dat het prima gaat als je maar weet wat je doet.

Veel hardloopplezier alvast!

8. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Lijkt mij heerlijk juist, maar ik begrijp je wel hoor. Ik ga 4 a 5 keer in de week naar de gym waarbij ik gebruik kan maken van zwembad, sauna en jacuzzi en dat blijf ik ook doen. Alleen nu iets meer buiten lopen en minder in de gym sporten.

9. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Ik wilde vandaag alleen regende het ontzettend hard dus straks toch even de gym in. Hopelijk morgen beter weer.

Nee, ik ben idd niet plan marathons te doen of strakke tijden neer te zetten haha. Gewoon voor het lekkere buiten sporten en meer avonden thuis. Nu is het vaak dat ik pas s'avonds sport omdat mijn man er dan pas is.

10. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

Feb 22, 2013
    331
    0
    16
    Hier ook een tijdje hardgelopen om de kilo's na de zwangerschap kwijt te raken. We hebben een wagen van maxi cosi. (Ook met 3 wielen) Ik heb er ook regelmatig achter op mn skates gestaan, ging prima! (Al heeft een kennis wel een handrem erop gemaakt) ik vond het heerlijk om zo zelf bezig te zijn en dl ook lekker buiten bij me te hebben!

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om ervaringen te lezen. Ik heb een kinderwagen met 4 wielen, zou dat veel uit maken?

Share This Page