Iemand een idee? Ergens in de loop van de middag moet het gebeurt zijn. Ik heb er niks van gemerkt en het jeukt ook niet. Mijn man dacht aan een teek, vanwege de kring. Maar daar lijkt mij het wel erg blauw voor...?
Nee voor zover ik weet niet. Het zit aan de binnenkant van mijn bovenbeen, dus ook niet zo'n handige plaats om je te stoten. De kring is ook wel echt blauw zoals een blauwe plek en dat binnenstuk is gewoon huidskleurig. Daarin zit dan weer een puntje (soort "hapje" eruit).
Ik zou het morgen na laten kijken, kan een heftige reactie zijn op een tekenbeet. Met watervaste stift een kring eromheen zetten. Kun je ook zien of die verder uitloopt.
Lijkt wel een zuigzoen Maar welk.insect geen idee. Als het niet extreem pijnlijk is of erg jeukt dan zou ik er niets mee doen Bij erge jeuk kun je altijd een amtihistaminia halen. Maar om hiervoor naar een dokter gaan is.in mijn ogen erg overdreven
Oké zou toch even na laten kijken, want blauw rode plek kan inderdaad van een tekenbeet zijn. Het zekere voor het onzekere nemen.
toch maar even na laten kijken denk ik ja... Dat je dat niet gevoeld hebt! Hopelijk snel duidelijkheid
Bedankt voor het meedenken! Ik wilde er in eerste instantie ook helemaal niks mee doen, maar omdat ML over een teek begon en ik van google-en ook niet veel wijzer werd, begon ik toch te twijfelen. Ik dacht dat het bij een teek altijd een rode ring was, maar blijkbaar hoeft dat niet altijd dus. Ik ga zo de huisarts wel even bellen. Dan kan ik even overleggen met de assistente.
Lijkt idd op een tekenbeet. Die kleur kan het ook geven als het een infectie word etc. Beter x teveel laten kijken naar zo'n plek dan een keer te weinig.
Laat je het nog even weten? Ik hoop gewoon iets onschuldigs. Want als het idd van een teek is ben je gewoon niet blij. Goed dat je geen risico neemt hiermee
Nou ik ben geweest. Het was (gelukkig!) geen tekenbeet. Wat het wel is, wist de huisarts ook niet. Maar het kan in ieder geval geen kwaad.